Beantwoord

Mappen in webmail / outlook verdwenen

  • 4 October 2019
  • 9 reacties
  • 1123 keer bekeken

Sedert een paar maanden is een map met sub-mappen uit webmail verdwenen en (daardoor??) in outlook "leeg". Als ik de map aanklik verschijnt de tekst: "Kan de map niet weergeven. De map XXXXX kan geen items bevatten. Dit is waarschijnlijk een beperking van de IMAP-server,"
Nu heb ik iets uit die verdwenen map - respectievelijk een sub-map - nodig. Kortom ergernis ten top.
Hoe krijg ik de betreffende mappen terug??????
Graag een advies om de mappen terug te halen.
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 23 October 2019, 19:30

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hallo Jan, welkom terug! Begrijp ik goed dat de mappen in de webmail ook niet meer zichtbaar zijn? In dat geval is de kans groot dat de mappen helemaal verdwenen zijn, en dat er een synchronisatiefout is opgetreden met Outlook waardoor die de map nog wel laat zien. Vul je gegevens in op je profiel, met het mailadres waar het om gaat in het vak 'persoonlijke opmerking' en laat hier weten als je dit gedaan hebt. Dan ga ik kijken of ik hierin iets kan betekenen.
Dag Erik,

Zoals door u gevraagd heb ik mijn profiel aangevuld met het onderwerpelijke emailadres.
De betreffende mappen zijn inmiddels ook uit webmail verdwenen. Enige tijd geleden stond de betreffende 'hoofdmap' met sub-mappen nog wel op webmail en was er voor mij niet direct een dringende noodzaak om een oproep / klacht op het forum te zetten.
Recentelijk had ik weer iets uit het verleden nodig en bleken de gegevens OOK binnen webmail "weg" te zijn.
Aan het geheugenbeslag binnen webmail kan het mijns inziens niet liggen, want dat geheugenbeslag ligt net boven de 50%. Wat is wèl de oorzaak????.
Ik ga overigens nog assistentie zoeken om mijn berichten niet meer op IMAP te laten binnen komen maar op POP3. Ik gebruik email ALLEEN op mijn PC en niet op een IPHONE o.i.d.
Bij voorbaat dank voor uw bemoeienis in deze.
Met vriendelijke groet
Jan
Reputatie 7
Badge +30
Dank voor de gegevens, Jan. Wat ik hier zie is dat er, in ieder geval de afgelopen twee weken, vanaf jouw thuisverbinding, dagelijks inlogpogingen zijn op jouw e-mail die niet lukken vanwege een verkeerd wachtwoord. Dat wijst erop dat er toch nog een aanvullend apparaat, of ander programma of je PC, is dat ingesteld staat om mail op te halen. Wellicht dat dit programma of apparaat dan op een eerder moment wel het goede wachtwoord had en dat van daaruit de mappen zijn verwijderd.

Ik kan hier nog even verder navraag over doen. Kun je dan aangeven hoe de hoofdmap die nu verdwenen is heette? Wellicht dat we hem nog terug kunnen vinden ergens.

Dag Erik,

In de eerste plaats dank voor uw ‘bemiddeling’ in deze.

De inlogpogingen met een verkeerd wachtwoord kunnen voortkomen uit het feit dat ik voor de telefooncontracten ( ook mobiel) en internet twee verschillende inloggegevens heb. 

Ik werk altijd op dezelfde PC.

Ik heb een paar pogingen gedaan om te kijken of de ‘verdwenen’ mappen op een ander plaats waren beland. Bij die pogingen heb ik, herinner ik mij, een paar keer inloggegevens van de telefoonzaken gebruikt voor webmail….

De naam van de verdwenen map luidt: HANDEL - MARKTPLAATS  en  KOPEN .

Alvast hartelijk dank voor uw moeite!!!!

Groet,

Jan

 

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb toch nog even weer naar de inlogpogingen gekeken. Ik zie vandaag alleen al 6 inlogpogingen die niet lukken door een verkeerd wachtwoord. Gisteren 8 , en daarvoor ooj elke dag wat. Je weet zeker dat jouw pogingen dit kunnen verklaren? Als dat namelijk niet zo is, dan is er toch ergens iets dat niet goed ingesteld staat. Kan een ander apparaat zijn dat je misschien ooit een keer ingesteld hebt maar niet daadwerkelijk (meer) gebruikt. Of een ander mailprogramma op je PC. En in dat geval, ook voor je eigen veiligheid, is het beter het op dat apparaat of in dat programma te verwijderen.

 

Ik heb verder navraag uitstaan of we de map nog kunnen terugvinden. Daar kom ik bij je op terug zodra ik wat hoor.

Dag Erik,

Ook bij deze in de eerste plaats mijn hartelijke dank voor uw inspanningen in deze.

Nu wordt mij een en ander duidelijk m.b.t. de vraag om in te loggen op webmail die ik sinds kort - sinds een week / anderhalve week, ik weet niet wanneer die vraag voor het eerst verscheen - na het starten van outlook  kreeg. Ik heb dat venster steeds weggeklikt omdat ik hem niet kon ‘thuis brengen’ ofte wel waar komt die vraag vandaan. Ik heb hem vóór die tijd nimmer gehad.  Gisteren heb ik voor het eerst het wachtwoord voor webmail ingevuld in de hoop dat er niets “geks” zou gaan gebeuren. Ik heb het vakje “Wachtwoord opslaan” (o.i.d.) niet aangevinkt. Het “geks” bleef gelukkig uit …...

Afgelopen ochtend kwam de vraag om het wachtwoord  wéér, wachtwoord ingevuld EN het vakje “Wachtwoord opslaan” wèl aangeklikt…. tot nu toe gaat het goed.

Ik blijf intussen hoop houden!!

 

Alvast een prettige weekend toegewenst.

Groet

Jan

 

 

Reputatie 7
Badge +30

Ah, dat verklaart het inderdaad. We hebben een week of twee geleden de certificaten van de mailserver vervangen. Dit is een essentieel onderdeel om de hele mailketen veilig te houden. Sommige mailprogramma's pakket dat niet helemaal goed. Vandaar dan ineens de popups en dergelijke. Ik raad je wat dat betreft aan om even te controleren of de mailinstellingen in Outlook nog overeenkomen met [url=https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc.htm]onze mailinstellingen[/url].

 

Ik heb nog geen reactie verder op mijn mail over de verdwenen mappen. Daar heb ik zojuist een herinnering achteraan gestuurd.

Reputatie 7
Badge +30

Hoi Jan, de e-mailcollega's hebben gekeken, maar helaas is je map niet meer terug te vinden :(

Dag Erik,

 

Dat is even slikken…..ofte wel een ’joekel’ van een teleurstelling, maar het is helaas niet anders.

In ieder geval mijn hartelijke dank voor uw inspanningen in deze.

Over en uit,

Met vriendelijke groeten,

Jan