Beantwoord

Moet ik me zorgen maken over mijn email als het adres wat ik nog steeds gebruik vervalt bij vorige provider?

  • 29 March 2023
  • 5 reacties
  • 116 keer bekeken

Ik heb een emailadres van de vorige provider. Hierop komt alle email binnen en met dit mailadres log ik ook in bij veel sites. Nu krijg ik de melding dat dit mailadres zal vervallen omdat ik geen klant daar meer ben. Moet ik me nu zorgen maken? Ik gebruik dit mailadres ook bij Kpn namelijk. Heeft kpn dit mailadres dan overgenomen?

icon

Beste antwoord door Anonymous 29 March 2023, 17:26

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Hallo @Mark26777 dat mail-adres gaat dus binnenkoert vervallen en als ik jou was zou ik al mijn contacten laten weten wat het nieuwe mail-adres wordt en zelf bij diverse instanties het mailadresc aanpassen, zoals Digid en  andere belangrijke instanties waar je regelmatig mail van krijgt.

Dus als je geen actie onderneem zou ik me inderdaad zorgen maken. KPN neemt niks over. KPN gaf vroeger een standaard mailadres, maar dat doen ze ook niet meer omdat de meeste mensen al een universeel account hebben bij Google, MS, Yahoo enz.

Je kunt bij KPN wel1 of meerdere E-mailaccounts en aliassen aanmaken.

Succes.

 

Reputatie 7
Badge +10

@Mark26777  

Wat bedoel je met  “Ik gebruik dit mailadres ook bij Kpn” ? Welk domein gebruikte dat emailadres ?

Emailaccounts worden na 6 maanden na het opzeggen van het bijbehorende abonnement volledig en definitief verwijderd.

Ik gebruik nog steeds een quicknet.nl adres. Dit is ook mijn huidige mailadres bij KPN. Ik gebruikte deze ook bij ziggo. Nu geeft ziggo aan dit mailadres te verwijderen. Blijft deze dan wel bij KPN in de lucht of moet ik een ander emailadres gaan gebruiken?

Reputatie 7
Badge +9

Nee, die blijft niet in de lucht. Die hoorde bij Ziggo, en als je daar weg bent dan vervalt ze 6 maanden later. En nee, die blijft ook niet bij KPN. Zoals JanD al zei, zou je dus nu een nieuwe aan moeten maken en die vervolgens gebruiken. Details hoe dat bij KPN zit zie https://www.kpn.com/service/internet/e-mail.htm .

 

Dank allemaal voor de reacties. 

 

Ik zal dus nieuw emailadres aanmaken en iedereen inlichten. We hebben dus wat werk te verrichten.