Beantwoord

News.kpn.nl instellingen

  • 12 July 2019
  • 13 reacties
  • 11545 keer bekeken

Ik ben een paar dagen geleden overgestapt naar Ziggo, en over een paar dagen wordt mijn KNP abonnement veranderd in " KPN email only".
Sinds de overstap kon ik geen emails meer versturen. Ik heb inmiddels mijn freeler-emailaccounts weer aan de praat, maar met de nieuwsgroepen wil het niet lukken. Vóór de overstap werkte dat nog wel gewoon.
Ik werk met Windows Live Mail.

Bij het instellen kom ik de volgende stappen tegen:

Servernaam: news.kpn.nl

-moet ik "voor deze server is aanmelden vereist" aanvinken of juist niet?

-Nieuws (NNTP): welke poort moet ik daar invullen?

-moet ik de beveiligde verbinding (SSL) aanvinken of juist niet?

Ik heb wat zitten experimenteren en kreeg daarbij de volgende foutmeldingen:


502 dreader34.news.xs4all.nl: Access denied to your node - newssystem

Configuratie:
Account: news.kpn.nl
Server: news.kpn.nl
Protocol: NNTP
Poort: 119
Beveiligd(SSL): 0
Windows Live Mail-fout-id: 502
CODE: 800ccca0

en, bij een andere poging:

Voor het account news.kpn.nl kunnen geen berichten verzonden of ontvangen worden. De map (....) is niet gecontroleerd op het aantal ongelezen berichten.
Server: 'news.kpn.nl'
Windows Live Mail-fout-id: 0x800CCC0E
Protocol: NNTP
Poort: 563
Beveiligd(SSL): Ja
Socket-fout: 10060

Ik vermoed dat het probleem eenvoudig op te lossen is als ik weet welke poort etc ik in moet vullen, maar op

https://www.kpn.com/service/internet/nieuwsserver.htm

kan ik die gegevens niet vinden.
icon

Beste antwoord door Tycha 13 July 2019, 14:32

Bekijk origineel

13 reacties

hallo @adzoekt , ik denk dat je als ex-klant van KPN je gebruiksrecht van de newsserver verliest.
Hallo Jan-D,

op dit moment loopt mijn normale KPN account nog: dat wordt pas over een paar dagen omgezet in een email only account.
Ik neem aan dat de nieuwsserver daar ook onder blijft vallen?
Hallo Jan-D,

op dit moment loopt mijn normale KPN account nog: dat wordt pas over een paar dagen omgezet in een email only account.
Ik neem aan dat de nieuwsserver daar ook onder blijft vallen?

Dat denk ik dus niet, want dat loopt alleen via een internetverbinding bij KPN en die heb je straks niet meer, zie onderstaande link:
https://www.kpn.com/service/internet/nieuwsserver.htm
Reputatie 7
Badge +24

Hallo Jan-D,

op dit moment loopt mijn normale KPN account nog: dat wordt pas over een paar dagen omgezet in een email only account.
Ik neem aan dat de nieuwsserver daar ook onder blijft vallen?
Dat denk ik dus niet, want dat loopt alleen via een internetverbinding bij KPN en die heb je straks niet meer, zie onderstaande link:
https://www.kpn.com/service/internet/nieuwsserver.htm

Hij zit nu al op de Ziggo verbinding begrijp ik. Dus dan kan die de nieuwsserver niet meer bereiken. Ongeacht of het account nog wel of niet loopt.
De lijst met nieuwsgroepen kan ik nog wel zien. Ik kan me er ook aanmelden, zodat de groep in mijn lijst binnen Windows Live Mail komt te staan. Ik kan vervolgens alleen niet downloaden.

Voor mij zijn de kernvragen op dit moment:

Via welke poort werkt news.kpn.nl?

moet ik "voor deze server is aanmelden vereist" aanvinken?

moet ik de beveiligde verbinding (SSL) aanvinken of juist niet?

Als ik het antwoord daarop weet, zouden we er vanzelf achter moeten komen of het kan.
Reputatie 7
Badge +24
Als je er voorheen altijd probleemloos gebruik van hebt kunnen maken en nu je bij Ziggo zit lukt het niet meer, dan weet je dat het niet kan 😉
Nee, dat is niet per se waar.
Bij mijn emailinstellingen had ik een soortgelijke situatie en moest ik eenvoudig de SMTP server aanpassen.
Ik vermoed hier hetzelfde.
Daarom mijn vraag naar poortnummers etc.
Voor de duidelijkheid: ik ga niet weg bij KPN. Ik ga over op een KPN email only account.
Reputatie 7
Badge +11
Binaire nieuwsserver:news.kpn.nl poort 119

Opmerkingen:
De nieuwsserver is uitsluitend te benaderen via een verbinding van KPN. Er is geen gebruikersnaam en wachtwoord voor het gebruik van de nieuwsserver nodig.

poort 563=SSl , poort 119=geen SSL
Dus niet aanvinken,want de server gebruikt poort 119

Maar ik denk ook dat het niet gaat werken,zonder een KPN internet verbinding,in dat geval, adviseer ik je een payserver te nemen.

Email only, de naam zegt het al, alleen email,en niets anders.
Bedankt.

Met die instellingen krijg ik de volgende foutmelding

502 dreader34.news.xs4all.nl: Access denied to your node - newssystem
Configuratie:
Account: news.kpn.nl
Server: news.kpn.nl
Reputatie 7
Badge +11
Access denied, =verbinding geweigerd,
Neem een payserver 👍
Jammer. Het is niet anders.
Ziggo is in 2015 gestopt met nieuwsgroepen las ik zojuist.

Bedankt voor de informatie!
Reputatie 7
Badge +11
Graag gedaan, fijn weekend nog 👍
Reputatie 7
Badge +21
Welkom op het forum @adzoekt. Ik zie dat de KPN community jou al goed heeft geholpen aan de juiste informatie en adviezen. Mocht je in de toekomst nog andere vragen hebben, dan horen we dat graag van je!

Reageer