Beantwoord

Mijn icloudmail verdwijnt in Spam bij ontvanger

  • 24 augustus 2018
  • 5 reacties
  • 794 keer bekeken

Sinds begin juli, misschien al langer, verdwijnt er iCloudmail (Apple) bij ontvangers. Eerst onregelmatig, later consequent. Soms in de spambox, soms verdwijnt het helemaal.
Ik dacht eerst dat de oplossing lag in vervangen van mijn te oude modem. Maar het probleem bleef. Mijn computer is schoon. Met een KPNmedewerker gesproken, nieuwe account aangemaakt (van POP > IMAP), maar het probleem bleef, althans bij iCloudmail.
Zelfs nu ik Gmail gebruik werkt het onbetrouwbaar: controlemails aan mijzelf (Gmail > gmail) verdwijnen, komen zelfs niet in een spambox.
Ik wordt hier erg schichtig van.. ik hoop dat u me kan helpen, heeft het te maken met de onlangs stilletjes ingevoerde nieuwe spamrichtlijnen?
Vriendelijke groet, Astrid
icon

Beste antwoord door huistijger 24 augustus 2018, 13:04

Hoi Strida
Dat is al een verouderd OS.
Kun je niet upgraden? (veiliger ook hoor)
Ik was ook even in de war want het gaat om je iCloud mail begrijp ik?
Dan wordt het verhaal anders...
Als je je email even aanklikt zodat die actief is en klik dan. in de bovenste taakbalk in het menu Mail aan.
Ga naar Voorkeuren.
en klik iCloud aan.
Ga naar Serverinstellingen
Staat deze wel op iCloud?

Je kunt n.l. in de serverinstellingen van iCloud niets veranderen.
Ik vermoed dat deze dus niet op de iCloudserver staat.

Heb je onlangs misschien je AppleID veranderd ?
Zo ja log dan uit en log in met je nieuwe AppleID
Heb je dat niet veranderd dan kan toch het uitloggen en opnieuw aanmelden ook helpen.

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Hallo @StridaIk denk dat de fout in je SMTP gegevens zit
Waarschijnlijk gebruik je poort 21
Dit is een onveilige poort, deze kun je beter niet gebruiken.
Gebruik poort 587 en vink SLL TSSL aan
Zet identiteitscontrole op wachtwoord
en vul je complete gebruikersnaam en je wachtwoord in.

Gebruik je poort 110 Voor POP of IMAP?
Verander deze dan ook in poort 995 voor POP en poort 993 voor IMAP
En zet daar ook TLS SSL aan
Dag Huistijger,
dank voor je reactie. Ik gebruik Mac.Os 10.12, en sinds enkele tijd kan ik niet meer de mogelijkheid vinden om poorten te veranderen, vroeger wel. Vreemd he..
Reputatie 7
Badge +18
Hoi Strida
Dat is al een verouderd OS.
Kun je niet upgraden? (veiliger ook hoor)
Ik was ook even in de war want het gaat om je iCloud mail begrijp ik?
Dan wordt het verhaal anders...
Als je je email even aanklikt zodat die actief is en klik dan. in de bovenste taakbalk in het menu Mail aan.
Ga naar Voorkeuren.
en klik iCloud aan.
Ga naar Serverinstellingen
Staat deze wel op iCloud?

Je kunt n.l. in de serverinstellingen van iCloud niets veranderen.
Ik vermoed dat deze dus niet op de iCloudserver staat.

Heb je onlangs misschien je AppleID veranderd ?
Zo ja log dan uit en log in met je nieuwe AppleID
Heb je dat niet veranderd dan kan toch het uitloggen en opnieuw aanmelden ook helpen.

Beste Huistijger, DANK!!
Zo'n eenvoudige aanpassing... Heb ik daarvoor twee maanden lopen klungelen... Alle adressen gingen langs de kpn-server, ik wist niet dat icloud en gmail hun eigen server-uit nodig hadden!
Maar dan blijft de vraag waarom ik in de maanden/jaren daarvoor geen last heb gehad?
Reputatie 7
Badge +18
Tja die vraag kan ik ook niet beantwoorden.
Maar fijn dat het zo opgelost is. 🐱 🐈
Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust, je weet ons te vinden.

Reageer