Beantwoord

Mijn Telfort email is sinds 3 januari niet meer te bereiken

  • 16 January 2021
  • 13 reacties
  • 176 keer bekeken

Mijn Telfort email is sinds 3 januari niet meer te bereiken. Krijg melding dat gegevens onbekend zijn. Ik ben erg gedupeerd en heb geen idee wat er aan de hand is. Ben klant vanaf het eerste uur. Nooit problemen gehad. Kan iemand helpen?

icon

Beste antwoord door Nhendrika 17 January 2021, 23:27

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Hallo @Nhendrika , als je inlogt in de webmail wat voor (fout)melding krijg je dan?

https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp

Beste JanD:

de melding is:

”Deze gebruikersnaam en/of wachtwoord is niet bekend”

groet

@Nhendrika vul je forum profiel aan met je postcode, huisnummer, klantnummer en de laatste 3 cijfers van je IBAN dan ziet webcare kpn wie je bent zodra je topic aan de beurt is

Beste jimny,

hm? Het is niet de bedoeling dat ik persoonlijke info hier deel? 

Beste jimny,

hm? Het is niet de bedoeling dat ik persoonlijke info hier deel? 

Hallo @Nhendrika , @jimny  vroeg ook het in je profiel te vermelden, niet in het forum.

Reputatie 7
Badge +21

@Nhendrika , voor jouw profiel klik hier. Jouw persoonlijke info is daar alleen zichtbaar voor KPN.

Ik snap het, inmiddels gedaan. 

Reputatie 7
Badge +10

@Nhendrika :

Wat staat er achter het @ teken van jouw emailadres(sen) ? Hoeveel tekens lang is/zijn jouw wachtwoord(-en) ? Is dat misschien slechts 8 of 9 tekens ? Want de eis voor het wachtwoord bij Telfort was “minstens 8 tekens” terwijl de eis van de KPN voor het wachtwoord “minstens 10 tekens” is.

Probeer of je in staat bent om het/de wachtwoord(en) te veranderen (= langer te maken) zodat het wel aan de KPN eisen voldoet. Maar verander dan NIET het wachtwoord van jouw KPN-ID want dan kom je nog dieper in de problemen.

Tip: Gebruik voor jouw KPN-ID altijd een ander wachtwoord dan voor jouw emailadressen/-accounts.

 

Ik heb het donkerbruine vermoeden dat de KPN stilletjes bezig is - in de software die zij gebruiken - de eisen voor het wachtwoord voor de ex-gebruikers van Telfort aan te passen naar de KPN eisen voor het wachtwoord. En dan lopen mensen die een wachtwoord van slechts 8 of 9 tekens hebben tegen een probleem aan. En je bent zeker niet de eerste persoon die dit ene specifieke probleem heeft.

@RBxx :

@JanD :

@jimny :

Weet iemand waar op de KPN website de eisen staan voor het KPN wachtwoord ? Het lijkt erop dat die informatie verdwenen is …………. (heb ik iets over het hoofd gezien ?).

Reputatie 7
Badge +21

Hi @Willy22 

Bij het wijzigen van een wachtwoord voor een e-mailaccount krijg je deze eisen te zien:

Het wachtwoord moet voldoen aan:
• Min. 10 en max. 54 karakters
• Min. 1 cijfer, 1 hoofdletter en 1 kleine letter
• Toegestane karakters: cijfers, letters, bijzondere tekens (behalve spatie)

Dit is via https://email.kpn.com

EDIT: bestaande wachtwoorden hoeven (nog) niet aan alle eisen te voldoen. Mijn huidige emailaccount wachtwoorden zijn 9 karakters lang.

Beste mensen, zeer bedankt! Het is gelukt mijn wachtwoord te wijzigen en ik heb weer toegang. Een grote opluchting!

en passent vond ik 2 onbekende meelifters op mijn account die ik verwijderd heb.…

groeten!

Reputatie 7
Badge +10

@Nhendrika :

Ik zou graag dolgraag willen weten wat je nu precies gedaan hebt om weer toegang tot jouw email te krijgen. Kun je die details geven ?

Ik zou je ook willen aanraden om een zo moeilijk mogelijk wachtwoord te kiezen. Dan is de kans dat je van die "meelifters” krijgt ook veel minder.

Reputatie 7
Badge +10

@RBxx :

Vraagje: Wat is jouw domeinnaam ?

(dit vanwege het feit dat jouw wachtwoord 9 tekens lang is)

@Nhendrika :

Als je "2 onbekende meelifters” had dan zou ik ook zo snel mogelijk het wachtwoord van het KPN ID veranderen. Ik vermoed ook dat die "meelifters” de oorzaak zijn dat je niet meer bij jou email kon komen.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Willy22 bij mij is dat hetnet.nl

Ik zit er al bij sinds 2000. Na het begin van deze KPN provider (PTT Telecom in 1997) is HetNet eind 2009 volledig opgegaan in KPN en staat de naam alleen nog in mijn e-mailadressen.

Ik zal binnenkort weer eens mijn wachtwoorden veranderen en kijken of ik gedwongen wordt in het nieuwe regime.