Beantwoord

non-stop SPAM

• 25 maart 2017
  • 111 reacties
  • 10093 keer bekeken

Toon eerste bericht

111 reacties

Reputatie 7
Badge +28
1) Ik wil niet alleen het "from" adres kunnen blokkeren maar juist de "envelope".
Heb je al eens een filter op “enveloppe zender” en bevat geprobeerd?

2) De domeinen van de links in een e-mail moeten ook kunnen worden geblokkeerd.
Een filter aanmaken op basis van inhoud met een domeinnaam of onderdeel van een link in het veld “bevat” werkt wel.

3) Als je op inhoud instelt, bekijkt het filter enkel de leesbare inhoud en niet de html. Met andere woorden wel de linktekst maar niet de echte hyperlink.
Een filter op inhoud met bevat werkt wel met een hyperlink (1 en 2), zie screenshots hierboven. Zoeken op de pagina naar “email_id” levert niks op, maar het filter plaatst de mail wel in de map “henk” (3)

Op de laatste 2 vragen kwam een negatief antwoord. Er zijn verschillende redenen waarom we dit niet doen, maar daar werd niet over uitgeweid. Kan je hier eerst mee uit de voeten?
Reputatie 1
Badge
enveloppe had ik niet gezien.... 😳 sorry.... BLIJ MEE!
Bij nr 3) Ik begrijp dat het filter wel op HTML inhoud kijkt. Dat is me tot nu niet gelukt om die mails direct te verwerpen. Ik zal trachten de mail met verschillende hyperlinks te verplaatsen naar SPAM.
Deze iig gewijzigd.
- actiemails.eu
- trackklick.com
- nonexistentrap.us (lekkere URL trouwens)

Jammer van de de laatste 2. Ik kan maar 1 reden verzinnen om dat niet te doen: e-mailnieuwsbrieven. Juist de betrouwbare ISP's hebben een functie om de zichtbare en envelop te matchen. Daarnaast zijn er zogenaamde whitelists waar deze opstaan.
SPAM met de afzender "KPN.com" is KPN wel verplicht om tegen te houden..... toch?

Ik ga aan de slag met de adviezen! Bedankt.
Reputatie 7
Badge +30
KPN kan best alle mail die doet alsof het van KPN.com is tegenhouden, maar dit hebben ze nog niet goed geïmplementeerd. Het beste is om dit met DKIM + SPF + DMARC te doen maar dat betekent dat alle verzendende mailserver dit moeten ondersteunen en die moeten allemaal zo ingesteld staan.

Ik kan het bericht niet meer vinden, maar volgensmij is er een team bezig met het KPN (en KPNMail?) domein te voorzien van zulke protectie.
Reputatie 1
Badge
@RobinFlikkemaZou goed nieuws zijn!
Reputatie 7
Badge +28
Graag gedaan hoor!

@Robin je bedoelt dit topic denk ik? We hebben niet echt een reactie gekregen waaruit dat heel duidelijk wordt. Het blijft wat vaag wat we ermee gaan doen, zodra hier wel meer over bekend wordt, laten we dat op het forum weten natuurlijk.
Reputatie 1
Badge
Het is niet te doen om ALLE afzenders die SPAM versturen in de lijst te zetten. Elk adres heeft een eigen regel in KPN webmail. En er komt steeds meer SPAM door!!!
Inmiddels zijn het er 7 tot 10 per dag.

Mijn outlook vangt de SPAM af. Maar als ik even mijn mail check op mijn telefoon, dan staat mijn lijst vol met SPAM.

Bijvoorbeeld 3 mails van "Zeeman" in de afgelopen 2 dagen met afzenders:

maar ook:

samsung@elliptoid.coachspoke.com>
Etc. etc. etc. etc. etc. etc. etc. etc. etc.
Alleen vandaag al zijn er tot nu 7 spamberichten binnengekomen. (die KPN had moetern stoppen)

Totaal ...........................inmiddels honderden!!! en verschillend waardoor je telkens een nieuw filter moet aanmaken.
Alle losse adressen (extensies of delen daarvan) op te nemen in de SPAM-filter-lijst is niet meer te doen.

Beste KPN.....HELP!!! op mijn adres komen ook belangrijke e-mails binnen die door de rotzooi bijna niet meer te vinden zijn.
Reputatie 7
Badge +28
Wat vervelend! Dat is natuurlijk absoluut niet de bedoeling. Wil je de mailtjes als bijlage in één mail versturen naar valse-email@kpn.com? Mijn collega's inventariseren daar wat er precies misgaat, dus je helpt hen (en daarmee jezelf natuurlijk) hopelijk naar een oplossing voor dit hardnekkige probleem.
Reputatie 1
Badge
Hallo @Marcia_, dank je.
E-mail is verstuurd met behoorlijk wat bijlagen.

Naast e-mailtjes die afkomstig lijken te zijn van Efteling, Colgate, Media Markt, KLM, Aldi, Robijn, Oral-B, Albert Heijn, Gillette, Zeeman, Jumbo, Samsung, Lidl etc. etc., komen ook de zogenaamde e-mails van "banken" binnen. ING, ABN-AMRO, Rabo etc.
En mailtjes van "international Card Services" die mij waarschuwen dat mijn credit card is geblokkeerd. Ik moet dus op een linkje klikken. Ik heb maar niet geklikt. 😛 want ik vind het prima dat deze geblokkeerd is. :8 ....als ik een credit card zou hebben

Fijn zijn al deze mailtjes, die je mailbox vervuilen, natuurlijk niet want het is steeds moeilijker om een echt mailtje te vinden met informatie die essentieel voor je is.

Ik heb al eerder aangegeven dat ik vind dat KPN verantwoording moet nemen. De spamfilter die volgens KPN aan moet staan.....werkt blijkbaar niet?
Reputatie 7
Badge +28
Ontzettend balen lijkt me dat! Kan je van de spam van bedrijven aanklikken en je uitschrijven voor de nieuwsbrief? Het gebeurt mij wel eens dat ik meedoe met een win actie online en dat m'n e-mailadres dan aan een aantal partijen wordt verstrekt. De weken daarop krijg in een flinke lading nieuwsbrieven, maar ik schrijf me dan uit en dan stopt het ook meteen.

De 'echte' spammails zoals die van banken te lijken komen en ook mails die lijken te komen van Albert Heijn, Gilette en Etos, maar daar helemaal niet van komen, moeten inderdaad automatisch in je spambox komen. Heel vervelend als dat bij jou niet zo is. Of er iets aan de hand is en zo ja, wat dat precies is, is mij helaas nog niet duidelijk. Wel weet ik dat de betreffende afdeling dus om voorbeelden vraagt, dus ze zijn toch ergens naar op zoek. Mochten er echt concrete zaken uitkomen, laten we dit op het forum weten!
Reputatie 1
Badge
Hallo @Marcia_
Ik heb heel wat jaren ervaring in de e-mailmarketing. Zo'n online win-actie, waarvoor je akkoord moet gaan met de voorwaarden gebeurt niet zo vaak meer. Het delen van e-mailadressen maakt het bedrijf niet geloofwaardig. Gerenommeerde bedrijven kijken wel beter uit.

De mails waar ik het over heb zijn van echte spammers. Ik heb me hier nooit voor opgegeven...en dus SPAM.
E-mailmarketingbedrijven zouden een mooi e-mailadres gebruiken en niet 10 keer per week sturen.

Ik zag in een van mijn voorgaande berichten dat de e-mailadressen zijn verwijderd. Waarom? Het komt van SPAMMERS!!!!

Vandaag ontving ik (maar) 5 mailtjes:
Jumbo
Media Markt
Vastgoed Nederland via Hollandsedeals
Regiobank
Samsung

Gisteren ontving ik van "Samsung" 2 mails:
Samsung
Samsung

Zoals je ziet telkens een ander e-mailadres zodat het door de filters blijft komen. Hollandsedeals heb ik al meerdere filters voor lopen......geen succes.
Ik blijf urls in mijn filters bij KPN zetten. Maar het is bijna een dagtaak. Daarnaast is dit echt de taak van KPN. Zodra er servers gededecteerd worden die SPAM versturen, hoort KPN die af te sluiten.
Reputatie 7
Badge +21
Dag @hanspanso, Marcia heeft weekend vandaar dat ik even reageer. Met de spam-voorbeelden die we klanten nu vragen naar valse-email@kpn.com te sturen kunnen we in kaart krijgen hoe groot het probleem precies is, en kunnen we ook de leverancier van het mailplatform onder druk zetten om er iets aan te doen. Hopelijk binnenkort een update met goed nieuws!
Reputatie 1
Badge
Hallo @Koen

Inmiddels heb in verschillende e-mails honderden SPAM-mails gestuurd als bijlage aan valse-email@kpn.com.

Het probleem blijft aanhouden. Voor mijn outlook geen probleem, die dumpt ze direct in de spam-folder. Voor mijn mobiel een groot probleem! Daar krijg ik elk mailtje te zien.
Afgelopen maand 300 stuks met verschillende e-mailadressen. Helaas kan ik niet voor elk adres een filter aanmaken, dat is niet meer te doen. (Zeker omdat ze vaak gewoon niet werken)

Ik heb dat in het begin geprobeerd om het te stoppen en filters aan te maken.
1) De KPN filters werken niet erg goed.
2) Ik kan door de hoeveelheid niet meer zien welke e-mailadressen erin staan.
3) Een optie waarin je meerdere adressen in 1 keer kunt invullen zou een welkome toevoeging zijn. bijv.:

*hollandsedeals*
*domain1*
*domain2*
etc
----------------------------------------

Op "afmelden" klikken in dergelijke mails is natuurlijk NOT-DONE. Dan weet de SPAMMER helemaal zeker dat jouw e-mailadres bestaat.

Mijn e-mailadres bestaat al sinds planet.nl dus is oud. Maar dat betekent niet dat het moet vollopen met onzinnige en gevaarlijke mails.

KPN: NEEM JE VERANTWOORDELIJKHEID EN STOP HET AFLEVEREN VAN SPAM.
Ik wil eigenlijk niet meer horen waarom het niet mogelijk is en tegen welke problemen KPN aanloopt als ze spamcop o.i.d. zouden koppelen.
Kijk hoe anderen het doen: Ziggo, Gmail, outlook etc. en los het op.
Reputatie 1
Badge
NEEEEEEEEEEEEEEEE
Het moet niet gekker worden!

Voor een vrijwilligersorganisatie verzorg ik e-maillings. Natuurlijk staat ook mijn e-mailadres op de lijst!....
Nu is MIJN adres in MIJN e-mailing gebounced!.. Dat zou NIET moeten kunnen!!!!!

Jumbo, Efteling, Albert Heijn, Energieleverancier, Lidl etc. etc. komt er gewoon door.
Maar in mijn e-mailing wordt mijn adres gebounced!?

KPN........Waar zijn jullie mee bezig?!
Deze e-mailing verstuur ik al jaren via Mailchimp. Zodra er een adres is ge-hard-bounced, kan het er niet meer worden toegevoegd in de database.
Dank je wel --- NOT
Reputatie 1
Badge
Het is de bedoeling dat KPN de SPAM mails stopt......
Niet ALLE e-mails!!! 😡 😱 😭
Reputatie 7
Badge +28
Hallo @hansopanso, dit klinkt niet goed 😞. Inmiddels heeft men intern eindelijk laten weten dat er problemen zijn. Er wordt met man en macht aan gewerkt om de spamfilter zijn werk te laten doen, maar er zitten helaas flinke kinken in de kabel. Weet dat we er mee bezig zijn.

Voor wat betreft je eigen e-mail: dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn! Kan je er nog een mailtje achteraan sturen naar valse-email@kpn.com? Ik kan namelijk niet in de e-mailblokkades en kan je daarmee niet verder helpen 😞
Reputatie 1
Badge
Hallo @Marcia_
Dank je wel voor je eerlijke antwoord. Ik snap dat dit voor problemen kan zorgen dus daar kan ik zeker begrip voor opbrengen..

Ondertussen een mailtje gestuurd.
Als een ESP (E-mail Service Provider) een adres afsluit, kan dat adres in de toekomst helemaal geen e-mailing van die ESP ontvangen.

Dit zouden de lieden bij valse-email@kpn.com moeten kunnen begrijpen.
Vervelend dit.

Het lijkt inderdaad dat KPN er mee bezig is. Ik heb gisteren maar 3 SPAM mails ontvangen. Vandaag nog maar 2.....
Reputatie 7
Badge +28
Geen probleem. Ik wist dit niet, maar ik ga er inderdaad vanuit dat dit bij mijn collega´s bekend is. Wel ontzettend fijn dat het minder lijkt te worden, hopen op een blijvend effect! Wil je me dit over een paar dagen laten weten? We monitoren alle klachten en nieuws, zodat we dit door kunnen geven.
Reputatie 1
Badge
Hallo @Marcia_,
Dat je dat niet weet is logisch. Voor mij logisch omdat ik uit die wereld kom.
- De server van KPN heeft aangegeven dat het ongewenst is.
- De ESP kan zich geen strafpunten veroorloven omdat er een mail niet afgeleverd kan worden
- en sluit het adres volledig af.
- Daarom is er geen mogelijkheid meer om het (zelfde) adres weer toe te voegen.

Jouw collegae hebben mij gevraagd om een rapport van de server. (net gestuurd).

De SPAM lijkt op dit moment gehalveerd. (van ong 10 naar ong 5) Ik zal het een paar dagen aanzien.
@marcia
Wellicht dat jij je collega's kunt aanzetten iets te ondernemen. SPAM is hardnekkig en blijft komen. Dagelijks Efteling, KLM en Colgate ook al heb ik er via email filters voor gezorgd dat ze feitelijk in de SPAM box moeten verdwijnen. Deze filters zijn natuurlijk een noodoplossing. Een goed mail platform filtert zijn SPAM er zelf uit door IP-adres afzender of andere kenmerken vast te leggen en daarop te reageren.
Nu worden we geacht deze mailtjes door te sturen. Te gek voor woorden, als je beseft dat ik dagelijks en met mij vele anderen, minstens 10 SPAM berichten mag ontvangen.
Reputatie 7
Badge +28
Beste @hansopanso, heb je goed nieuws? Ik hoop er zo op!

@Ton024 Ik kan me niet voorstellen hoe vervelend dit moet zijn.. Wij geven wekelijks door hoe het er voor staat en welke klachten er binnenkomen. Dus geloof me: iedereen weet hoe ontevreden jij en andere klanten zijn hierover. Daarom verwacht ik ook dat er echt hard aan gewerkt wordt en kan ik alleen maar je geduld vragen helaas 😞
Maar zo lang al ....

Vandaag kwam Frits van Dijk weer voorbij. Ik heb zelfs een regel gemaakt met het woord Frits !
Wordt gewoon niet uitgevoerd. Hoe moeilijk kan het zijn?
Ik zit sinds 1980 in de ICT en weet hoe je moet programmeren en dit is echt heel simpel.
Reputatie 7
Badge +28
Ik heb zelf geen KPN e-mailadres in gebruik, dus kan me er gelukkig geen voorstelling van maken hoe vervelend het is.. Maar inderdaad: het loopt al even en ik wil niet de verwachting scheppen dat het heel snel opgelost gaat worden. Ik heb namelijk geen enkel idee.. Het enige wat wij kunnen doen is blijven navragen en jullie klachten doorsturen. Dat zullen we natuurlijk ook blijven doen.
Reputatie 1
Badge
In eerste instantie dacht ik dat het SPAM probleem enigszins opgelost was. Helaas....
Doordat ik de SPAM mailtjes op mijn telefoon naar rechts (of liks) swipe, komen die in mijn Trash-folder.
Het aantal is (nog?) niet gereduceerd.
Wat @Ton024 klopt helemaal. Ook ik word bedolven onder de SPAM én de filters werken niet naar behoren dus vechten tegen de bierkaai.

KPN zou regels moeten maken waar
- mail van vertrouwde (trusted) servers wél aankomt. (whitelist)
- mail van onbetrouwbare servers wordt geblockt. (blacklist)
Voor professionals in e-mailmarketing een uitdaging waar ze al eerder mee te maken hebben gehad.

Dus beste KPN ga daar AUB mee werken. De Nespresso, Regiobank, Efteling etc. etc. (okus alle nieuwe) ben ik meer dan zat.
Op mijn gratis gmail en hotmail (outlook) komt er geen spam door omdat ze met black- en whitelists werken.
Vandaag weer 10 berichten in mijn inbox, ondanks de regels:
- efteling
- colgate
- airfryer (weer terug van weg geweest)
- action
- onopgeeiste prijzen van ah
- I phone 7
- sony tv
- trapliften
- frits v dijk weer met een vacature

sommige 2 of meer keer.
ooooo wat zie ik toch ook nog 5 berichten tegen gehouden. Score derhalve 33%
Uiteraard diep bedroevend een dikke onvoldoende. Ik zou me schamen als ik dergelijk prestaties zou leveren.
Denkt KPN al aan compensatie? Of vinden ze dit overmacht ....

Lachwekkend deze service

Reageer