Beantwoord

non-stop SPAM

• 25 maart 2017
  • 111 reacties
  • 10083 keer bekeken

Toon eerste bericht

111 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Dag @hanspanso, Marcia heeft weekend vandaar dat ik even reageer. Met de spam-voorbeelden die we klanten nu vragen naar valse-email@kpn.com te sturen kunnen we in kaart krijgen hoe groot het probleem precies is, en kunnen we ook de leverancier van het mailplatform onder druk zetten om er iets aan te doen. Hopelijk binnenkort een update met goed nieuws!
Reputatie 1
Badge
Hallo @Marcia_
Ik heb heel wat jaren ervaring in de e-mailmarketing. Zo'n online win-actie, waarvoor je akkoord moet gaan met de voorwaarden gebeurt niet zo vaak meer. Het delen van e-mailadressen maakt het bedrijf niet geloofwaardig. Gerenommeerde bedrijven kijken wel beter uit.

De mails waar ik het over heb zijn van echte spammers. Ik heb me hier nooit voor opgegeven...en dus SPAM.
E-mailmarketingbedrijven zouden een mooi e-mailadres gebruiken en niet 10 keer per week sturen.

Ik zag in een van mijn voorgaande berichten dat de e-mailadressen zijn verwijderd. Waarom? Het komt van SPAMMERS!!!!

Vandaag ontving ik (maar) 5 mailtjes:
Jumbo
Media Markt
Vastgoed Nederland via Hollandsedeals
Regiobank
Samsung

Gisteren ontving ik van "Samsung" 2 mails:
Samsung
Samsung

Zoals je ziet telkens een ander e-mailadres zodat het door de filters blijft komen. Hollandsedeals heb ik al meerdere filters voor lopen......geen succes.
Ik blijf urls in mijn filters bij KPN zetten. Maar het is bijna een dagtaak. Daarnaast is dit echt de taak van KPN. Zodra er servers gededecteerd worden die SPAM versturen, hoort KPN die af te sluiten.
Reputatie 7
Badge +27
Ontzettend balen lijkt me dat! Kan je van de spam van bedrijven aanklikken en je uitschrijven voor de nieuwsbrief? Het gebeurt mij wel eens dat ik meedoe met een win actie online en dat m'n e-mailadres dan aan een aantal partijen wordt verstrekt. De weken daarop krijg in een flinke lading nieuwsbrieven, maar ik schrijf me dan uit en dan stopt het ook meteen.

De 'echte' spammails zoals die van banken te lijken komen en ook mails die lijken te komen van Albert Heijn, Gilette en Etos, maar daar helemaal niet van komen, moeten inderdaad automatisch in je spambox komen. Heel vervelend als dat bij jou niet zo is. Of er iets aan de hand is en zo ja, wat dat precies is, is mij helaas nog niet duidelijk. Wel weet ik dat de betreffende afdeling dus om voorbeelden vraagt, dus ze zijn toch ergens naar op zoek. Mochten er echt concrete zaken uitkomen, laten we dit op het forum weten!
Reputatie 1
Badge
Hallo @Marcia_, dank je.
E-mail is verstuurd met behoorlijk wat bijlagen.

Naast e-mailtjes die afkomstig lijken te zijn van Efteling, Colgate, Media Markt, KLM, Aldi, Robijn, Oral-B, Albert Heijn, Gillette, Zeeman, Jumbo, Samsung, Lidl etc. etc., komen ook de zogenaamde e-mails van "banken" binnen. ING, ABN-AMRO, Rabo etc.
En mailtjes van "international Card Services" die mij waarschuwen dat mijn credit card is geblokkeerd. Ik moet dus op een linkje klikken. Ik heb maar niet geklikt. 😛 want ik vind het prima dat deze geblokkeerd is. :8 ....als ik een credit card zou hebben

Fijn zijn al deze mailtjes, die je mailbox vervuilen, natuurlijk niet want het is steeds moeilijker om een echt mailtje te vinden met informatie die essentieel voor je is.

Ik heb al eerder aangegeven dat ik vind dat KPN verantwoording moet nemen. De spamfilter die volgens KPN aan moet staan.....werkt blijkbaar niet?
Reputatie 7
Badge +27
Wat vervelend! Dat is natuurlijk absoluut niet de bedoeling. Wil je de mailtjes als bijlage in één mail versturen naar valse-email@kpn.com? Mijn collega's inventariseren daar wat er precies misgaat, dus je helpt hen (en daarmee jezelf natuurlijk) hopelijk naar een oplossing voor dit hardnekkige probleem.
Reputatie 1
Badge
Het is niet te doen om ALLE afzenders die SPAM versturen in de lijst te zetten. Elk adres heeft een eigen regel in KPN webmail. En er komt steeds meer SPAM door!!!
Inmiddels zijn het er 7 tot 10 per dag.

Mijn outlook vangt de SPAM af. Maar als ik even mijn mail check op mijn telefoon, dan staat mijn lijst vol met SPAM.

Bijvoorbeeld 3 mails van "Zeeman" in de afgelopen 2 dagen met afzenders:

maar ook:

samsung@elliptoid.coachspoke.com>
Etc. etc. etc. etc. etc. etc. etc. etc. etc.
Alleen vandaag al zijn er tot nu 7 spamberichten binnengekomen. (die KPN had moetern stoppen)

Totaal ...........................inmiddels honderden!!! en verschillend waardoor je telkens een nieuw filter moet aanmaken.
Alle losse adressen (extensies of delen daarvan) op te nemen in de SPAM-filter-lijst is niet meer te doen.

Beste KPN.....HELP!!! op mijn adres komen ook belangrijke e-mails binnen die door de rotzooi bijna niet meer te vinden zijn.
Reputatie 7
Badge +27
Graag gedaan hoor!

@Robin je bedoelt dit topic denk ik? We hebben niet echt een reactie gekregen waaruit dat heel duidelijk wordt. Het blijft wat vaag wat we ermee gaan doen, zodra hier wel meer over bekend wordt, laten we dat op het forum weten natuurlijk.
Reputatie 1
Badge
@RobinFlikkemaZou goed nieuws zijn!
Reputatie 7
Badge +30
KPN kan best alle mail die doet alsof het van KPN.com is tegenhouden, maar dit hebben ze nog niet goed geïmplementeerd. Het beste is om dit met DKIM + SPF + DMARC te doen maar dat betekent dat alle verzendende mailserver dit moeten ondersteunen en die moeten allemaal zo ingesteld staan.

Ik kan het bericht niet meer vinden, maar volgensmij is er een team bezig met het KPN (en KPNMail?) domein te voorzien van zulke protectie.
Reputatie 1
Badge
enveloppe had ik niet gezien.... 😳 sorry.... BLIJ MEE!
Bij nr 3) Ik begrijp dat het filter wel op HTML inhoud kijkt. Dat is me tot nu niet gelukt om die mails direct te verwerpen. Ik zal trachten de mail met verschillende hyperlinks te verplaatsen naar SPAM.
Deze iig gewijzigd.
- actiemails.eu
- trackklick.com
- nonexistentrap.us (lekkere URL trouwens)

Jammer van de de laatste 2. Ik kan maar 1 reden verzinnen om dat niet te doen: e-mailnieuwsbrieven. Juist de betrouwbare ISP's hebben een functie om de zichtbare en envelop te matchen. Daarnaast zijn er zogenaamde whitelists waar deze opstaan.
SPAM met de afzender "KPN.com" is KPN wel verplicht om tegen te houden..... toch?

Ik ga aan de slag met de adviezen! Bedankt.
Reputatie 7
Badge +27
1) Ik wil niet alleen het "from" adres kunnen blokkeren maar juist de "envelope".
Heb je al eens een filter op “enveloppe zender” en bevat geprobeerd?

2) De domeinen van de links in een e-mail moeten ook kunnen worden geblokkeerd.
Een filter aanmaken op basis van inhoud met een domeinnaam of onderdeel van een link in het veld “bevat” werkt wel.

3) Als je op inhoud instelt, bekijkt het filter enkel de leesbare inhoud en niet de html. Met andere woorden wel de linktekst maar niet de echte hyperlink.
Een filter op inhoud met bevat werkt wel met een hyperlink (1 en 2), zie screenshots hierboven. Zoeken op de pagina naar “email_id” levert niks op, maar het filter plaatst de mail wel in de map “henk” (3)

Op de laatste 2 vragen kwam een negatief antwoord. Er zijn verschillende redenen waarom we dit niet doen, maar daar werd niet over uitgeweid. Kan je hier eerst mee uit de voeten?
Reputatie 5
Badge +8
@Marcia: ook ik heb sinds een aantal weken veel last van spam, heb dit in een eigen topic gezet: https://forum.kpn.com/e-mail-10/laatste-weken-heel-erg-veel-spam-431571
Mijn Thunderbird filter staat ingesteld op SPAMassassin maar dit werkt onvoldoende.
Ik heb net weer een spammail gestuurd naar SPAMcop
Reputatie 1
Badge
Hallo @Marcia_,
Dank je! Helaas ontvang niet alleen ik zoveel SPAM....

Buiten de eerste vragen, is er door de andere forumgebruikers nog wat bijgekomen. (voortschrijdend inzicht)
1) Kan KPN een service als SPAMcop os SPAMassassin kunnen integreren in KPNmail?
2) Kan er een controle komen tussen het zichtbare e-mailadres en het envelope e-mailadres?
Reputatie 7
Badge +27
Hallo @hansopanso, hele goede vragen die je stelt! Wat rot dat je zoveel spam binnenkrijgt en dat je geblokkeerde afzenders ook al vol zit.

Ik heb het hele topic doorgezet naar een collega die ons hier ongetwijfeld meer over kan vertellen. Voornamelijk de vragen die je in je eerste bericht gezet hebt. Zodra ik een reactie heb, laat ik het je weten!
Reputatie 1
Badge
Ik heb dat toen gedaan en dit jaar ontving ik een mail dat ik me zou hebben ingeschreven op een site. Een site die dingen verkoopt die in mijn bedrijf van pas zouden kunnen komen. In een mail ontving ik zelfs mijn inlogcodes zodat ik direct op de site terecht kon. Die site heb ik nog nooit eerder bezocht maar ik kreeg wel die mail.
Als je je nooit aangemeld hebt, dan is het SPAM. Hier zijn e-mailmarketing-richtlijnen voor. Deze kun je aangeven bij SPAMklacht.nl. Het bedrijf dat ongevraagd e-mails verstuurd kan rekenen op een boete.

Ik noem mails van die nette bedrijven ook geen spam en als het goed is kan je je bij die nette bedrijven ook direct afmelden voor dergelijke mail. Overigens zit daar direct ook weer een addertje onder het gras. Bij "echte" spam moet je dus juist niet klikken op die link om je af te melden terwijl je dat bij een ongewenste mail van een net bedrijf juist wel wilt doen.
Juist! Heb je je niet zelf aangemeld en ken je het bedrijf niet dan is het SPAM.

Daar zit nou net de crux!
Ik ontvang e-mails van KPN waarin staat dat mijn rekening voor deze maand € 539,37 is. (of iets in die strekking) Hier wordt een zichtbaar KPN.com e-mailadres voor gebruikt. (envelope is anders natuurlijk)
Ik weet dat ik die direct moet weggooien. Er zal een aantal mensen zijn die schrikt en klikken.

Het is aan KPN om te zorgen dat die niet in de e-mailbox komen!
Een externe (niet KPN) server mag wel e-mails voor KPN versturen, maar die server moet wel op de KPN.com - server bekend zijn.
Nu blijkt dat deze mails gewoon binnenkomen weet je dat KPNmail deze controle niet heeft.
Reputatie 7
Juist ja, dat je informatie qua kredietwaardigheid kunt opvragen wanneer je met een potentiële klant in zee wilt gaan dat kan ik nog begrijpen. Maar dat diezelfde KvK een vrijbrief is om anderen, mij zoals je laatste deel aangeeft mij als klant te noemen, zomaar ongewild, zelfs als je nog nooit van dat bedrijf hebt gehoord gaat mij te ver.Gelukkig ben je als consument goed beschermd tegen de verkoop van jouw gegevens maar als bedrijf ligt dat toch echt anders.

De Kamer van Koophandel is juist een instantie waar iedereen van allerlei informatie kan opvragen over bedrijven. Dat is maar goed ook, want als ik als ondernemer een contract wil afsluiten voor de levering van onze producten en diensten dan wil ik natuurlijk wel even controleren of de kredietwaardigheid van die potentiële klant wel voldoende is.
Ook mijn bedrijven staan uiteraard ingeschreven bij de KvK want dat wat voor mij mogelijk is moet dan natuurlijk ook voor andere ondernemers mogelijk zijn.
Ik noem mails van die nette bedrijven ook geen spam en als het goed is kan je je bij die nette bedrijven ook direct afmelden voor dergelijke mail. Overigens zit daar direct ook weer een addertje onder het gras. Bij "echte" spam moet je dus juist niet klikken op die link om je af te melden terwijl je dat bij een ongewenste mail van een net bedrijf juist wel wilt doen.

Juist ja, dat je informatie qua kredietwaardigheid kunt opvragen wanneer je met een potentiële klant in zee wilt gaan dat kan ik nog begrijpen. Maar dat diezelfde KvK een vrijbrief is om anderen, mij zoals je laatste deel aangeeft mij als klant te noemen, zomaar ongewild, zelfs als je nog nooit van dat bedrijf hebt gehoord gaat mij te ver.

@hanspanso
Het is niet mijn bedoeling om je te overtreffen voor wat betreft je topic !
Reputatie 7
De Kamer van Koophandel is juist een instantie waar iedereen van allerlei informatie kan opvragen over bedrijven. Dat is maar goed ook, want als ik als ondernemer een contract wil afsluiten voor de levering van onze producten en diensten dan wil ik natuurlijk wel even controleren of de kredietwaardigheid van die potentiële klant wel voldoende is.
Ook mijn bedrijven staan uiteraard ingeschreven bij de KvK want dat wat voor mij mogelijk is moet dan natuurlijk ook voor andere ondernemers mogelijk zijn.
Vraag is wel wat doen anderen om jou te beschermen tegen spam......

Ik heb dit al eens aangekaart op het forum. Persoonlijk heb ik het idee dat wanneer je zelf behoedzaam bent dat dat helpt maar dan zijn er andere mogelijke factoren die de boel flessen, grof gezegd. Als bedrijf(je) moest ik bij wet mezelf registreren op KvK. Ik heb dat toen gedaan en dit jaar ontving ik een mail dat ik me zou hebben ingeschreven op een site. Een site die dingen verkoopt die in mijn bedrijf van pas zouden kunnen komen. In een mail ontving ik zelfs mijn inlogcodes zodat ik direct op de site terecht kon. Die site heb ik nog nooit eerder bezocht maar ik kreeg wel die mail. Denk je dat ik zou inloggen op een site van een bedrijf dat zo lomp is? Denk je dat ik zelfs iets zou bestellen bij een dergelijke oelewappers?:8 Hoeveel mail dat ik al van die idioten gehad heb..... Wanneer ze denken dat ze op die manier aan mij kunnen verdienen.....slaap maar verder........:@

Wordt dit gedaan als ik me moet registreren bij KvK waarvoor ik ook nog moet betalen? Wordt dit gedaan met mijn gegevens? Leuk hè, die overheid die regels opstelt.

Daarnaast zouden spamcop op spamassassin moeten werken.
Ik weet dat ik niet op links moet klikken. Maar hoeveel ouderen die een e-mail krijgen van hun provider, klikken daar gewoon op......

Eens..! De digitale snelweg daar loeren gevaren. Uit mijn schrijven kun je opmaken dat er meer zijn met ergernis. Maar of je daar iets mee opschiet...je ergeren.
Reputatie 1
Badge
@Dreekuh-53 Dank je wel. Allemaal logisch.... ik gebruik inderdaad een gmail adres voor fora e.d. Helaas is het zo dat als je e-mailadres bekend is, dat adres ook gedeeld wordt.

KPN vangt ongetwijfeld e.e.a. af, maar er komen nog veel spammers doorheen. Soms nota bene SPAM met een KPN.com of een KPNmail.nl adres. Daar zijn serverinstellingen voor om die af te vangen.
Als het sender adres in de envelope niet door de (bijvoorbeeld KPN.com) server wordt goedgekeurd, dan zou het niet afgeleverd mogen worden. Minimaal de eerste beveiliging die KPN moet instellen.

Daarnaast zouden spamcop op spamassassin moeten werken.
Ik weet dat ik niet op links moet klikken. Maar hoeveel ouderen die een e-mail krijgen van hun provider, klikken daar gewoon op......
Reputatie 5
Badge +8
@JochMa Goed advies!
Ik ga zo accounts aanmaken.
Dank je wel!!

Graag gedaan!
Lees deze tips eens door en wis goed je sporen op internet.

Vraag is wel wat doen anderen om jou te beschermen tegen spam......
Reputatie 1
Badge
@JochMa Goed advies!
Ik ga zo accounts aanmaken.
Dank je wel!!
Reputatie 5
Badge +8
Ik heb een account aangemaakt bij: https://www.spamcop.net/ via de KPN site: http://kpn-customer.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/10047/~/help-spamcop-in-de-strijd-tegen-spam
Ook ik ontvang de laatste tijd ontzettend veel spam op mijn privé account
Reputatie 1
Badge
Echt KPN...hier moeten jullie wat tegen doen!

Ik wilde alles eindigend op ".us" verwerpen. Het komt nog gewoon binnen....

Ook een mooie e-mail van "Telfort" in de code staat onder andere:
Received: from hosted-by.stackip.net ([185.114.157.52]) by MQCYCT5L22XDT6J with Microsoft SMTPSVC(8.5.9600.16384);
Sun, 26 Mar 2017 05:59:26 +0200
From: "Telfort"

Ik heb geen Telfort, maar mensen die wel op de link klikken zijn de sigaar. 😞

Reageer