Beantwoord

Nieuwsbrief versturen via KPN

  • 13 April 2019
  • 19 reacties
  • 405 keer bekeken

  • Deelnemer
  • 8 reacties
Hallo,

Sinds Jaar & Dag verstuur ik elke Donderdag een NieuwsBrief naar een kleine 150 ontvangers... Dat gaat ook al die tijd goed, totdat ik 2 weken geleden ineens bemerkte dat niet iedereen meer die NieuwsBrief ontving! Ik denk bijna zeker te weten dat de mail door KPN niet gerelayeerd wordt, aangezien ik een eigen domein heb waar ik kan zien welke mails er op SERVER niveau binnen komen & daar dus deze niet zie, niet bij mij zelf, maar ook niet bij mijn dochter... Verder heb ik nog geen algemene noemer kunnen vinden waaraan voldaan moet worden om de mail niet te ontvangen...

Op dit moment verstuur ik de NieuwsBrief via 'n eigen SMTP server (op een Linux VPS), wat weer z'n eigen uitdagingen heeft, omdat een mail met PDF dan weer eerder als Spam aangeduid wordt...

Heeft een van jullie enig idee hoe ik ervoor kan zorgen dat ik de NieuwsBrief gewoon weer via KPN kan versturen?

gR.oetjeS.
roel
icon

Beste antwoord door QR1 2 May 2019, 23:34

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hallo @QR1, welkom! Krijg jij de mail dan ook terug? Zie je daarin een foutcode? Welke is dat? Je kunt dit eens voorleggen via een mail naar abuse@kpn.com. Mijn collega's hebben dan deze informatie ook nodig. Wellicht kan @Dennis ABD er nu al iets over roepen!
Reputatie 7
Badge +7
Krijg je een foutmelding? Zo nee, stuur je nieuwsbrief eenmaling naar alleen samples@kpnmail.nl en laat het hier even weten. Mocht je wel een foutmelding krijgen, post deze hier dan even.
@Dennis ABD : Ik ben nu niet thuis, maar zal dat straks doen. Ik krijg de NieuwsBrief zelf ook niet terug, ook niet in de SpamFilter op de server. Dus geen FoutMelding...

gR.oetjeS.
roel
Reputatie 7
Badge +7
Ik hoor het wel en pak em asap op! 🙂
@Dennis ABD : En dan komt er natuurlijk van alles tussen & vergeet ik het haast... Maar ik heb zojuist een eZDB van 2 weken geleden naar samples@ gestuurd... Hopelijk komt er iets uit, ik zal in ieder geval MorgenAvond nog eens kijken, maar wellicht dat dat ietwat te vroeg is...

Ah, ik merk nu dat ik de verzonden NieuwsBrief ook niet naar samples@ kan forwarden, ik krijg dan een Stuiter met de tekst:

Uw bericht heeft enkele of alle geadresseerden niet bereikt.

Onderwerp: FW: 't eZDB voor komende zondag!
Verzonden: 17-4-2019 20:48

De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt:

'samples@kpnmail.com' op 17-4-2019 20:48
554 5.7.1 Uw bericht wordt niet verstuurd. U beantwoordde een valse e-mail. Voor meer informatie zie https://www.kpn.com/prive/klantenservice/veilig-internetten/valseemail.htm

Zelfs als ik een nieuwe verzending maakt, stuitert deze... Terwijl ik dan dus strikt genomen niets beantwoord, maar gewoon de eerste verzender ben... Zelfs als de mail als Bijlage probeer te versturen zoals jullie in de ValseEmail aangeven, stuitert deze... Lijkt sterk op Silly Putty.

gR.oetjeS.
roel
Reputatie 7
Badge +7
kpnmail.com is in het verleden veelvuldig gebruikt door phishers en staat daarom geblokkeerd. Het juiste email adres is samples@kpnmail.nl
@Dennis ABD,

Zojuist het eZDB (Onderwerp: FW: 't eZDB voor komende zondag! ) naar sampels@kpnmail.nl gestuurd...

gR.oetjeS.
roel
Reputatie 7
Badge +7
Ziet er goed uit en word niet als spam gezien. De enige andere mogelijkheid die ik me zo kan bedenken is dat de mail meer dan 100 ontvangers had. Er is heel even een bug geweest waardoor mail naar meer dan 100 ontvangers niet goed verwerkt werd en (gedeeltelijk) niet afgeleverd werd. Ervaar je op dit moment nog steeds problemen?
@Dennis ABD,

Ja, GisterAvond heb ik het eerst via de SMTP van KPN geprobeerd & niet iedereen heeft dat bericht ontvangen. Daarna heb ik het via een eigen SMTP verstuurd. Ik heb overigens bijna 150 ontvangers... Dus dat zou overeenkomen met het gedrag van die bug.

gR.oetjeS.
roel
Reputatie 7
Badge +7
Dat issue is al enige tijd opgelost dus dat kan het niet zijn. Kan je de mailing van gisteren ook opsturen? Forward het bericht niet, maar stuur het op naar samples@ alsof wij een van de ontvangers zijn.
@Dennis ABD,

Zojuist gedaan... Samples in de BCC. Normalerwijze heb ik een oude OudLook Mail Template ( *.oft uit mijn hoofd ) die ik openklik & voorzie van bijlage. Maar omdat dat ook een van de oorzaken zou kunnen zijn (weliswaar vergezocht, maar uit mijn dagelijkse werk weet ik dat zelfs vergezochte oplossingen niet ver genoeg gezocht zijn...) heb ik gisteren gewoon voor een geheel nieuw bericht gekozen, net als het exemplaar naar samples... Een volledige mailing naar ALLE adressen + samples is op z'n vroegst volgende week donderdag pas weer, het is een wekelijkse NieuwsBrief. Maar de kans bestaat dat het volgende week niet nodig is, dus dan pas over 2 weken.

gR.oetjeS.
roel
Reputatie 7
Badge +7
Ik snap er niets meer van en heb het voor je uitgezet. Alles wat ik kan nagaan wijst erop dat de mail netjes aan zou moeten komen. ik kom er asap op terug!
@Dennis ABD,

Alvast mijn dank. Ik heb gelukkig een alternatief. Helaas is dat ook niet optimaal.

gR.oetjeS.
roel
Reputatie 7
Badge +7
Ik heb je even gevolgt zodat je me kan PMen. Kan je mij een lijst sturen van ontvangers welke gisteren de mailing niet hebben gehad? Zo op het eerste gezicht ziet het er allemaal goed uit...
Reputatie 7
Badge +30
Ha @QR1, ben je er al uit? Mochten we nog iets voor je kunnen doen, laat het gerust weten.
@Marcia_,

Ik wacht nog steeds op een reactie van @Dennis ABD met een bericht van de beheerders... Dus het probleem speelt (vermoedelijk, maar dat weet ik MorgenAvond pas zeker) nog steeds.

gR.oetjeS.
roel
Reputatie 7
Badge +7
Ik heb inmiddels antwoord van de beheerders. Gisteren al, maar ik was toen al niet meer aanwezig (iets met zon en genieten!)

De mails welke we hebben kunnen traceren zijn afgeleverd op de mailserver van de ontvanger, wat er daarna mee gebeurt is kunnen wij uiteraard niet zien. Enkel de gmail adressen zijn wat lastiger uit de logging te plukken, gezien de hoeveelheid mail welke naar gmail gaat.
@Marcia_

Het probleem lijkt zich spontaan opgelost te hebben & dat na 5 weken... Ik kan dus ook helaas geen antwoord aanmerken als oplossing. Maar ik kan natuurlijk wel 'Dank jullie' zeggen voor de moeite/tijd die jullie voor geïnvesteerd hebben.

gR.oetjeS.
roel
Reputatie 7
Badge +30
Toch fijn om te lezen dat het opgelost is! Jij bedankt dat je het even liet weten 🙂. Fijne zondag verder!