Beantwoord

Nepmail KPN ontvangen

  • 19 July 2019
  • 7 reacties
  • 1588 keer bekeken

Ik heb vanochtend deze email ontvangen en ga ervan uit gezien het email adres deze niet vanuit KPN is verzonden , dus graag aandacht hiervoor

icon

Beste antwoord door Noordzee 19 July 2019, 11:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Dit is inderdaad Phishing, goed opgemerkt. KPN vraagt nooit om creditcard-gegevens, dus je mag deze e-mail direct verwijderen. Mocht je nog eens twijfelen: Actuele phishing meldingen vind je op onze website.
Reputatie 7
Badge +24
Hi, welkom hier.

Goed dat je dit hier aangeeft, het blijft dweilen met de kraan open wat dit soort mailtjes betreft. In alle gevallen blijft de regel: even je gezonde verstand gebruiken.

Dit is inderdaad Phishing, goed opgemerkt. KPN vraagt nooit om creditcard-gegevens, dus je mag deze e-mail direct verwijderen. Mocht je nog eens twijfelen: Actuele phishing meldingen vind je op onze website.

Helemaal juist.

Bedankt voor het plaatsen hier. 🙂

Ik heb deze vanavond ook gekregen ,ik weet dat het nepmail is omdat ik geen kpn heb en nooit gehad, dom zijn ze wel dus.:smiling_imp:

Ik heb deze mail gekregen vanmorgen,  mail komt niet van KPN maar van ene Serge..…

Is dit zo een nep mail? Want het te betalen bedrag en het niet af kunnen schrijven slaat nergens op!

 

Oud nieuws. Staat al diverse malen op het forum.

Is ook wel héél duidelijk dat dit fraude is!! 

Als je via Google zoekt op de naam “Rudy van Zwachten” dan kom je ook alléén in dit topic tegen. De naam komt verder (nog) niet voor op internet. KPN-Portaal?? Duits rekeningnummer?? domiciliëring kosten?? Kosten van 90,50?? 

DEZE MAIL GEKREGEN VANDAAG IS VALSE MAIL DUS MAAR WEER OPGELET MENSEN.

 

Geachte heer/mevrouw,

U ontvangt deze e-mail, omdat uit onze administratie gebleken is dat het door u te betalen bedrag voor de geleverde KPN internetdiensten van de maand januari niet van uw rekening kon worden afgeschreven. Wij hebben u meerdere malen per brief verzocht om over te gaan tot betaling. Daarom attenderen wij u per mail dat het betalingstermijn inmiddels is verstreken.

Bedrag en specificaties

Wij bieden u een laatste mogelijkheid aan om het openstaande bedrag van €78,50 alsnog binnen twee werkdagen te voldoen. Hebben wij na 25 maart nog geen betaling ontvangen? Dan is KPN genoodzaakt uw abonnementen te blokkeren. U kunt het openstaande bedrag voldoen op:

Rekeningnummer: DE49 1001 1001 2622 0280 48 T.N.V KPN N.V.

Wij hopen u voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Theo Vis
KPN N.V

Reputatie 7
Badge +24

Dankjewel M, inderdaad niet mee doen. Wij gebruiken al helemaal geen Duitse rekeningen.