Beantwoord

Map "Verzonden items" in webmail niet gelijk aan map "Verzonden mail" lokaal

  • 15 March 2019
  • 12 reacties
  • 3955 keer bekeken

Als ik via webmail een mail verstuur komt deze niet terug in de map "Verzonden berichten" lokaal op mijn pc. Wel in de vaste map "Verzonden items" op de server van KPN.
Als ik lokaal een mail verstuur komt die mail (als je in webmail kijkt) terecht onder een map "Verzonden items" die als directory in de map "Postbak IN" staat. Ik heb dat een keer zo ingesteld wegens de vele mappen die lokaal ontstaan.
Maak je online (dus op de server van KPN) onder de map "Mijn mappen" een map "Verzonden items" dan wordt de lijst mappen op de lokale pc zo lang dat je het overzicht kunt verliezen.
Ik wil gewoon op mijn lokale pc de standaard mappen onder Outlook. Dus lokaal 1x een map verzonden items waar zowel de lokaal verstuurde als online verstuurde items in staan.
Ik ben al een tijdje bezig met deze kwestie en heb een hoop fora (ook Engelstalig) doorzocht op een oplossing maar nog niet gevonden.
Is dat mogelijk als particulier? Of moet je dan een zakelijk Office abonnement met KPN afsluiten?
icon

Beste antwoord door WimC 26 March 2019, 17:54

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 4
Badge +2
Ik heb sinds ik ben overgestapt op IMAP ipv POP3 voor het ophalen van de mail (IMAP wordt als bijna standaard gebruikt als je Outlook de mail eigenschappen laat invullen) nu zowel een map Verzonden Items en ook Send, Verwijderde items en ook Trash.
Vervelend is dat als je met webmail werkt (omdat KPN alleen niet-spam mail informatie wil ontvangen via webmail) en daarnaast weer gewoon via Outlook de plek waar een mailtje wordt weggeschreven van het tijdstip van de dag afhangt: onvoorspelbaar dus. En dat mailtjes tussen verwijderde items en trash heen en weer "vliegen". Onvoorspelbaar gedrag, zou ook graag willen weten hoe ik het gedrag weer "normaal"(dwz zoals verwacht als eindgebruiker) krijg!
Trouwens komisch (?) ik zie maar één map Concepten en bij een ander account Drafts
Reputatie 5
Badge +6
In je lokale instellingen zijn er vaak mogelijkheden zaken aan elkaar te koppelen,

bij mijn Iphone heb ik Verstuurd en Sent aan elkaar gekoppeld,
en verwijderd aan trash, en opgegeven dat verwijderde berichten
in de map verwijderd moeten komen. Ik heb concepten gekoppeld aan drafts

Zo kreeg ik overzicht in mijn imap, ik zie nu alleen de mappen
met namen zoals ik het ingesteld heb, geen dubbelingen meer.
Het is even puzzelen.

Wat helpt is bij het instellen in webmail te kijken waar wat staat,
en wat overeenkomt met je lokale instellingen in imap, dat hielp erg bij mij.
Heren, dank voor uw informatie maar geen van genoemde oplossingen werkt of is mogelijk. Als je in Outlook bij accountinstellingen bij "Pad van hoofdmap" Inbox invult worden op de server van KPN onder de originele map "Inbox" op de webserver een aantal mappen aangemaakt. Zie plaatje hieronder. De mappen in hoofdletters zijn door mij zelf aangemaakt.
Vul je niets in bij "Pad van hoofdmap" dan worden diezelfde mappen onder "Mijn mappen" op de mailserver van KPN aangemaakt. Ook dan wordt géén gebruik gemaakt van de 4 standaard mappen (Concepten, Verzonden, Prullenbak en Spam).


Op mijn desktop ziet dat er als volgt uit:


Verstuur ik via de webmail een mail dan vind ik die lokaal op de desktop niet terug bij verzonden items of waar dan ook. Ik moet die verzonden mail online handmatig verplaatsen van "Verzonden" naar "Verzonden items". Dan zie ik die mail ook lokaal bij "Verzonden items" verschijnen. Hoe stel ik Office365 zo in dat er gebruik wordt gemaakt van de standaard mappen op de server van KPN?
Het is mij nog niet gelukt.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @EppoEppo, Het verhaal is mij nog niet helemaal duidelijk. Wanneer je via deze stappen jouw e-mail instelt op iMap, dan zou je gebruik kunnen maken van de standaard mappen die op de server van KPN staan en hoor je hetzelfde te zien via Outlook als op de webmail. Dat heb je volgens mij ook gedaan, maar dan zie je de mappen van Outlook en de mappen van de webmail terug waardoor je het overzicht verliest. Begrijp ik het zo goed? In dit geval zou je de e-mails kunnen verplaatsen naar de mappen van de server van KPN en de mappen die je in Outlook had staan verwijderen wanneer je de e-mails hebt overgezet.
Beste Marina,

Wat jij zegt heb ik al eens geprobeerd. Ik heb alle mails (In, Verzonden, Spam, Verwijderd) in de corresponderende mappen op de server van KPN geplaatst. Maar die mails/mappen zag ik lokaal niet terug. Ik bedenk mij nu wel dat het misschien niet goed gaat omdat ik bij het aanmaken van het eerste account een Office365 account van mijn werk heb gebruikt. Daarna heb ik IMAP accounts aangemaakt voor mijn privé mailadressen. Weer later heb ik mijn werkaccount verwijderd (hou privé en werk toch graag gescheiden 😉) en heb nu alleen IMAP-accounts. Wat misschien ook meespeelt is dat het Office365 account van mijn werkgever mij het recht geeft om Office365 op 5 apparaten te installeren. Ik weet niet of mijn (hoofd)-werkaccount derhalve instellingen op mijn desktop frustreert ten aanzien van IMAP.
Ik zal jouw suggestie proberen als ik weer achter mijn desktop zit door alle accounts te verwijderen en alleen IMAP-accounts aanmaken. Kijken of het dan wel goed gaat. Dat laat ik je zeker even weten.
Beste Marina,

Ik heb een foute knop ingedrukt waardoor er hierboven een reactie staat als zijnde Antwoord. Mijn fout maar Internet Explorer werkt ook niet echt lekker want ik kon de Reageer knop niet eens gebruiken. Ik gebruik nu Chrome en nou is de knop Reageer wel beschikbaar.
Het probleem is nog niet opgelost. Ik heb online alle mails in de juiste mappen gezet. Zie plaatje hieronder van de online indeling.


Daarna heb ik een nieuw profiel aangemaakt na eerst het oude te hebben verwijderd. Gekozen voor handmatig instellen, gekozen voor IMAP, en Outlook Mobile uit gevinkt. En wat Outlook vervolgens aanmaakt is het volgende plaatje.
Online:


Zie de mappen onder "Mijn mappen". Die worden automatisch aangemaakt.

De offline structuur (op mijn desktop) is de volgende:


Alle verzonden mails staan in Sent, Verwijderde items staan in Trash, spamberichten in Spam en Concepten in Drafts.
Als ik via de webmail een mail verstuur komt deze online in de map "Verzonden" terecht. Offline (zwarte plaatje) wordt dezelfde mail in de map "Sent" geplaatst.
Als ik lokaal een mail verstuur komt deze (zie zwarte plaatje) in de map "Verzonden items" en online (witte plaatje) in de map "Verzonden items" onder "Mijn mappen".
Lokaal kan ik wel de map "Sent" verwijderen maar daar komen juist de online verstuurde mails in. De lokale map "Verzonden items" kan ik juist niet verwijderen.
Ik begrijp hier helemaal niets van. Ligt dit nou aan het mailprogramma?
Wie kan mij hier bij helpen? Ik wordt er onderhand gestoord van.
Ik heb geen trek in 2 verschillende mailprogramma's. Ik heb een tijdje Thunderbird gebruikt maar dat gaat ook niet altijd goed. Is het de server van KPN die niet met dit programma overweg kan?

Wie o wie helpt mij hiermee.
Reputatie 7
Badge +19
Je kunt in een mailprogramma, als je IMAP gebruikt, instellen hoe mappen moeten heten en aan welke van de mappen op de server ze gekoppeld moeten worden. Maar Outlook is vaker een lastig programma als het om dit soort dingen gaat. Als je dat niet goed instelt, of als de standaardinstellingen niet goed matchen, dan heeft outlook zijn eigen mappen voor verzonden en concepten etc. Ik ben er niet heel erg in thuis maar hoop dat @WimC je misschien nog wat tips kan geven. Ik lees dat het voor Wim ook even puzzelen was, maar misschien snapt hij waar het mis gaat.
https://forum.kpn.com/e-mail-10/e-mail-synchronisatie-462517

Ik ben hier ook al eens mee bezig geweest, maar er ook niet uitgekomen. 😣
In je lokale instellingen zijn er vaak mogelijkheden zaken aan elkaar te koppelen,

bij mijn Iphone heb ik Verstuurd en Sent aan elkaar gekoppeld,
en verwijderd aan trash, en opgegeven dat verwijderde berichten
in de map verwijderd moeten komen. Ik heb concepten gekoppeld aan drafts

Zo kreeg ik overzicht in mijn imap, ik zie nu alleen de mappen
met namen zoals ik het ingesteld heb, geen dubbelingen meer.
Het is even puzzelen.

Wat helpt is bij het instellen in webmail te kijken waar wat staat,
en wat overeenkomt met je lokale instellingen in imap, dat hielp erg bij mij.



Wim, zou je hier eens duidelijker kunnen uitleggen hoe je een en ander hebt gefikst?
M.n. het koppelen van mappen aan elkaar is mij niet geheel duidelijk.
Reputatie 5
Badge +6
op mijn iphone kan ik bij mail accounts het volgende instellen: zie bijlage 1

daar zie je de overeenkomsten met de namen,

in bijlage twee zie je het resultaat in de mailbox.

Ik heb eerst wat zitten experimenteren met de mappen met behulp van
webmail, daar zie je de layout zoals imap die te zien krijgt, als je niets doet

Daarna wat mailtjes naar me zelf gestuurd en heen en weer geschoven in webmail
dan vergeleken met wat er in mijn iphone gebeurde, soms moest ik weer
een map weghalen die er blijk automatisch in kwam. Maar in webmail kan
je die weer verwijderen. De mappen die je niet wil...

Ik weet niets af van outlook, dus daar kan ik verder niets van vertellen,
in Gmail vond ik het een stuk lastiger die verzon er zelf hoop bij.
Dus het hangt blijkbaar ook af van de email app die je gebruikt.
Ok, bedankt, ik ga nog eens fröbelen.
Outlook is een lastig programma met betrekking tot IMAP. Daar ben ik nu wel achter. Ik heb weer het nodige gelezen maar de oplossing is er nog niet. Dat het op de telefoon werkt is prima maar dat is niet mijn probleem. Outlook "praat" niet goed met de IMAP servers van KPN. Mappen koppelen in een iPhone is ook niet de oplossing. Het geeft alleen maar aan dat het mailprogramma van Apple ook niet goed communiceert met de IMAP-servers van KPN. Ik zou misschien ook gebruik kunnen maken van filters binnen Outlook en op die wijze mail in de juiste postvakken bezorgen. Op de server van KPN is dat echter niet mogelijk. Ik zoek nog wel weer even verder op Engelstalige sites. Er moet toch ergens iemand de oplossing hebben?
Mocht ik wat vinden zal ik dat hier zeker posten. Maar ik hou mij uiteraard aanbevolen voor een oplossing.

Reageer