Beantwoord

Melding mail rejected

  • 19 March 2019
  • 18 reacties
  • 1622 keer bekeken

Sinds een paar dagen lukt het iemand niet meer mij te mailen: Zij krijgen de melding: cpsps-ews05.kpnxchange.com heeft uw bericht geweigerd.
Er is een probleem opgetreden tijdens het afeleveren.
cpsps-ews05.kpnxchange.com gaf deze fout: “mail rejected”

Waar zit de fout bij de verzenden of de ontvanger (ik).
KPN al gebeld, de mails zitten niet in de webmail. Hoe op te lossen?
icon

Beste antwoord door Dennis ABD 5 April 2019, 15:42

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen Stuif13, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Als ik het goed begrijp, kan jij als ontvanger geen mail van een bepaald persoon ontvangen. Ik zoek graag uit waar dit precies misgaat, maar ik heb dan wel de volledige foutmelding nodig. Zou je deze nog kunnen opzoeken of doorgeven? Aan de foutcode, bijvoorbeeld '550 5.0.0 Mail rejected', kunnen we namelijk zien of het bij de ontvanger of verzender ligt.

Ik hoor graag van je!
Goedemorgen Susan, Niet eerder kunnen reageren i.v.m. verkiezingen. De melding die die persoon op het scherm kreeg was:
cpsps-ews05.kpnxchange.com heeft uw bericht geweigerd.
Er is een probleem opgetreden tijdens het afleveren.
cpsps-ews05.kpnxchange.com gaf deze fout: mail rejected

Ik ga nogmaals vragen of diegene mij een mail wil verzenden.

Groet, Stuif
Ook wij lopen tegen dezelfde problemen aan, bij iedereen gaat het goed behalve bij planet, telfort en kpn adressen.
telfortmailin.kpnxchange.com # #SMTP#
Reputatie 7
Badge +21
@Stuif13, geen probleem! Klopt, maar als het goed is valt er nog meer te zien in de foutmelding! Bijvoorbeeld 'Recipient rejected' is altijd een ontvanger welke niet (meer) bestaat. Deze foutmelding word niet voor andere zaken gebruikt. Heb je het al opnieuw kunnen testen?

@robertvangulik, krijg je ook precies dezelfde foutmelding of nog uitgebreider? Krijg jij hem als verzender of ontvanger?
host mailin.kpnmail.nl [213.75.3.30] SMTP error from remote mail server after end of data:
550 5.0.0 Mail rejected.

Dit gebeurt dus bij kpnmail, planet, telfort.

Het lijkt wel of de spamfilter heel strak staat, terwijl de mails in dit geval van onze KPN glasvezel afkomen.
Ik wil de volledige mail delivery failed wel naar je sturen maar die ga ik hier niet neer zetten.
Reputatie 7
Badge +21
Bedankt voor de informatie en je privébericht. 550 5.0.0 Mail rejected betekent inderdaad dat je de mail wordt tegengehouden door de spamfilter. Ik zie dat @Dennis ABD in dit topic een reactie heeft gegeven voor een eventuele oplossing. Zou je zijn tip willen opvolgen? Dat is als volgt:
Dat is het spamfilter die de mail als spam ziet. Stuur het originele bericht, zoals het geweigerd word, naar samples@kpnmail.nl en laat even weten dat je dat gedaan hebt (en wat het probleem is) aan abuse@kpn.com. Wij pakken het dan verder op.
Ik heb de mails verstuurd.
Reputatie 7
Badge +21
@robertvangulik, heb je hier al een reactie op gekregen of is de oplossing al gevonden?
Hallo Susan,

Ik heb dit terug gekregen van KPN Abuse :

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Wij hebben het door u doorgestuurde bericht inmiddels aangemeld bij onze anti-spam leverancier. De filters van onze leverancier zullen binnen 24 uur worden bijgewerkt.

Dit was op maandag, ik moet de mensen nog het eea laten testen.

Echter ik hoorde van andere relaties dat deze ook problemen hebben met kpn. Dus ik weet niet wat veranderd is bij kpn maar het is niet goed in elk geval.

Wat ik echter niet snap is dat de spamfilter niet een bericht terugstuurt naar de verzender indien een bericht bij hun in de quarantaine staat o.i.d. Mensen weten nu gewoonweg niet of iets is aangekomen of niet. Als de mail niet afgelevrd kan worden krijg je altijd een bericht terug, echter als deze in een quarantaine op de spamfilter terecht komt niet.

Groet,

Robert
Reputatie 7
Badge +21
@robertvangulik we hebben wijzigingen aangebracht aan onze mailserver waarvan dit een gevolg kan zijn. Af en toe zijn na een aanpassing dingen merkbaar en krijgen we weer wat meer meldingen, die met de tijd ook weer afnemen. Omdat we hier wel onderzoek naar willen doen, wil ik je vragen om in een privébericht aan te geven vanaf welk mailadres je de mail verstuurd. Mail en datum kon ik uit je bericht van de vorige keer halen, maar het mailadres helaas niet heel duidelijk.
Zit in je box
Reputatie 7
Badge +7
Als mail naar de spambox gefiltered word is het geheel gebruikelijk dat hier geen melding van terug komt, geen enkele provider doet dit. Als wij de mail weigeren komt de melding wel terug, zoals in dit topic al duidelijk is.

Als mail onterecht in de spam komt kunnen wij dit onderzoeken. De procedure hiervoor is te vinden op kpn.com/spam
Is allemaal gedaan.
Reputatie 7
Badge +7
Heb je voor mij het ticketnummer zoals je dat terug hebt gekregen van je mail aan Abuse? Ik kan dan even kijken wat de status is.
KPN Abuseteam #2957966

Ik zou graag willen weten wat ze gedaan hebben en of ze iets gedaan hebben.
Reputatie 7
Badge +7
De melding is verwerkt door onze anti spam leverancier en zou niet meer als spam gezien moeten worden, eigenlijk al vanaf het moment dat wij aangegeven hebben dat de mail bij onze anti spam vendor is aangemeld. Precieze details heb ik niet voor je, deze worden niet opgevraagt als de melding maar een keer voorkomt. Pas bij meerdere meldingen gaan we met onze leverancier in gesprek over de grond oorzaak om het proces zo gestroomlijnd mogelijk te houden.

Reageer