Beantwoord

Melding "nieuwe mail" terwijl het een oude mail is

  • 13 August 2020
  • 10 reacties
  • 743 keer bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Goede middag, 

Ik heb op mijn telefoon(outlook) en tablet (standaard mailapp) de mails met imap ingesteld. 

Nu komt het bij mij regelmatig voor, deze week best wel veel, dat ik een melding krijg dat er een nieuwe mail is. 

Als ik kijk blijkt dit een mail van eerder deze week te zijn die ik allang beantwoord heb of bekeken. Of van een maand geleden. 

Ligt dit aan de kpn mailserver of heb ik zelf een instelling fout staan. 

 

Alvast dank. 

 

 

Carla 

 

icon

Beste antwoord door Nick83 13 August 2020, 20:28

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +24

U leest de mail alleen op de telefoon of tablet? 

Carla,

Ik zou het hier even proberen. Dit lijkt verre van een MailServer fout want anders zou elke KPN klant daar last van moeten hebben. 

https://answers.microsoft.com/nl-nl/outlook_com/forum?sort=LastReplyDate&dir=Desc&tab=All&status=all&mod=&modAge=&advFil=&postedAfter=&postedBefore=&threadType=All&isFilterExpanded=false&page=1

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @Riksela, wat vreemd!

Wat mij te binnen schiet is zijn de mappen ongewenste e-mail. Kijk daar anders ook eens in. En houd eens in de gaten of hiervoor ook geluid wordt afgespeeld. Heb je trouwens de geluidsmeldingen nagekeken wanneer er geluiden worden afgespeeld? 

Reputatie 2
Badge +1

U leest de mail alleen op de telefoon of tablet? 

Op beiden. 

 

Reputatie 2
Badge +1

Hoi @Riksela, wat vreemd!

Wat mij te binnen schiet is zijn de mappen ongewenste e-mail. Kijk daar anders ook eens in. En houd eens in de gaten of hiervoor ook geluid wordt afgespeeld. Heb je trouwens de geluidsmeldingen nagekeken wanneer er geluiden worden afgespeeld? 

Ik krijg een melding (envelopje) boven en in mijn scherm. Het betreffen vertrouwde mails. 

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @Riksela, wat vreemd!

Wat mij te binnen schiet is zijn de mappen ongewenste e-mail. Kijk daar anders ook eens in. En houd eens in de gaten of hiervoor ook geluid wordt afgespeeld. Heb je trouwens de geluidsmeldingen nagekeken wanneer er geluiden worden afgespeeld? 

Ik krijg een melding (envelopje) boven en in mijn scherm. Het betreffen vertrouwde mails. 


Ik vermoed @Nick83 denkt dat dit ‘verlate’ meldingen zijn van het gebruiken van mail op verschillende apparaten. En er hierdoor meldingen komen terwijl de mail elders al gelezen is. (correct me if I’m wrong 😉 )

Reputatie 2
Badge +1

De meeste meldingen komen op mijn telefoon en daar lees ik ze het vaakst. 

De mail van mijn baas van maandag heb ik de afgelopen dagen meerdere meldingen van gehad. Vanmorgen nog. 

En deze week is het veel. Voorheen af en toe. 

Op de tablet is het minder vaak.

 

Anders misschien outlook app maar verwijderen. Hij geeft ook telkens melding hoog batterijverbruik. 

Reputatie 7
Badge +10

Op de computer krijg ik ook meldingen van al reeds gelezen mail. 

Outlook heb ik de ervaring mee dat het alle meldingen automatisch aan heeft staan. Mail, agenda, zelfs Facebook contactpersonen. 
Hoe meer meldingen op een apparaat met accu, hoe sneller je weer moet opladen inderdaad. Dit staat automatisch continu aan. 
Ik heb hier alleen badges aanstaan voor bepaalde apps. De rest uit.
En dan nog check ik meer dan regelmatig, dus eigenlijk zijn de badge meldingen overbodig. :-) 

Reputatie 7
Badge +24

U leest de mail alleen op de telefoon of tablet? 

Op beiden. 

 

Maar u heeft geen pc of laptop waar u ook mail op leest?

Er bestaat geen mogelijkheid dat iemand anders stiekem meeleest? Of zeg ik nu iets raars?

Reputatie 2
Badge +1

Excuus, ik had het laatste antwoord niet meer me gekregen.

Ik heb Outlook verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Nw wachtwoord en het lijkt over te zijn. Geen dubbele meldingen ontvangen meer deze week.

 

Iedereen dank voor het meedenken en goed weekend