Beantwoord

Nieuwe webmail mappen verdwenen

  • 8 November 2019
  • 7 reacties
  • 1406 keer bekeken

Vandaag mijn nieuwe mail gekregen maar er zijn een paar belangrijke mappen niet meer zichtbaar (weg)

Hoe haal ik deze mappen  terug?

 

Gr. Erik

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid topic

icon

Beste antwoord door RBxx 8 November 2019, 12:12

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Dag @Erik de Vries, dit komt vaker voor.

Het volgende staat in het topic Wijzigingen in de nieuwe webmail als oplossing:

Mijn eigen aangemaakte mappen zijn niet zichtbaar na de migratie?
Zorg ervoor dat je “Mijn Mappen” ook daadwerkelijk uitgeklapt hebt. Dit doe je door te klikken op het driehoekje ervoor. Als dat niet helpt, ga naar instellingen (⚙️) en dan  “E-Mail” en vervolgens “Wijzig IMAP abonnementen”.  Je krijgt dan een lijst met al je mappen. Mappen die je zelf hebt aangemaakt staan onderaan. Zorg dat deze allemaal aangevinkt zijn en kies dan voor “Opslaan”

Voor de zekerheid daarna nog even uitloggen-inloggen.

Reputatie 5
Badge +2

Hier idem. Dankzij bovenstaande reactie weer teruggehaald. Hulde!

Wat een rare actie van KPN om deze te verstoppen. IMAPS zegt de gemiddelde gebruiker natuurlijk niks…

Niet erg fijn dat nieuwe interface. Die categorieën werken voor geen meter. Die heb ik meteen afgeschaft. En ik kan opeens geen nieuwe adressen blokkeren … Dat schiet ook niet op met de spam.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Anto 

KPN moderator Erik legt dit omstandig uit in het algemene Webmail topic: Uitleg IMAP na een vraag van mij hierover. KPN wil wel, maar moet zich aan privacy regels houden. Er zit een nooit ontdekte bug in de oude webmail achter. 

Categorieën vergt gewenning en de default indeling werkt niet foutloos. Maar je kan het bijsturen.

Krijg je een foutmelding bij het blokkeren (“maximum bereikt") of kan je de functie niet vinden?

Reputatie 5
Badge +2

Ik krijg geen melding “Maximum bereikt”

Ik wil geen categorieën omdat ik dan allerlei verschillende postbakjes krijg met als gevolg dat je die een voor een moet napluizen.  Dat deed je vroeger op kantoor, maar toen legde de secretaresse/postmedewerker  ze wel in het goede bakje …

Spam (vermoede) hoort in de spambox en nergens anders.

Ik heb pas net de nieuwe interface. Ziet er visueel netjes uit maar levert meteen flinke problemen op met “verdwenen mappen” (IMAPS), verwarrende en niet werkende categorieën en niet meer zelf kunnen blokkeren. Jammer.

Ook het afbeeldingen  niet tonen is een goedbedoelde onhandigheid  (heb ik onmiddellijk uitgeschakeld) omdat KPN er van uit gaat dat e-mail uit tekst bestaat met een plaatje. Nee: het plaatje is de mail …. Als je dit niet uitzet blijf je aan het klikken op Toon afbeeldingen.

bedankt voor je reaktie!

Reputatie 7
Badge +21

Ok duidelijk, je kan de functie Blokkeer afzender dus niet vinden. Hij is er wel :grinning: .

 

Reputatie 7
Badge +24

De afbeeldingen in de mail zitten vaak helemaal niet bij de mail ingevoegd, maar worden vanaf internet geladen bij het openen van de mail. De verzender weet hierdoor precies wanneer u de mail opent. Om uw privacy te beschermen, staat het standaard zo ingesteld dat de afbeeldingen "geblokeerd" worden. Wat er op neerkomt dat de afbeeldingen niet opgehaald worden, en de verzender niet weet dus of en wanneer u de mail opent. Het staat u natuurlijk vrij om deze instelling aan te passen.

Reputatie 5
Badge +2

Bedankt voor de tip rond “Blokkeer afzender”. Had ik geprobeerd, maar ...

Ik krijg de melding op e-mails in de spambox die ik wil blokkeren:

“Dit adres staat al in de lijst van geblokkeerde afzenders.

Waarom krijg ik het dan in hemelsnaam binnen?

Er gaat hier iets heel erg mis!

Anto

 

 

Reageer