Beantwoord

Mijn alias kan geen mail meer verzenden in Thunderbird, wel in Live Mail

  • 22 June 2021
  • 12 reacties
  • 123 keer bekeken

Met Live mail geen problemen. Overgestapt naar Modzilla Thunderbird en mijn alias kan geen mails meer verzenden, wordt altijd om een wachtwoord gevraagd. Ik hem een nieuw account aangemaakt en de vorige van Scarlet verwijderd. Ik heb het mail wachtwoord van mijn alias ingevoerd maar het bleek fout. Weet het echt niet meer.

icon

Beste antwoord door Nick83 23 June 2021, 09:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Met Live mail geen problemen. Overgestapt naar Modzilla Thunderbird en mijn alias kan geen mails meer verzenden, wordt altijd om een wachtwoord gevraagd. Ik hem een nieuw account aangemaakt en de vorige van Scarlet verwijderd. Ik heb het mail wachtwoord van mijn alias ingevoerd maar het bleek fout. Weet het echt niet meer.

Hallo @Ben Bos , het wachtwoord voor de alias is gelijk aan het wachtwoord van je originele email-account.

Dat originele wachtwoord voer ik steeds weer in maar er wordt telkens om een ander wachtwoord gevraagd

Dat originele wachtwoord voer ik steeds weer in maar er wordt telkens om een ander wachtwoord gevraagd

Hallo @Ben Bos , kun je wèl met je originele account mail versturen en ontvangen?

 

Ik kan met mijn account verzenden en ontvangen. Mijn alias kan alleen ontvangen maar niet verzenden

Reputatie 7
Badge +24

Je hebt dus 2 mail accounts in thunderbird? 

Ja

Hallo @Ben Bos dan is de alias misschien geen alias van je originele account maar een zelfstandig account.

Kijk eens binnen de KPN-webmail via je emailaccount of daar de alias ook bij staat, zo niet, dan is het een zelfstandig account met een eigen wachtwoord.

 

Reputatie 7
Badge +10

@Ben Bos :

Probeer eens of het programma CLEANMEM het probleem oplost. CLEANMEM zorgt ervoor dat elk 15 minuten het geheugengebruik van programmas wordt verminderd.

Reputatie 7
Badge +24

@Ben Bos :

Probeer eens of het programma CLEANMEM het probleem oplost. CLEANMEM zorgt ervoor dat elk 15 minuten het geheugengebruik van programmas wordt verminderd.

Wat heeft dit er mee te maken? Niets lijkt me.

Reputatie 7
Badge +24

Ja

Ok. Accountinstellingen, daar vind je dit:

Heeft u dit ook zo? Ook als je meerdere KPN adressen ingesteld hebt, staat daar als het goed is maar 1 keer een regel van de SMTP server van KPN.

Bij elk KPN adres kun je die SMTP server selecteren:

Onderaan.

Hartelijk dank voor de hulp, het is gelukt

Dank je wel voor de hulp, alles doet het weer.