Beantwoord

Na update Experia modem werkt email niet meer

  • 31 August 2021
  • 31 reacties
  • 329 keer bekeken

Ik gebruik op mijn Win10-pc het mailprogramma “eM Client” voor mijn gmail-account. Sinds de update kan ik nog wel mail versturen via smtp.gmail.com maar de binnenkomende mail via smtp.gmail.com kan niet meer bereikt worden. Op mijn android smartphone werkt het nog wel (via de wifi van dezelfde experia box).

Wat moet ik doen om het weer te laten werken?

icon

Beste antwoord door Anneke Hulsebos 29 September 2021, 18:55

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

31 reacties

Reputatie 7
Badge +10

@RobKieft

Windows 10 Mail kun je waarschijnlijk weer activeren door in Windows 10 bij “Onderdelen & Programma's” dat programma weer te “in te schakelen". Maar dat geldt ook voor Windows 7 & 8.

Merkwaardig, nog nooit van gehoord dat je geen wachtwoord hoefde op te geven. Ik weet wel dat een aantal emailprogrammas een online database hebben waarin de belangrijkste instellingen zijn opgeslagen (bijv. poortnummers) en die de gebruiker helpen om zijn emailprogramma te configureren.

Reputatie 7
Badge +17

Lastig dat het niet lukt @RobKieft. Ik had je graag verder geholpen, maar ik ben totaal niet bekend met EM. Daarnaast gaat het ook nog eens om een Gmail account. Ik denk dat je jouw vragen daarom het beste bij EM en Google neer kunt leggen.

Had hetzelfde probleem na update van KPN glasvezel modem en gmail account onder outlook. Probleem bleek uiteindelijk toch bij modem te liggen. Na de update werkt IPv6 blijkbaar anders/niet goed meer. Pas nadat ik IPv6 had uitgeschakeld op de PC werkte alles weer als voorheen. Hier kun je zien hoe je IPv6 kan uitschakelen op je PC: https://repairit.wondershare.com/email-tips/fix-outlook-error-0x800408fc.html

Hallo @Anneke Hulsebos  Hoe heb je dit weten te vinden !? Het is de oplossing. Heb IPv6 uitgezet en mijn EmClient doet 't weer.

En KPN maar beweren dat het niet aan de modem-update kon liggen.

Reputatie 7
Badge +17

Wat goed dat jij de oplossing hebt weten te vinden, @Anneke Hulsebos! Dit is niet iets waar we snel aan denken, omdat het niet vaak voor komt dat IPv6 roet in het eten gooit. Wanneer je IPv6 hebt, heb je namelijk ook nog IPv4. Je zou dit soort problemen dan niet verwachten. Maar blijkbaar kan jullie e-mailprogramma hier toch niet mee overweg en geeft dit bij jullie problemen. Fijn dat jullie de oplossing nu in ieder geval gevonden hebben.