Beantwoord

non-stop SPAM

• 25 maart 2017
  • 111 reacties
  • 10083 keer bekeken

Toon eerste bericht

111 reacties

OPGELOST!!
Ik had hetzelfde probleem als iedereen, dus ben eens gaan zoeken wat er gebeurd als ik een mail aanmerk met "blokkeren".
Het bleek dat de mp met te blokkeren adressen helemaal vol zat, er werd geen enkele nieuw adres meer aan toegevoegd.

Vervolgens heb ik alle e-mailadressen verwijderd uit deze map en vervangen door de domeinnamen (dat is het mailadres, maar dan pas vanaf @............) van die e-mailadressen.
Van Iedere nieuwe spammail heb ik alleen de domeinnaam gekopieerd en vervolgens via " instellingen" aan de lijst van geblokkeerde afzenders toegevoegd.

Binnen 1 week was ik van alle SPAM af.
Reputatie 5
Badge +8
Mijn topdag was 11, vandaag staat de teller al op 8.........
Voor mij is het ook volstrekt onduidelijk waarom het zolang duurt
Ik heb al zolang een KPN mail account maar heb dit nog nooit meegemaakt
Reputatie 5
Badge +8
Mijn topdag was 11, vandaag 6..........
Voor mij is het ook volstrekt onduidelijk waarom het zolang duurt
Ik heb al zolang een KPN mail account maar heb dit nog nooit meegemaakt
Reputatie 1
Bij mij wordt het per dag erger. (zit nu op ongeveer 10 per dag) Op mijn Gmail account krijg ik geen spam.
Wat kan Google wat KPN niet kan???
Reputatie 4
Badge +3
De teller staat vandaag op 1 en die is afkomstig van info@discountdeals-nieuwsbrief.nl

Hier zojuist ook dezelfde als jij of oversluiten loont., nou afsluiten lijkt beter!!
Reputatie 7
De teller staat vandaag op 1 en die is afkomstig van info@discountdeals-nieuwsbrief.nl
Reputatie 4
Badge +3
Wow, dat zijn er dan wel heel veel.
Bij mij is het weer op z'n hoogtepunt misschien 5 à 10 per dag geweest, maar ondertussen zitten we op 2 à 3 per dag.

Nou bij mij niet begint smorgens om 7 uur al krijg er dan 7 in een keer of ik naar de efteling wil gaan daarna je tanden poetsen met Colgate ff langs de aldi dan lidl en action en zeeman niet te vergeten dan door langs Samsung en de hypotheker en nog meer van die aanbiedingen.
Dit herhaald zich meerdere keren per dag 👹 😡
Reputatie 7
Wow, dat zijn er dan wel heel veel.
Bij mij is het weer op z'n hoogtepunt misschien 5 à 10 per dag geweest, maar ondertussen zitten we op 2 à 3 per dag.
Reputatie 4
Badge +3
Het word tijd dat KPN hier toch is echt iets aan gaat doen!!!
Je word gewoon depressief van al mails op je smartfone.
Outlook geen prob die sodemieterd ze wel in de spambox maar op je smartfone lukt dat niet.
Onderhand 25 mails per dag van al die bekende klanten zoals beschreven in eerdere vragen. 😡 😡
Ik waardeer je bericht, maar heb moeite dat het zo lang duurt.
Reputatie 7
Badge +27
Op dit moment nog geen nieuws.. Ik kan nog wel eens benadrukken hoe vervelend het is, maar daar kopen jullie ook niets voor. Hou het forum in de gaten: zodra we een inhoudelijke update hebben, plaatsen we dat sowieso. We zitten er bovenop!
ooooo wat zie ik toch ook nog 5 berichten tegen gehouden. Score derhalve 33%
Uiteraard diep bedroevend een dikke onvoldoende. Ik zou me schamen als ik dergelijk prestaties zou leveren.
Denkt KPN al aan compensatie? Of vinden ze dit overmacht ....

Lachwekkend deze service
Vandaag weer 10 berichten in mijn inbox, ondanks de regels:
- efteling
- colgate
- airfryer (weer terug van weg geweest)
- action
- onopgeeiste prijzen van ah
- I phone 7
- sony tv
- trapliften
- frits v dijk weer met een vacature

sommige 2 of meer keer.
Reputatie 1
Badge
In eerste instantie dacht ik dat het SPAM probleem enigszins opgelost was. Helaas....
Doordat ik de SPAM mailtjes op mijn telefoon naar rechts (of liks) swipe, komen die in mijn Trash-folder.
Het aantal is (nog?) niet gereduceerd.
Wat @Ton024 klopt helemaal. Ook ik word bedolven onder de SPAM én de filters werken niet naar behoren dus vechten tegen de bierkaai.

KPN zou regels moeten maken waar
- mail van vertrouwde (trusted) servers wél aankomt. (whitelist)
- mail van onbetrouwbare servers wordt geblockt. (blacklist)
Voor professionals in e-mailmarketing een uitdaging waar ze al eerder mee te maken hebben gehad.

Dus beste KPN ga daar AUB mee werken. De Nespresso, Regiobank, Efteling etc. etc. (okus alle nieuwe) ben ik meer dan zat.
Op mijn gratis gmail en hotmail (outlook) komt er geen spam door omdat ze met black- en whitelists werken.
Reputatie 7
Badge +27
Ik heb zelf geen KPN e-mailadres in gebruik, dus kan me er gelukkig geen voorstelling van maken hoe vervelend het is.. Maar inderdaad: het loopt al even en ik wil niet de verwachting scheppen dat het heel snel opgelost gaat worden. Ik heb namelijk geen enkel idee.. Het enige wat wij kunnen doen is blijven navragen en jullie klachten doorsturen. Dat zullen we natuurlijk ook blijven doen.
Maar zo lang al ....

Vandaag kwam Frits van Dijk weer voorbij. Ik heb zelfs een regel gemaakt met het woord Frits !
Wordt gewoon niet uitgevoerd. Hoe moeilijk kan het zijn?
Ik zit sinds 1980 in de ICT en weet hoe je moet programmeren en dit is echt heel simpel.
Reputatie 7
Badge +27
Beste @hansopanso, heb je goed nieuws? Ik hoop er zo op!

@Ton024 Ik kan me niet voorstellen hoe vervelend dit moet zijn.. Wij geven wekelijks door hoe het er voor staat en welke klachten er binnenkomen. Dus geloof me: iedereen weet hoe ontevreden jij en andere klanten zijn hierover. Daarom verwacht ik ook dat er echt hard aan gewerkt wordt en kan ik alleen maar je geduld vragen helaas 😞
@marcia
Wellicht dat jij je collega's kunt aanzetten iets te ondernemen. SPAM is hardnekkig en blijft komen. Dagelijks Efteling, KLM en Colgate ook al heb ik er via email filters voor gezorgd dat ze feitelijk in de SPAM box moeten verdwijnen. Deze filters zijn natuurlijk een noodoplossing. Een goed mail platform filtert zijn SPAM er zelf uit door IP-adres afzender of andere kenmerken vast te leggen en daarop te reageren.
Nu worden we geacht deze mailtjes door te sturen. Te gek voor woorden, als je beseft dat ik dagelijks en met mij vele anderen, minstens 10 SPAM berichten mag ontvangen.
Reputatie 1
Badge
Hallo @Marcia_,
Dat je dat niet weet is logisch. Voor mij logisch omdat ik uit die wereld kom.
- De server van KPN heeft aangegeven dat het ongewenst is.
- De ESP kan zich geen strafpunten veroorloven omdat er een mail niet afgeleverd kan worden
- en sluit het adres volledig af.
- Daarom is er geen mogelijkheid meer om het (zelfde) adres weer toe te voegen.

Jouw collegae hebben mij gevraagd om een rapport van de server. (net gestuurd).

De SPAM lijkt op dit moment gehalveerd. (van ong 10 naar ong 5) Ik zal het een paar dagen aanzien.
Reputatie 7
Badge +27
Geen probleem. Ik wist dit niet, maar ik ga er inderdaad vanuit dat dit bij mijn collega´s bekend is. Wel ontzettend fijn dat het minder lijkt te worden, hopen op een blijvend effect! Wil je me dit over een paar dagen laten weten? We monitoren alle klachten en nieuws, zodat we dit door kunnen geven.
Reputatie 1
Badge
Hallo @Marcia_
Dank je wel voor je eerlijke antwoord. Ik snap dat dit voor problemen kan zorgen dus daar kan ik zeker begrip voor opbrengen..

Ondertussen een mailtje gestuurd.
Als een ESP (E-mail Service Provider) een adres afsluit, kan dat adres in de toekomst helemaal geen e-mailing van die ESP ontvangen.

Dit zouden de lieden bij valse-email@kpn.com moeten kunnen begrijpen.
Vervelend dit.

Het lijkt inderdaad dat KPN er mee bezig is. Ik heb gisteren maar 3 SPAM mails ontvangen. Vandaag nog maar 2.....
Reputatie 7
Badge +27
Hallo @hansopanso, dit klinkt niet goed 😞. Inmiddels heeft men intern eindelijk laten weten dat er problemen zijn. Er wordt met man en macht aan gewerkt om de spamfilter zijn werk te laten doen, maar er zitten helaas flinke kinken in de kabel. Weet dat we er mee bezig zijn.

Voor wat betreft je eigen e-mail: dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn! Kan je er nog een mailtje achteraan sturen naar valse-email@kpn.com? Ik kan namelijk niet in de e-mailblokkades en kan je daarmee niet verder helpen 😞
Reputatie 1
Badge
Het is de bedoeling dat KPN de SPAM mails stopt......
Niet ALLE e-mails!!! 😡 😱 😭
Reputatie 1
Badge
NEEEEEEEEEEEEEEEE
Het moet niet gekker worden!

Voor een vrijwilligersorganisatie verzorg ik e-maillings. Natuurlijk staat ook mijn e-mailadres op de lijst!....
Nu is MIJN adres in MIJN e-mailing gebounced!.. Dat zou NIET moeten kunnen!!!!!

Jumbo, Efteling, Albert Heijn, Energieleverancier, Lidl etc. etc. komt er gewoon door.
Maar in mijn e-mailing wordt mijn adres gebounced!?

KPN........Waar zijn jullie mee bezig?!
Deze e-mailing verstuur ik al jaren via Mailchimp. Zodra er een adres is ge-hard-bounced, kan het er niet meer worden toegevoegd in de database.
Dank je wel --- NOT
Reputatie 1
Badge
Hallo @Koen

Inmiddels heb in verschillende e-mails honderden SPAM-mails gestuurd als bijlage aan valse-email@kpn.com.

Het probleem blijft aanhouden. Voor mijn outlook geen probleem, die dumpt ze direct in de spam-folder. Voor mijn mobiel een groot probleem! Daar krijg ik elk mailtje te zien.
Afgelopen maand 300 stuks met verschillende e-mailadressen. Helaas kan ik niet voor elk adres een filter aanmaken, dat is niet meer te doen. (Zeker omdat ze vaak gewoon niet werken)

Ik heb dat in het begin geprobeerd om het te stoppen en filters aan te maken.
1) De KPN filters werken niet erg goed.
2) Ik kan door de hoeveelheid niet meer zien welke e-mailadressen erin staan.
3) Een optie waarin je meerdere adressen in 1 keer kunt invullen zou een welkome toevoeging zijn. bijv.:

*hollandsedeals*
*domain1*
*domain2*
etc
----------------------------------------

Op "afmelden" klikken in dergelijke mails is natuurlijk NOT-DONE. Dan weet de SPAMMER helemaal zeker dat jouw e-mailadres bestaat.

Mijn e-mailadres bestaat al sinds planet.nl dus is oud. Maar dat betekent niet dat het moet vollopen met onzinnige en gevaarlijke mails.

KPN: NEEM JE VERANTWOORDELIJKHEID EN STOP HET AFLEVEREN VAN SPAM.
Ik wil eigenlijk niet meer horen waarom het niet mogelijk is en tegen welke problemen KPN aanloopt als ze spamcop o.i.d. zouden koppelen.
Kijk hoe anderen het doen: Ziggo, Gmail, outlook etc. en los het op.

Reageer