Beantwoord

mijn mail komt geregeld niet aan (wordt geweigerd).

  • 18 March 2019
  • 19 reacties
  • 1064 keer bekeken

Bijna dagelijks komt mijn mail niet aan bij steeds dezelfde e-mailadressen. Ik krijg dan de volgende foutmelding gemaild:

This message was created automatically by mail delivery software.

A message that you sent could not be delivered to one or more of its recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:


host mailin.kpnmail.nl [213.75.3.30]
SMTP error from remote mail server after pipelined end of data:
550 5.0.0 Mail rejected.

Vraag: weet iemand hoe dit kan worden opgelost?

BVD

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

icon

Beste antwoord door Marina_ 19 March 2019, 10:16

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @GBfiscaal, Lastige situatie. Om te achterhalen of de mailserver in kwestie geblacklist is raad ik je aan contact op te nemen met het KPN Abuse Team. Zij kunnen dit nakijken en je verder informeren hierover! Laat je ons weten hoe het verder is gegaan?
Beste Marina, Dank je voor je bericht. Ik heb Abuse gemaild. Enig idee hoe lang dat kan duren? Het is erg ongemakkelijk als ik een aantal mensen lange tijd niet kan bereiken. Ik heb ook via een ander e-mailadres geprobeerd te mailen maar die komen dan van dezelfde e-mailadressen ook terug (bijv. van planet, telfort, hetnet; maar dan weer niet alle e-mailadressen van planet, telfort, hetnet). Maak je dat vaker mee?
Reputatie 7
Badge +19
@GBfiscaal, Begrijpelijk dat het niet handig is dat je mensen niet goed kan bereiken. Als je dezelfde e-mailadressen niet kunt bereiken, dan kan het zijn dat er niets aan de hand is met je e-mailadres maar met de betreffende mail. Ik verwacht dat je vandaag/morgen nog een reactie ontvangt. Wil je mij op de hoogte houden?
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @GBfiscaal, Is er inmiddels een oplossing gekomen vanuit Abuse?
Dag Marina, Nee nog geen (re)actie ontvangen. Dank je dat je ernaar vraagt.
Reputatie 7
Badge +19
Bijna dagelijks komt mijn mail niet aan bij steeds dezelfde e-mailadressen. Ik krijg dan de volgende foutmelding gemaild:

This message was created automatically by mail delivery software.

A message that you sent could not be delivered to one or more of its recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:


host mailin.kpnmail.nl [213.75.3.30]
SMTP error from remote mail server after pipelined end of data:
550 5.0.0 Mail rejected.

Vraag: weet iemand hoe dit kan worden opgelost?

BVD

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

@Dennis ABD, Weet jij misschien wat er aan de hand kan zijn?
Reputatie 7
Badge +7
De mail word geblocked door het spamfilter.

@GBfiscaal: Kan je het ticketnummer posten van de auto reply welke je gehad hebt? Ik graag deze dan even op.
Beste Dennis,
Ik weet niet wat een ticketnummer is. Ik heb een flink aantal mails retour ontvangen (en die afzenders zijn dus voor mij niet meer bereikbaar) en dit is een voorbeeld van de inhoud:

This message was created automatically by mail delivery software.

A message that you sent could not be delivered to one or more of its recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:


host mailin.kpnmail.nl [213.75.3.30]
SMTP error from remote mail server after pipelined end of data:
550 5.0.0 Mail rejected.


en als ik klik op de bijlage (details.txt) dan komt de volgende inhoud tevoorschijn:

Reporting-MTA: dns; filter03.hostcontrol.com

Action: failed
Final-Recipient: rfc822;f2hjtoet4304@hetnet.nl
Status: 5.0.0
Remote-MTA: dns; mailin.kpnmail.nl
Diagnostic-Code: smtp; 550 5.0.0 Mail rejected.

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Reputatie 7
Badge +19
@GBfiscaal, Dennis bedoelde het ticketnummer van de automatische reply die je krijgt n.a.v. je mail richting abuse@kpn.com. Als je dit ticketnummer hier post kan Dennis het voor je uitzoeken. Als je de mail niet meer hebt, dan kun je een nieuwe mail sturen naar abuse@kpn.com.
Beste marina,
Ik heb gisteren een nieuwe mail gestuurd maar geen automatische reply ontvangen. Zie de mail hieronder:


L.S.,
Dagelijks komt mijn mail niet aan bij steeds dezelfde e-mailadressen. Ik krijg dan de volgende foutmelding gemaild:

This message was created automatically by mail delivery software.

A message that you sent could not be delivered to one or more of its recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:

host mailin.kpnmail.nl [213.75.3.30]
SMTP error from remote mail server after pipelined end of data:
550 5.0.0 Mail rejected.
Via Forum werd ik naar Abuse gestuurd.

Vraag: weet Abuse hoe dit kan worden opgelost?

BVD,

G. Groenewegen
Reputatie 7
Badge +7
@GBfiscaal Naar welk email adres is dit gestuurd? Alle mail naar abuse@kpn.com moet een auto reply krijgen. Dit bevat het ticket nummer waar ik eerder naar vroeg.

Stuur de mail welke geblokkeerd word, parallel aan een mail naar abuse, ook naar samples@kpnmail.nl zodat wij meteen een voorbeeld hebben om aan onze anti spam leverancier voor te leggen.
Dennis,
Bovenstaande mail is gestuurd naar: 'abuse@kpn.com.' en ik heb geen auto reply ontvangen. Ik zal een mail die geweigerd wordt naar 'abuse@kpn.com.' en naar samples@kpnmail.nl mailen.
BVD,
Gino Greoenewegen.
@Dennis ABD
Ik heb nav bovenstaande geweigerde en naar 'abuse@kpn.com.' en naar samples@kpnmail.nl doorgestuurde mail een ticketnummer ontvangen: KPN Abuseteam #2953586

MVG
Reputatie 7
Badge +7
Ik zie hem en ik zie ook dat het voorbeeld niet op de juiste manier is aangeleverd. Ik heb je net een e-mail gestuurd met de correcte procedure.
Dennis, ik heb zojuist een mail gestuurd.
Reputatie 7
Badge +7
Fixed. Je mail moet weer gewoon binnen komen bij KPN klanten 🙂
TOP!!!!! many thanks.....
Reputatie 7
Badge +19
Super fijn om te lezen dat @Dennis ABD het weer heeft gefixt! @GBfiscaal, succes en als je nog eens een vraag hebt, zien we je graag weer terug op het forum 🙂

😎😎😎

Reageer