Beantwoord

Meenemen of overzetten e-mail historie

  • 15 January 2019
  • 7 reacties
  • 5082 keer bekeken

Ik stap over van KPN naar Telfort; heb al een Telfort emailadres, overweeg een gmailaccount. Hoe save ik mijn KPN emailhistorie met contactpersonen.
icon

Beste antwoord door PeterG 18 January 2019, 14:15

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedenavond nico-demus, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Mail kan je op verschillende manieren opslaan. Om je op weg te helpen heb ik alvast een website erbij gepakt, die kan je via deze link bereiken. Hier staan verschillende opties, zoals opslaan in Webmail, Outlook en het opslaan van contacten.

Kom je hiermee uit de voeten? Zo niet, dan hoor ik het graag 😉
Reputatie 7
Badge +21
@nico-demus, ik heb helaas geen reactie meer gehad. Kan ik je nog helpen met jouw vraag of heb je hierboven je antwoord al gekregen?
Ik denk dat de computer heeft geantwoord. Het antwoord gaat namelijk volstrekt voorbij aan mijn vraag. Ik wil weten hoe ik mijn hetnet-emailhistorie overzet op gmail. Als de computer weer moet antwoorden, dan laat het verder maar zitten , dan dank ik forum voor de kortstondige teleurstellende kennismaking.
In een Gmail account kun je mail van een andere mailclient (webserver) importeren. Dus alles wat nog in je webmail staat kun je overbrengen.
https://webmail.kpnmail.nl

In Gmail: instellingen (via het tandwieltje rechtsboven); "accounts en import"

Ik gebruik al 13 jaar een email adres wat niet afhankelijk is van de provider die ik voor internet heb.

P.S. binnen 1 à 2 jaar ben je weer bij KPN, want Telfort wordt opgeheven en opgenomen in KPN.
Een relevant antwoord waar ik wat mee kan. Hartelijk dank Peter.
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen nico-demus, ik reageerde op jouw vraag: Hoe save ik mijn KPN emailhistorie met contactpersonen. Je gaf aan gmail te overwegen, maar in eerste instantie is er niks gezegd over het overzetten van mail. Mijn excuses dat ik dit niet door de regels door heb opgevangen en het bericht niet met de titel samen heb opgepakt, maar fijn dat je inmiddels al een passend antwoord hebt ontvangen!
Reputatie 7
Nooit, maar dan ook nooit zal ik mijn privé mail bij een Amerikaanse organisatie neerleggen en al helemaal niet bij Google, daarvoor is mijn privacy mij veel te lief.
Google heeft tot vorig jaar zonder enige schroom de inhoud van de mails uit jouw gmail account gebruikt voor het achterhalen van interessen, het opbouwen van inzage in jouw sociale netwerk en het profileren van jou als persoon. En dit alles voor eigen gewin.
Google beweert gestopt te zijn met die praktijken echter we weten allemaal dat je uitspraken van dergelijke techgiganten vaak met een korreltje zout moet nemen.
Daarbij komt dat Google app developers geen strobreed in de weg legt om de inhoud van mails uit gmail op te vragen en zo hebben derden ook vandaag de dag nog altijd vrijelijk toegang tot alles wat jij en jouw contacten in die mails hebben geschreven.

Ik heb een gmail account en dat gmail account wordt gebruikt voor Android aankopen en als mail adres voor forums. Geen enkele andere mail zal ik via een gmail account laten lopen.

Ja, er zitten voordelen aan zo'n "universeel" emailadres, maar daar hangt ook een "prijsje" aan.

Reageer