Vraag

Mijn KPN Email account toevoegen voor SMTP-relay

  • 23 June 2022
  • 7 reacties
  • 63 keer bekeken

Badge

1 week geleden overgestapt van Ziggo naar 1GB KPN glasvezel via Mikrotik RB5009 router. Werkt allemaal prima :-)

Ik heb een eigen mailserver met verschillende domeinen die een SMTP-relay nodig heeft voor het versturen van de mail. Normaal gesproken geef je hier de SMTP-server van je provider op. Nu staat hier een Ziggo mailadres, maar die werkt vanaf 1-7-2022 niet meer omdat dan mijn Ziggo contract verloopt.

Ik moet dus een KPN email adres aanmaken voor authenticatie op de KPN SMTP-server. Maar Mijn KPN werkt niet mee. De melding die ik nu al een week zie is:

Voeg eerst uw (actieve) KPN internet abonnement toe aan uw KPN ID via MijnKPN op mijn.kpn.com. Uiterlijk 3 dagen na activatie van uw abonnement kunt u inloggen voor "KPN Mail" met uw KPN ID.


Dit is een vreemde melding want:

  • Mijn Thuis product is al gekoppeld op Mijn KPN;
  • Ik heb al een KPN ID want anders had ik niet deze thread kunnen starten;

Vervolgens dacht ik: misschien moet ik het product ontkoppelen en vervolgens weer koppelen om een proces te triggeren die een vinkje in de administratie van de KPN omzet. Maar ik zie in de huidige Mijn KPN omgeving niet de mogelijkheid mijn product te ontkoppelen.

 

Dus nog een week te gaan voordat mijn Ziggo-contract verloopt en ik een probleem heb met het versturen van mail. KPN: schiet een beetje op!

 


7 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Hallo @epistrophy42 

 

Je Ziggo mail zou nog minstens 6 maanden na afloop moeten werken, zie: https://www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2020/01/23/wetsvoorstel-maakt-overstappen-van-internet--en-telefonieaanbieder-eenvoudiger

Dus je hebt nog even de tijd.

 

Je hoeft trouwens niet perse via de KPN mailservers te mailen, poorten staan gewoon open om rechtstreeks je mail te verzenden.

 

Aanvulling:

Wat gebeurd er als je rechtstreeks via email.kpn.com/ probeert in te loggen of is dat juist de pagina waar je die melding krijgt?

Badge

Hallo Gesp,

Dank voor je snelle antwoord. Goed om te weten dat Ziggo nog 6 maanden wettelijk verplicht is deze service te verlenen. Hopen dat KPN het binnen diezelfde termijn voor elkaar krijgt mij de mogelijkheid te geven een emailadres aan te maken.

Fijn dat de KPN nu de poorten heeft geopend voor eigen SMTP-servers. Maar mijn mailserver vereist een SMTP-relay (het is de build-in mailserver op een Synology NAS) omdat de KPN unautheticated SMTP access (gelukkig) niet toestaat. Dus ik heb dit KPN-mailaccount ALLEEN nodig voor SMTP-authenticatie. Ik gebruik het niet als mailaccount.

Badge

Hier een screendump wat er mis gaat:
 

 

Reputatie 7
Badge +11

Dat is i.d.d. dezelfde pagina.

Je abonnement is dus al een week actief begrijp ik, dan gaat er dus wat fout in de achterliggende systemen lijkt mij.

Vul dan alvast je profiel in (alles waar privé achter staat is alleen zichtbaar voor jou en KPN medewerkers), dan kan een KPN medewerker er gelijk naar kijken als jouw topic aan de beurt is.

Badge

Beste Gesp,

Dit lijkt mij een typisch geval van:

 



Ik heb al 3 KPN-medewerkers gesproken die elk een andere uitleg geven. Jammer dat grote bedrijven de support afdeling vooral als kostenplaats zien en deze medewerkers ook nog eens onderbetalen. De support is de interface tussen klant en bedrijf.

En met alle respect: Mijn KPN ziet eruit alsof het door een scrum-team van 2000 programmeurs uit India is gemaakt. Het zal de gemiddelde Nederlander worst zijn: die geeft niets meer om kwaliteit.

Misschien dat een KPN-medewerker nog wil reageren op dit issue.

Reputatie 7
Badge +23

Kunt u inloggen op http://email.kpn.com?

Badge

Ik kan niet inloggen op http://email.kpn.com. Deze redirect mij naar https://inloggen.kpn.com/ en als ik dan inlog zie ik:

KPN Mail
Voeg eerst uw (actieve) KPN internet abonnement toe aan uw KPN ID via MijnKPN op mijn.kpn.com. Uiterlijk 3 dagen na activatie van uw abonnement kunt u inloggen voor "KPN Mail" met uw KPN ID.

Reageer