Beantwoord

Mijn mailberichten worden door onbekenden doorgestuurd

  • 19 October 2021
  • 5 reacties
  • 40 keer bekeken

Hallo, sinds een paar weken ontvangen bekenden van mij berichten die ik niet aan hen heb verstuurd. Het gaat om oudere berichten die ik ooit aan andere personen heb verstuurd. Dergelelijke mail begint met mijn naam maar het daaraangekoppelde mailadres is: <admin@nuevaroma.com.ar>. Voor de rest zie je de volledig oude mail.

Ik gebruik apple met applemail. Weet iemand raad om dit proces te stoppen?

ik hoor het graag, mvrgr …

icon

Beste antwoord door Anonymous 19 October 2021, 12:24

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Hallo @Kamferboom ik zou als eerste je wachtwoord van je mailaccount wijzigen.

 

Hallo, zal ik gelijk gaan doen. Hartelijk dank voor de tip.

Reputatie 7
Badge +10

@Kamferboom 

@JanD heeft gelijk. Verandering van het wachtwoord helpt al een heleboel.

Download en draai het programma “Malwarebytes Mac” op jouw Mac.

https://nl.malwarebytes.com/mac/

Is er ook een online anti-virus scanner beschikbaar voor een Mac ? Ik weet dat voor Windows het programma “ESET Online Scanner” kunt draaien. Met beide programmas (ESET, Malwarebytes) kun je allerlei “ongewenste software” verwijderen.

Misschien moeten jouw kennissen die software ook eens draaien ?

Ik heb twee virusscanners actief; KPNveilig en LuLu. Een paar dagen geleden werd wel een verdacht bestand gedetecteerd en is toen ook verwijderd. Of dat er mee te maken had weet ik niet, maar zou best kunnen. In ieder geval bedankt voor de suggestie.

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @Kamferboom, je hebt het wachtwoord inmiddels aangepast? Hopelijk stoppen dergelijke praktijken dan nu ook.