Beantwoord

Mogelijkheid tot behoud van email adres bij overstap naar andere provider

  • 21 May 2019
  • 8 reacties
  • 7111 keer bekeken

Binnenkort stap ik over van KPN naar een andere provider.
Weliswaar met pijn in mijn hart maar voornamelijk omdat KPN nogal arrogant is en omdat ze én de abonnementsprijs fors verhoogt (eerdere korting wegens overname/overstap naar OnsBrabantNet vervalt, én ze schrappen tegelijkertijd een zestal zenders van welke er drie toevallig mijn favorieten zijn).
reclameren bij de Klantenservice bracht echt geen soelaas, vandaar mijn besluit om op te stappen.

Echter mijn email adres loopt nu nog via KPN en dat heb ik vele jaren in gebruik en wil dat daarom graag behouden.
Maar: wat is nu precies de procedure die gevolgd moet worden?
Op de website is er niets over te vinden en bij de KPN Klantenservice werd me verteld dat eerst het abonnement opgezegd/overgezet moet worden voordat dan een "email only" abonnement kan worden afgesloten.
Maar ik lees op sommige fora dat dat nou precies vaak fout gaat. Want eenmaal opgezegd is er geen weg meer terug. Dus ik ben huiverig om die weg te volgen.

Weet iemand wel de juiste manier om dit voor elkaar te krijgen?

Hartelijk dank voor de hulp en adviezen

Groet


CoolCloggy
icon

Beste antwoord door Piet van der Vooren 22 May 2019, 13:49

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +9
@CoolCloggy Ik ben onlangs ook van KPN naar een andere provider overgestapt, namelijk XS4ALL. Maar wel met behoud van mijn KPN-e-mailadressen. Dat is zonder problemen verlopen.

De juiste wijze om de KPN-e-mailadressen te behouden is als volgt. Je neemt contact op met KPN waarbij je aangeeft dat je je huidige internetabonnement wilt wijzigen, dus niet opzeggen. Daarbij geef je aan dat je het abonnement op een bepaalde datum wilt wijzigen in een E-mail Only-abonnement. Na verwerking van je wijziging ontvang je per e-mail daarvan een bevestiging, waarna het een en ander op de afgesproken datum wordt uitgevoerd.

Een E-mail Only-abonnement kost € 7.50 per maand. Stap je echter over van KPN naar XS4ALL of Solcon, dan betaal je het eerste jaar geen abonnementskosten. Dit omdat beide providers onderdeel zijn van KPN. De kans is overigens groot dat je bij XS4ALL überhaupt geen abonnementskosten meer hoeft te betalen voor E-mail Only, gelet op de plannen die er zijn om deze provider geheel op te nemen in KPN.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Bij mij werkte het probleemloos.

Piet.
Reputatie 7
Badge +30
Beste @CoolCloggy, welkom! Wat jammer om te lezen dat je weggaat! Het klopt wel helemaal wat Piet zegt: je kunt even bellen met onze collega's via 0800-0402. Zij kunnen het dan voor je in orde maken.

Ik heb 10 jaar geleden glasvezel via Concepts.nl gekregen. Is overgenomen door Telfort. Geen problemen, allebei nooit storing, goede helpdesk. Nu ben ik KPN binnengesluist en daar ben ik helemaal niet blij mee. Steeds weer problemen met verbinding, ik kan geen hulp vinden, zo' n gigantische organisatie, kortom ik wil graag weg. Probleem: emailadres. Lees hier dat je 7.50 p.m. moet betalen om je mails nog te kunnen lezen. Waarom kan het adres gewoon niet mee naar een andere provider?  Machteloos voel je je.

Ik heb 10 jaar geleden glasvezel via Concepts.nl gekregen. Is overgenomen door Telfort. Geen problemen, allebei nooit storing, goede helpdesk. Nu ben ik KPN binnengesluist en daar ben ik helemaal niet blij mee. Steeds weer problemen met verbinding, ik kan geen hulp vinden, zo' n gigantische organisatie, kortom ik wil graag weg. Probleem: emailadres. Lees hier dat je 7.50 p.m. moet betalen om je mails nog te kunnen lezen. Waarom kan het adres gewoon niet mee naar een andere provider?  Machteloos voel je je.

Ja vind ik ook. Maar KPN is echt het verkeerde adres hiervoor. Email is gebonden aan de techniek van de Server, dit is anders dan bij telefoon. Wil jij gebruik blijven maken van de KPN server, dan zal je dat moeten vergoeden. Overigens, die 7,50 is waarschijnlijk meer administratiekosten dan kosten in de techniek, want jij gaat technisch mee op de grote hoop.

Wil je het echter veranderen, dan is een brief aan een politieke partij naar jouw keuze meer de aangewezen weg. 

Overigens, je gaat dan opboksen tegen bedrijven als Google en Microsoft, die via hun gratis emaildiensten klanten naar hun advertentiesites lokken. 

Reputatie 7
Badge +11

Wil je het echter veranderen, dan is een brief aan een politieke partij naar jouw keuze meer de aangewezen weg. 

Hoezo moet het anders dan? Het is toch logisch dat er betaald moet worden voor diensten die je afneemt? Gratis servercapaciteit (al is het maar heel weinig) weggeven doet niemand, ook de Hotmail en Gmail-dingen niet, die verdienen namelijk weer door de advertenties die erbij zitten.

 

Ik betaal al jaren voor mijn email via Office365 met de licenties voor Office erbij en dat bevalt mij prima. Is mij de 12 euro per maand wel waard. Het liefste zou ik zelf een Exchange-server hosten maar ik moet nog steeds een keer uitzoeken of het dat waard is.

Wil je het echter veranderen, dan is een brief aan een politieke partij naar jouw keuze meer de aangewezen weg. 

Hoezo moet het anders dan? Het is toch logisch dat er betaald moet worden voor diensten die je afneemt? Gratis servercapaciteit (al is het maar heel weinig) weggeven doet niemand, ook de Hotmail en Gmail-dingen niet, die verdienen namelijk weer door de advertenties die erbij zitten.

 

Ik betaal al jaren voor mijn email via Office365 met de licenties voor Office erbij en dat bevalt mij prima. Is mij de 12 euro per maand wel waard. Het liefste zou ik zelf een Exchange-server hosten maar ik moet nog steeds een keer uitzoeken of het dat waard is.

Misquoten is niet moeilijk hoor.

Die vraag moet je niet aan mij stellen. Ik heb aangegeven dat het gewoon een noodzakelijk kwaad is in ons huidige bestel. En als men dat wil veranderen, het alleen via de politieke weg kan.  (HetNet is ooit een poging geweest, maar dat is in 2002 gestopt met een gratis dienst te zijn, er moet dus worden voorkomen dat er weer zo’n move wordt uitgehaald).  

Je gaat me trouwens ook nog een keer zitten papagaaien over G-Mail en Hotmail (of weet je niet, dat dat gewoon produktnamen van Google en Microsoft zijn). 

Dat jij er geen moeite mee hebt om hiervoor te betalen, geeft alleen aan dat KPN zijn medewerkers goed beloond en is verder absoluut niet interessant. 

 

Ik wil niets gratis. Maar als ik een nadere provider neem moet ik die ook betalen dus waarom dan nog aan KPN. Alleen om dat **** adres, wat gewoon van mij is.

Maar ik heb wel Office dus ga ik Outlook gebruiken. Hert gaat mij meer om de machtspositie van zo'n bedrijf

 

Admin: bericht aangepast i.v.m. huisregels

Ik wil niets gratis. Maar als ik een nadere provider neem moet ik die ook betalen dus waarom dan nog aan KPN. Alleen om dat **** adres, wat gewoon van mij is.

Maar ik heb wel Office dus ga ik Outlook gebruiken. Hert gaat mij meer om de machtspositie van zo'n bedrijf

 

Admin: bericht aangepast i.v.m. huisregels

Toch even een misverstand uit de weg ruimen, de email adressen zijn van de eigenaar van het domein  (de extensie). Je kan er pas recht op laten gelden als je zelf het domein hebt geregistreerd (en alleen zolang als dat het op jouw naam staat). Hoe je daar aankomt heeft @wjb laatst nog haarfijn uit de doeken gedaan. 

Zolang je een abonnement hebt mag je het gebruiken en ik denk niet dat KPN het gedurende die tijd van je af kan nemen (op basis Internationale regels voor Internetproviders, waar zelfs een redelijk lange tijdspanne in moet zitten voor ze het hergebruiken).