Beantwoord

Mogelijk getroffen door SMTP Block

  • 27 January 2020
  • 9 reacties
  • 470 keer bekeken

Reputatie 2

Ik denk dat ik getroffen door zo'n smtp block, nadat ik zaterdag een mail naar 300+ personen heb gestuurd. Navraag bij KPN gaf dat ik nergens geblocked zou staan. Maar ik kan geen mails meer versturen vanuit huis via PC (vast)e lijn, telefoon(wifi) en tablet (wifi). Via 4G gaat het nog wel. Hoe kan ik controleren dat ik inderdaad zo'n block heb? En hoe kom ik er vanaf ?

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Dennis ABD 30 January 2020, 13:00

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7

Je kunt op https://blacklist.kpnmail.nl kijken of jouw emailadres of IP adres geblokkeerd is.

Reputatie 7
Badge +24

Hier lezen: https://www.kpn.com/service/internet/veilig-internetten/abuse.htm

Reputatie 2

Dank. Maar had de blacklist check al gevonden. Dit id niet het geval

Reputatie 7
Badge +11

Stuur anders een mail naar abuse@kpn.com

die Blacklist zegt ook niet alles,zo ook in dit topic,

https://forum.kpn.com/e-mail-10/ineens-e-mail-verzenden-werkt-niet-meer-ontvangen-wel-488459

Wij hadden hetzelfde probleem en kregen vanochtend bericht van Abuse-team: Er zat inderdaad een spam-filter op mijn uitgaande mail.

Fijn dat het is opgelost, maar geen woord van spijt van KPN (als bedrijf, niet van het abuse-team). Ik ben dagenlang door verschillende KPN medewerkers de verkeerde kant op gestuurd, met de mededeling dat de fout toch echt aan mijn kant lag. Ze zijn zelfs niet op het idee gekomen om mij naar deze afdeling te sturen.

Het gevolg is dat ik zolang met de instellingen van Outlook aan het klungelen geweest ben dat nu mijn complete adresboek is verdwenen. Daar kan KPN niks aan doen maar het is wel bijkomende schade. Wat ook steekt is dat de KPN-medewerkers zelfs niet op het idee komen om eens te informeren bij hun collega's van het abuse-team. Dat is een actie die ik van dit forum heb opgestoken. Daardoor heeft de blokkade dus wel een stuk langer geduurd dan noodzakelijk was geweest. Betere communicatie tussen afdelingen lijkt me dan ook gewenst.

Ton

@Sporek . Heb je al gemaild met abuse? Kun je met ons delen wat daar eventueel is uitgerold?

@Langea : Heel spijtig om te lezen dat er geen duidelijke adviezen kwamen. Soms is een e-mail storing lastig te analyseren maar het kan zeker geen kwaad om abuse te noemen bij dit soort symptomen.    Ik ben blij dat het is opgelost. 

Reputatie 7
Badge +7

Tijdelijke blokades worden niet op blacklist.kpnmail.nl zichtbaar gemaakt. Je krijgt ook een andere melding, namelijk dat je mailbox blocked is. Dit gebeurt automatisch voor een bepaalde tijd als je over een threshold  heengaat. Deze block word ook weer automatisch opgeheven.

Reputatie 2

Dank voor de tip. Ik zal abuse direct mailen. Want weet vrijwel zeker dat het een smtp block is.  Bij de servicedesk van KPN konden ze mij niet helpen.  Vind ik een slechte service. Ook ik kon door klungelen met account instellingen 3000 mails uit gaan zoeken en ben ook mijn adresboek kwijt. Ik zit dus thuis maar te mailen via de telefoon. Net in een belangrijke week waar de e-mail belangrijk is voor mij. En op reacties zit te wachten via de mail box. Het was wel die laatste uitgaande mail die de block heeft veroorzaakt. Een mail naar 300+ adressen. Naar ik van een ICT vriend heb begrepen mag je bij privé KPN 300 mails per dag versturen. Verzend je er meer, dan is er een 168 uur blokkade. Goed, nu naar abuse. Nogmaals bedankt

Reputatie 7
Badge +7

De precieze limieten zijn afhankelijk van een heleboel factoren. Webmail of mail client. Wel of geen SMTP auth. KPN netwerk, Nederland of buitenland. In een aantal gevallen zal 300 te veel zijn, in een aantal niet.

 

Overigens blokkeren wij enkel uitgaande mail. Wij doen niks met de inkomende mail.