Beantwoord

non-stop SPAM

  • 25 maart 2017
  • 111 reacties
  • 10116 keer bekeken


Toon eerste bericht

111 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Op dit moment nog geen nieuws.. Ik kan nog wel eens benadrukken hoe vervelend het is, maar daar kopen jullie ook niets voor. Hou het forum in de gaten: zodra we een inhoudelijke update hebben, plaatsen we dat sowieso. We zitten er bovenop!
Ik waardeer je bericht, maar heb moeite dat het zo lang duurt.
Reputatie 4
Badge +3
Het word tijd dat KPN hier toch is echt iets aan gaat doen!!!
Je word gewoon depressief van al mails op je smartfone.
Outlook geen prob die sodemieterd ze wel in de spambox maar op je smartfone lukt dat niet.
Onderhand 25 mails per dag van al die bekende klanten zoals beschreven in eerdere vragen. 😡 😡
Reputatie 7
Wow, dat zijn er dan wel heel veel.
Bij mij is het weer op z'n hoogtepunt misschien 5 à 10 per dag geweest, maar ondertussen zitten we op 2 à 3 per dag.
Reputatie 4
Badge +3
Wow, dat zijn er dan wel heel veel.
Bij mij is het weer op z'n hoogtepunt misschien 5 à 10 per dag geweest, maar ondertussen zitten we op 2 à 3 per dag.


Nou bij mij niet begint smorgens om 7 uur al krijg er dan 7 in een keer of ik naar de efteling wil gaan daarna je tanden poetsen met Colgate ff langs de aldi dan lidl en action en zeeman niet te vergeten dan door langs Samsung en de hypotheker en nog meer van die aanbiedingen.
Dit herhaald zich meerdere keren per dag 👹 😡
Reputatie 7
De teller staat vandaag op 1 en die is afkomstig van info@discountdeals-nieuwsbrief.nl
Reputatie 4
Badge +3
De teller staat vandaag op 1 en die is afkomstig van info@discountdeals-nieuwsbrief.nl

Hier zojuist ook dezelfde als jij of oversluiten loont., nou afsluiten lijkt beter!!
Reputatie 1
Bij mij wordt het per dag erger. (zit nu op ongeveer 10 per dag) Op mijn Gmail account krijg ik geen spam.
Wat kan Google wat KPN niet kan???
Reputatie 5
Badge +8
Mijn topdag was 11, vandaag 6..........
Voor mij is het ook volstrekt onduidelijk waarom het zolang duurt
Ik heb al zolang een KPN mail account maar heb dit nog nooit meegemaakt
Reputatie 5
Badge +8
Mijn topdag was 11, vandaag staat de teller al op 8.........
Voor mij is het ook volstrekt onduidelijk waarom het zolang duurt
Ik heb al zolang een KPN mail account maar heb dit nog nooit meegemaakt
OPGELOST!!
Ik had hetzelfde probleem als iedereen, dus ben eens gaan zoeken wat er gebeurd als ik een mail aanmerk met "blokkeren".
Het bleek dat de mp met te blokkeren adressen helemaal vol zat, er werd geen enkele nieuw adres meer aan toegevoegd.

Vervolgens heb ik alle e-mailadressen verwijderd uit deze map en vervangen door de domeinnamen (dat is het mailadres, maar dan pas vanaf @............) van die e-mailadressen.
Van Iedere nieuwe spammail heb ik alleen de domeinnaam gekopieerd en vervolgens via " instellingen" aan de lijst van geblokkeerde afzenders toegevoegd.

Binnen 1 week was ik van alle SPAM af.
Reputatie 7
Ik gebruik al sinds jaar en dag domeinen in mijn emailfilter.
Daarin ga ik nog een stapje verder door maar een gedeelte van een domeinnaam te gebruiken.
Zo heb ik @hollandsedeals in mijn emailfilter staan die alle mails weggooit die afkomstig zijn van één van de vele @hollandsedeals-???.com domeinen.
Toch lijkt het erop dat af en toe een mailtje de dans ontspringt en door weet te dringen tot de inbox.
Ook ik werd gek van de spam op mijn planet mailadres, BTW, het is naar mijn idee begonnen toen we die spam map kregen op webmail, Filters aanmaken helpt altijd maar een paar dagen. Ik heb het (tijdelijk) anders opgelost.

Ik laat alle mail nu doorsturen naar mijn gmail account, daar werken de spamfilters wel.....😉
Even twee dagen weggeweest:
Bedroevende inbox mogen uitmesten. En in de SPAM in eens een mailtje zonder enige reden daar naar toe verplaatst. Krijg iedere week hier een mail van nu naar SPAM.
En waarom heb ik ook een UNWANTED folder? Waar soms ook mailtjes in zitten.
Kan iemand het me uitleggen?
Of zou het zo zijn dat sommiege filters een eigen map nodig hebben en omdat die map er niet is krijg je ze in de inbox. Goh dat zou wat zijn. @Marcia_ kun jij dit eens opvragen:
Waar komt die Unwanted vandaan?

Reputatie 4
Badge +3
En waarom heb ik ook een UNWANTED folder? Waar soms ook mailtjes in zitten.
Kan iemand het me uitleggen?
Of zou het zo zijn dat sommiege filters een eigen map nodig hebben en omdat die map er niet is krijg je ze in de inbox. Goh dat zou wat zijn. @Marcia_ kun jij dit eens opvragen:
Waar komt die Unwanted vandaan?



Zou dit ook wel willen weten dit heb ik ook nog nooit gezien.
De teller staat weer op 10 tot nu toe 👺 👺
Reputatie 7
Badge +28
Ha @Ton24 dat is natuurlijk verre van de bedoeling. Wil je die mail naar ons doorsturen? Dan laat ik weten dat het nog niet goed ingesteld staat. Ik stuur je een privébericht met het e-mailadres waar het heen mag.

Gebruik je nog een ander programma om je mail in te lezen? Of doe je dit bijvoorbeeld ook op je telefoon? Wij herkennen hier namelijk de 'unwanted' map niet.
Het heeft niets met de mail an sich te maken. En inderdaad ik gebruik ook een S4 Samsung. Als ik daar mails uit verwijder dan gaan ze naar verwijderde items. Ik zal er eens een paar als SPAM boeken:
Dat is de oorzaak als ik op mijn telefoon het bericht als SPAM markeer, dan wordt hij automatisch in deze map gegooid.
Dat verklaart ook dat ik deze mail dan niet meer in Windows Live Mail te zien krijg.

Neemt niet weg dat het er vanmorgen weer meer dan 10 waren................
Reputatie 7
Badge +28
Dank voor je privébericht en je mailtje! Ik heb je een mail teruggestuurd.

Voor wat betreft de 'unwanted' map. Dat lijkt inderdaad iets wat gebeurt als je op je telefoon een e-mail als spam aanvinkt. Niet meer doen dus 😉. Zonder gekheid: het lijkt erop dat jouw app een instelling heeft dat hij bij spam deze in een map 'unwanted' gooit in plaats van in een map 'spam'. Kijk eens in de instellingen of je dat kunt aanpassen of uitzetten.
Ach het belangrijkste is dat verwijderen van mijn telefoon of in de spam gooien er toe leid dat ik het niet in live mail meer tegen kom !
Reputatie 7
Ook vandaag weer een mail die ten onrechte als spam gemarkeerd is. ☹

Reputatie 7
Badge +28
Ha @wjb, wil jij die mail naar onze mailbox doorsturen? Wil je de mail dan als .eml bestand opslaan en bijvoegen? Ik ga er vanuit dat je weet hoe dat moet, maar voor klanten die dit lezen en het niet weten, een korte uitleg.
Het verdient wel de voorkeur om dit soort voorbeelden als .eml bijlage te ontvangen. Dit kan in webmail door het mailtje te selecteren en via het tandwieltje te kiezen voor Bericht lokaal opslaan. Dit “naam.eml” bestand kan dan als bijlage verstuurd worden.
Reputatie 7
Ha @wjb, wil jij die mail naar onze mailbox doorsturen? Wil je de mail dan als .eml bestand opslaan en bijvoegen? Ik ga er vanuit dat je weet hoe dat moet, ...Zeker, maar dat gaat hem niet worden. Ik gebruik eigenlijk alleen mijn Android tablet en Android telefoon om mijn privé mail te lezen en daar gaat het niet lukken om een mail als eml bestand op te slaan. Daarbij komt dat ik weinig heil zie in het aanleveren van dergelijke individuele voorbeelden.
Reputatie 7
Badge +28
Geen probleem natuurlijk. In ieder geval bedankt dat je het even hebt laten weten!
Met verbazing heb ik deze topic zitten lezen. Heel erg blij ben ik met de aangeboden oplossingen om zelf 'handmatig' alle spam uit mijn mails te krijgen maar..... Waarom is dit zo'n probleem bij KPN terwijl de collega mailproviders dit niet hebben?
Ik heb als test 1 van mijn accounts overgezet naar Google en heel keurig wordt de mail verdeeld in Primair, Reclame en SPAM!

Na het lezen van deze hele topic heb ik nog steeds geen oplossing of duidelijk antwoord van KPN gezien waarom zij dit niet kunnen oplossen.
Dus zit ik nu op een vrije zondag allemaal filters aan te maken in de webmail om er vooral voor te zorgen dat die spam niet meer binnenkomt op al mijn apparaten want mijn mail komt uiteraard niet alleen binnen op de computer maar ook op telefoon en tablet.

Groet
SannieM

Reageer