Beantwoord

Melding binnenkomende mail in Outlook 2016, maar mail niet te vinden

• 24 februari 2016
  • 18 reacties
  • 11473 keer bekeken

Het gebeurt regelmatig dat ik een melding van een binnenkomende e-mail krijg (zwart blokje rechts onderin scherm + envelopje in Outlook-icoontje), maar dat de betreffende mail vervolgens nergens te vinden is (ook niet in Spam-map). Waarom gebeurt dit en waar blijft deze mail dan?

* Admin: topic naar juiste categorie verplaatst + titel aangepast zodat je bericht beter is te vinden

icon

Beste antwoord door Koen_1 4 maart 2016, 18:04

Hoi Odette, op deze pagina vind je de instellingen die je kunt gebruiken! Het bewaren van een kopie op de server vind je onder het tabblad "Geavanceerd", en dan onder "Bezorging" in je Outlook. Mocht het probleem blijven spelen: is het in dat geval een optie voor je om een periode alleen de Webmail te gebruiken? Als het probleem zich dan niet voordoet weet je dat Outlook de oorzaak is!

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Betreft dit webmail? Of via een mailprogramma / app?

Dag Peter, bedankt voor je reactie. Dit gebeurt in mijn e-mailprogramma Outlook 2016, maar ik vind de mail ook niet terug in mijn webmail.

Kan het iets te maken hebben met de synchronisatie tussen mijn mobieltje en mijn e-mail programma? Ik vind het heel erg vreemd dat de mails ook in de webmail niet terug te vinden zijn, dat is toch gek?

Reputatie 7
Ik gebruik alleen maar webmail. Dit omdat ik dat probleemloos op alle devices kan gebruiken zonder synchronisatieproblemen. Verder gebruik ik ook een maildienst buiten KPN om, ook via webmail gebruik.

Het lijkt mij toch dat er mails zijn als je ze ook echt kunt zien. Misschien is 't spam, waarbij ie gelijk in de prullenbak of spammap komt?

Het is gewoon mijn zakelijke e-mailadres dat ik al jaren gebruik. Ik krijg dus de aankondiging van een nieuwe mail via zo'n zwart blokje rechts onderin mijn scherm + een envelopje op het Outlookicoontje in mijn taakbalk. De mails zijn vervolgens NERGENS te zien (niet in spam, prullenbak, webmail: echt nérgens!). Ontzettend vervelend want er zitten opdrachten van klanten bij die een reactie van mij verwachten...  Het gebeurt dus ook met mails die van bestaande klanten van mij afkomen, het is beslist geen spam-mail!

Vooral het feit dat ik ze ook niet in mijn webmail terugvindt bevreemdt mij; waar gaan ze dan in vredesnaam heen? Waarom verdwijnen ze uberhaupt?

Vriendelijke groet,

Odette

Reputatie 7
Geen idee. Ik had jaaaren geleden al vaak 'ruzie' met het toenmalig outlook, waarna ik webbased ben gaan werken.

Ik hoop dat er zich op dit topic nog iemand meldt met ervaring met Outlook 2016 en koppeling tussen devices. ( ?)

Iemand van KPN Webcare zal hier ook komen met 1 à 2 dagen. Alle topics gaan in een wachtrij. Het kán zijn dat ze je verwijzen naar het forum voor zakelijke klanten. Maar dit lijkt me niet een probleem dat daar betrekking op heeft.

Reputatie 7
Badge +16
PeterG schreef op 25 feb '16 om 13:53u
Geen idee. Ik had jaaaren geleden al vaak 'ruzie' met het toenmalig outlook, waarna ik webbased ben gaan werken.

Ik hoop dat er zich op dit topic nog iemand meldt met ervaring met Outlook 2016 en koppeling tussen devices. ( @Henk2304 @Giant2000?)

Iemand van KPN Webcare zal hier ook komen met 1 à 2 dagen. Alle topics gaan in een wachtrij. Het kán zijn dat ze je verwijzen naar het forum voor zakelijke klanten. Maar dit lijkt me niet een probleem dat daar betrekking op heeft.

Ik heb wel zakelijk Outlook, zij het versi 2010 en gebruik dat ook puur zakelijk. Ik ben geen systeembeheerder, er zit een spamfilter ingebouwd waar ik niet aan kan komen.

Reputatie 7
Ik wel ervaring met Outlook 2016, maar niet echt met KPN. Ik laat e-mail van KPN altijd door m'n Microsoft-account ophalen en dan naar Outlook Mail en/of 2016. Werkt prima.
Bedankt voor reacties zover! Ik hoop dat iemand dit probleem herkent en wellicht een oplossing heeft; of dat KPN het op kan lossen voor me. Ik heb wel elders op het forum iets gezien over mails "die in een zwart gat verdwijnen"... Die persoon heeft misschien dezelfde problemen als ik.

Reputatie 7
Badge +21
Hoi Odette, welkom op het forum! Wat een vervelend probleem!

Speelt dit sinds je Outlook 2016 bent gaan gebruiken? Heb je je mailadres ingesteld als POP, of als IMAP in Outlook? Heb je ingesteld dat er een kopie van opgehaalde mails op de server moeten blijven staan? Ik hoor graag van je!

Koen schreef op 27 feb '16 om 10:43u
Hoi Odette, welkom op het forum! Wat een vervelend probleem!

Speelt dit sinds je Outlook 2016 bent gaan gebruiken? Heb je je mailadres ingesteld als POP, of als IMAP in Outlook? Heb je ingesteld dat er een kopie van opgehaalde mails op de server moeten blijven staan? Ik hoor graag van je!

Dag Koen, bedankt voor je reactie. Ik weet niet zeker hoe lang dit speelt, maar het zou best eens met mijn gebruik van Outlook 2016 te maken kunnen hebben. Mijn mailadres is ingesteld als IMAP (ik heb na overleg met iemand van KPN vorige week de poortnummers aangepast). Volgens mij blijven kopieën van mails op de server staan. Het probleem is echter dat deze 'verdwijn-mails' ook helemaal niet op de server komen (althans, ik zie ze ook niet in webmail).

Ik heb even gekeken: ik weet niet hoe ik dat eventueel in moet stellen, dat opgehaalde mails op de server moeten blijven staan. Ik heb ook de indruk dat mijn poortnummers weer terug in de oude stand staan. Heb jij enig idee welke poortnummers de beste zijn? En moet ik een "gesleutelde verbinding" instellen (SSL, TLS, ...)?

Reputatie 7
Badge +21
Hoi Odette, op deze pagina vind je de instellingen die je kunt gebruiken! Het bewaren van een kopie op de server vind je onder het tabblad "Geavanceerd", en dan onder "Bezorging" in je Outlook. Mocht het probleem blijven spelen: is het in dat geval een optie voor je om een periode alleen de Webmail te gebruiken? Als het probleem zich dan niet voordoet weet je dat Outlook de oorzaak is!

Dag Koen, bedankt voor je reactie. Waar vind ik dat tabblad "Geavanceerd" precies?

Alleen Webmail gebruiken lijkt me lastig; wat moet ik dan met al mijn mappen in Outlook doen, kan ik die ergens 'tijdelijk parkeren'? Vind ik eng, want het betreft wel mijn werk, ik mag die mappen met inhoud absoluut niet kwijtraken.

Reputatie 7
Badge +21
Hoi Odette, als je de eerste stappen op deze pagina volgt, is het tabblad "geavanceerd" het tabblad aan de rechterkant wat je na "Wijzigen..." ziet. Laat je me weten of het gelukt is?

Hoi Koen, ik heb de stappen gevolgd, maar na "wijzigen" zie ik niet het tabblad "geavanceerd"; wel als ik eerst op "meer instellingen" klik, dan zie ik een tabblad "geavanceerd" maar vervolgens zie ik geen keuzemogelijkheid "bezorging". De keuzes zijn erg beperkt, ik kan hier niets mee.

Reputatie 7
Badge +21
Bijzonder dat de keuzes zo beperkt zijn in het tabblad geavanceerd! Op afstand is het een beetje lastig om te achterhalen wat er nou precies aan de hand is. Wat je nog kunt proberen is je account te verwijderen en opnieuw toe te voegen in je Outlook. Zie deze pagina voor een stappenplan!

Ik heb inmiddels weer contact gehad met zowel Microsoft als KPN (o.a. hun Expert Team). Heb nu een vroegere versie van Outlook 2016 in mijn PC zitten en de e-mailbeveiliging van Norton tijdelijk uitgeschakeld. Op dit moment lijkt het goed te gaan... Account verwijderen en opnieuw toevoegen ga ik ook zeker overwegen als het probleem zich blijft voordoen. Bedankt voor het meedenken!

Reageer