Beantwoord

Mijn e-mails worden als spam gemarkeerd, daardoor kan ik ze niet verzenden. Hoe los ik dat op?

  • 30 June 2022
  • 8 reacties
  • 731 keer bekeken

Ineens worden mijn berichten niet bezorgd omdat het om spam zou gaan. Dit klopt niet, het zijn antwoorden op mails en ‘nieuwe’ mails met een bijgevoegde factuur. Hoe los ik dit zsm op?

icon

Beste antwoord door Bram van KPN 7 July 2022, 18:09

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @RenéeMol! Welkom op het forum! Vervelend dat de spamfilter niet helemaal doet wat die zou moeten. Gaat hetom alle mails die je stuurt? Zijn het verder alle mailadressen die je mails blokkeren? Of gaan alle mails naar bijvoorbeeld Gmail wel door maar naar KPNmail niet door?

Wil je daarnaast nog controleren of het wel lukt om mails te versturen als je gebruik maakt van de KPN Webmail?

Hallo Bram,

Dank voor je reactie. Nee, het gaat niet om al mijn mails en ook niet om alle mailadressen. Het ging nu om mails naar 3 verschillende bedrijven, met een bedrijfsdomein in het adres: 1 in de VS, 1 in België en 1 in Zwitserland. Bij 2 stuurde ik een bijlage (PDF) mee, bij 1 ging het alleen om een kort antwoord.

In alle drie de gevallen kon ik de mail wel sturen als ik een afzendadres met mijn eigen domeinnaam gebruik.

Als ik de mails naar mijn eigen mailadres stuur, komen ze wel aan.

 

PS: het zijn ook alledrie bedrijven waar ik regelmatig mailcontact mee heb.

Reputatie 7
Badge +17

@RenéeMol duidelijk. Zou je nog willen bevestigen of het wel lukt de e-mails te versturen vanuit de KPN Webmail? Het kan zijn dat wij de berichten zien als spam en daarom onze afdeling Abuse de mails tegenhoudt. Via de webmail moet het dan wel lukken te versturen. 

Als dat niet het geval is dan is de kans groot dat de mails door de ontvanger als spam worden aangemerkt. In dat geval los je het op door contact met de ontvangende partij op te nemen. 

In alle gevallen kreeg ik een mail van jullie postmaster die begon met:

Dit is een bericht van het mail systeem van KPN.Uw bericht kan niet worden afgeleverd omdat het bericht door het KPN-spamfilter als virus, spam, phishing wordt gezien of is geblokkeerd.Voor vragen kunt u contact opnemen met abuse@kpn.com 

Ik heb een van de geweigerde mailtjes opnieuw proberen te verzenden, en nu ging het mailtje wel door, vanuit mijn e-mailclient.

 

 

Heeft nu dus geen zin meer om het ook via webmail te proberen

Maar gezien het mailtje dat ik van de postmaster krijg, lijkt het erop dat jullie mijn berichten als Spam zien.

Reputatie 7
Badge +17

@RenéeMol klopt. Dit kan onder andere te maken hebben met de bijlagen, hoeveelheid ontvangers of hoeveelheid mails. Wat ik je wil aanraden is de stappen te volgen en abuse@kpn.com te mailen vanuit de webmail. Geef daarbij aan om welke e-mailadressen het gaat. Laat ze kort en bondig weten wat er aan de hand is. Ze reageren dan zo snel mogelijk met de reden van de blokkade en wat je kan doen om weer gewoon te kunnen mailen.

Hou er rekening mee dat een KPNmail adres een particulier e-mailadres is. Daardoor kan gedrag dat bij een zakelijk e-mailadres hoort geblokkeerd worden. Denk hierbij aan het versturen van bijlagen naar zeer veel ontvangers tegelijkertijd. 

Zoals ik al schreef, ging het om " mails naar 3 verschillende bedrijven, met een bedrijfsdomein in het adres: 1 in de VS, 1 in België en 1 in Zwitserland. Bij 2 stuurde ik een bijlage (PDF) mee, bij 1 ging het alleen om een kort antwoord. ” Dus beslist geen mailings: 1 adres per mail. Ook geen bijzondere of grootschalige bijlagen.

Maar het zal wel. Dank en groet