Welkom op het

KPN Forum

Recent online
Beantwoord

no permission to access op energie.vanons.org

Reputatie 1
Goedemorgen, Ik krijg deze foutmelding, forbidden en port 443. Dit gebeurt op mijn Iphone, Ipad en Imac (browser Safari). Inloggen via Wifi elders geeft wel toegang. Volgens de chatbox KPN is het geen probleem van KPN en heeft het resetten van de Experiabox geen zin. Wie heeft tips ? Alvast mijn dank, Peter
icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 10 augustus 2018, 15:39

Nadia schreef:

Check! Thanks Robin 😃 Kan Peter Brouwer zoals Clevegt aangeeft het beste contact opnemen met Energie van ons? Of heb je nog andere ideeën, tips en tricks hiervoor?

yes contact opnemen met de eigenaar van de website is het makkelijkst.
De meeste websites hebben daar de webmaster@ mailbox voor, in dit geval webmaster@vanons.org .

Mocht de 403 Forbidden nog iets meer tekst geven, dan zou ik die wel graag willen weten!

Robin

Bekijk origineel

16 Reacties

Reputatie 5
Badge +9
Goedemorgen,
Misschien even contact opnemen met Energie VanOns? Wellicht heeft men iets
geblokkeerd op een IP nummer en dat is nu net uw IP adres. Aangezien het op
andere wifi netwerken wel goed gaat.
Reputatie 1
Dank je wel, ik neem contact met hen op.
Reputatie 7
Badge +9
Hey Peter, welkom op het KPN forum. Slim om hier het probleem voor te leggen. @RobinFlikkema is dit niet een SSL fout, of zit ik ernaast? Wil je eens mee kijken? 🙂
Reputatie 7
Badge +29
Hoi,

Ik leefde helemaal in de veronderstelling dat ik hieral op gereageerd had.

Maar:
Dit is niet direct een KPN-probleem. Wanneer je (403) Forbidden te zien krijgt heb je al verbinding met de webserver/proxy en is de verbinding (die KPN levert) dus goed. Echter, de webserver/proxy weigert de verbinding om een reden. Dat is uit de melding niet te halen, maar kan zijn dat jouw IP geen toegang heeft, je een bestand opent die niet mag etc
Nadia schreef:

@RobinFlikkema is dit niet een SSL fout, of zit ik ernaast? Wil je eens mee kijken? :)

Alhoewel dit wel de SSL-versie van de site betreft (er is een redirect tussen 80 en 443) is dit niet direct het probleem.

Robin
Reputatie 7
Badge +9
Check! Thanks Robin 😃 Kan Peter Brouwer zoals Clevegt aangeeft het beste contact opnemen met Energie van ons? Of heb je nog andere ideeën, tips en tricks hiervoor?
Reputatie 7
Badge +29
Nadia schreef:

yes contact opnemen met de eigenaar van de website is het makkelijkst.
De meeste websites hebben daar de webmaster@ mailbox voor, in dit geval webmaster@vanons.org .

Mocht de 403 Forbidden nog iets meer tekst geven, dan zou ik die wel graag willen weten!

Robin
Reputatie 7
Badge +9
Duidelijk! @Peter Brouwer Ik hoop dat het probleem snel wordt opgelost door de webmaster. Als je nog meer info hebt, screenshots van de foutmelding etc. mag je die hier plaatsen. Robin en Clevegt weten je er vast meer over te vertellen 🙂
Reputatie 1
Dank jullie wel voor de adviezen. Bijgaand een foto van de foutmelding. Ik heb Energie VanOns inmiddels benaderd. Groet,
Peter Brouwer
Reputatie 1
Goedemiddag,,

Ik ben op aanwijzing van de webmaster van Energie VanOns via Finder, ga, naar hulpprogramma's gegaan.
Echter dan kom ik niet op een lege terminal (wist ook niet, wat het is). Klopt het dat ik van Safari even af moet in mijn browser ?

Bijgaand de reactie van de webmaster. :
Ik heb nog even gecontroleerd. Alles lijkt goed te werken, dus het probleem zit niet aan onze kant.

In het bijgevoegde screenshot van de oorspronkelijk mail zie ik dat er Safari wordt gebruikt. Het zou kunnen helpen als de DNS-cache geleegd wordt:
https://www.appletips.nl/os-x-dns-cache-geforceerd-verversen/

Hoe de DNS cache verversen (legen) in OS X - appletips
www.appletips.nl
De DNS server bouwt een cache op in OS X, hierdoor kun je snel verbindingen leggen op het internet. Mocht dit om een of andere reden corrupt zijn kun je legen.

Graag ook even proberen met een andere browser zoals Chrome of FireFox.
Reputatie 7
Badge +29
Mja, beetje makkelijk antwoord "alles lijkt goed te werken dus het ligt niet bij ons"...

Maar, het is dus niet gelukt om terminal te openen?
Ook niet met SHIFT + COMMAND (dat hekje op je toetsenbord) + U, en dan Terminal te kiezen?
( @huistijger, dit werkt toch?)

Als je in terminal "nslookup energie.vanons.org" typt + ENTER, wat zie je dan?

Robin
Reputatie 5
Badge +4
Dit lijkt mij ook niet helemaal een correct antwoord. "403 Forbidden" betekend dat je de website kan bereiken, de website zelf zegt echter vervolgens dat je geen toegang hebt. Als het een DNS probleem zou zijn, zou je verwachten dat je een timeout zou krijgen.

Wat zoekende op DNS history lijken ze recent ook geen aanpassingen gedaan te hebben, dit maakt een caching issue dan ook nog onwaarschijnlijker.
Reputatie 7
Badge +16
De terminal app staat in programma's Hulpprogramma's
De terminal app is alleen te openen door de hoofdgebruiker en ook alleen als die heeft ingelogd met een password!
Ben je zonder paswoord ingelogd maak er dan een aan in Systeemvoorkeuren - Gebruikers en groepen.
Log dan als user uit en log in als nieuwe user (gaat sneller dan helemaal opnieuw opstarten.)
De terminal vraagt ook om je password. een leeg paswoord accepteert hij niet

Kies het juiste commando voor het juiste OS
@RobinFlikkema Het juiste commando in de terminal is:
sudo nslookup energie.vanons.org
Bij mij is dan het antwoord:
Server: 192.168.2.254
Address: 192.168.2.254#53

Non-authoritative answer:
energie.vanons.org canonical name = vanons.org.
Name: vanons.org
Address: 138.68.120.226
Reputatie 7
Badge +16
RobinFlikkema schreef:

Maar, het is dus niet gelukt om terminal te openen?
Ook niet met SHIFT + COMMAND (dat hekje op je toetsenbord) + U, en dan Terminal te kiezen?
( @huistijger, dit werkt toch?)

Bij mij werkt die toetscombinatie niet, maar ik draai een Beta dus dat kan ook de oorzaak zijn.

Gewoon Programma's - Hulpprgramma's daar staat de terminal in.
MacOS Mojave 10.14 Beta
Reputatie 7
Badge +16
Welk OS draai jij @Peter Brouwer ?
Reputatie 1
Geachte huistijger (mooie naam), mijn laatste update is Mac OS High Sierra 10.13.6
Reputatie 1
Goedemiddag, Ik kan wel een persoonlijke cursus gebruiken. Iemand toe bereid ( tegen overeen te komen vergoeding) en woonachtig in of nabij de Noordoostpolder ?

Reageer