Beantwoord

non-stop SPAM

  • 25 maart 2017
  • 111 reacties
  • 9913 keer bekeken


Toon eerste bericht

111 reacties

Reputatie 1
Badge
Je kunt niet zomaar IP reeksen blokkeren, deze zouden namelijk best van legitieme mailservers kunnen zijn en dat zou betekenen dat legitieme mails, die vanaf die mailservers verzonden worden, ook niet meer aankomen.
Zo werken anti-spam-providers wel degelijk. Als een ip-adres veel spam verstuurt, wordt het afgesloten.
Soms zit daar een legitieme IP-adressen bij. Die moeten vragen om (weer) op de white-list te komen,

Dit is natuurlijk slechts één van de mogelijkheden om spam tegen te houden.

Er is geen ISP in Nederland die dit zelf programmeert. Daarvoor bestaan specialisten zoals Spamhaus e.d..
Sommige ISP's gebruiken er meer.

KPN zal er ongetwijfeld één gebruiken om SPAM te stoppen. Deze is, blijkt uit de vele onderwerpen op dit forum, niet afdoende. Een tweede lijst gebruiken lijk mij logisch.
Dag KPN,

HELP, ik word bestookt met spam mails en kom er maar niet van af! Ondanks virusscanners, blokkeren van de afzenders. AH, LIdl, Aldi, etc. Vanaf vanmiddag al weer 18 stuks! Het wordt steeds erger!!!!!!

Ik hoop dat jullie kunnen helpen.

Dank, groet Angelique
Mijns inziens is het zelf inrichten van emailfilters geen oplossing maar een workaround.
Het is KPN die haar spamfilter op orde moet brengen, wij als klant zouden ons niet eens met dit vraagstuk moeten bezighouden.
precies!
Reputatie 1
Badge
Het is een tijdje rustig geweest op mijn account. Helaas hebben de spammers een andere ingang gevonden bij KPNmail......dus de Tsunami van SPAM komt weer binnen. Ik heb hier bijna een dagtaak aan. 😡

KPN heeft het duidelijk niet voor elkaar en gaat het ook nooit goed oplossen. 😱
Nu al mijn mijn mail door laten sturen naar gmail. Je moet van goede huize komen om spam naar gmail te sturen. Eens kijken of het werkt.
Reputatie 7
Badge +27
Heel jammer om dit te lezen, zeg 😞. Toevallig las ik net nog een mail van mijn collega's die erover gaan dat er nog steeds hard aan gewerkt wordt, maar dat als de ene blokkade erop staat, de spammers via de andere kant er net zo hard weer in komen. Het blijft dus een gevecht en we zitten er nog steeds bovenop. E-mail doorsturen naar GMail, hoe onwenselijk vanuit jou en ons, is altijd een goede optie. Hopelijk kunnen we in de toekomst weer een tevreden klant van je maken!
Reputatie 1
Badge
Helaas heb ik voor de belangrijke e-mails mijn kpnmail-adres opgegeven. Dat is niet even omgezet.
KPN zou een alliantie aan moeten gaan met gmail of outlook. Die weten hoe je spam stopt.
Dat je collegae hard werken geloof ik, maar er gaat te veel mis zoals je hiervoor kunt lezen. Ik wil mijn mailbox schoon en niet vol met ongewenste mail.
Ik hoop dat gmail helpt.
Reputatie 1
Badge
Enfin.......
We zijn 1 jaar verder (9 maanden na mijn laatste reactie)
Inmiddels heb ik:
  • Geblokkeerde afzenders: VOL
  • E-mailfilters: 216 stuks
  • NOG STEEDS ontvang ik 80 tot 120 SPAM mails per week! (die niet door KPN worden gestopt)
Er is geen simpele manier in de KPNmail omgeving om aan te geven dat de afzender geblokkeerd moet worden. Dat zou toch op zijn minst een toevoeging moeten zijn.
In plaats daarvan worden ze door mijn outlook gestopt. Dat betekent dat ik ze allemaal op mijn telefoon zie, tenzij mijn PC aanstaat.

Wat betaal ik, binnen mijn abonnement, voor de e-maildienst van KPN?
Graag hoor ik een bedrag....punt
Reputatie 7
Wat betaal ik, binnen mijn abonnement, voor de e-maildienst van KPN?
Graag hoor ik een bedrag....punt

Voor een email only abonnement betaal je €7,50 per maand.
Neem nu een pakketkorting van 33% en dan kom je op €5,- per maand uit.
Reputatie 1
Badge
@wjb Dank je wel!

@Kpn Dan wil ik dat graag als korting op mijn abonnement. Waarom betaal ik voor iets wat KPN niet onder controle heeft? Gisteren (dinsdag 19 maart 2019) ontving ik 28 SPAM-e-mails!!! Die worden door outlook direct in mijn SPAMbox geplaatst. Maar eerst geeft mijn telefoon aan dat ik e-mail heb.

Wat heb ik het afgelopen jaar te horen gehad:
@Kpn Onze collegae werken er aan. Loopt KPN achter de feiten aan?
@Kpn Gebruik Gmail om SPAM te filteren. Het lijkt me dat KPN dit moet oplossen, niet ik.

Mijn eigen e-mailing, -e-mailings waar ik nota bene voor betaal of een abonnement op heb, worden gestopt door KPN. Maar
  • SpinToWin
  • Zomerslank met Artichoke Slim. Start nu!
  • Doe mee met The Bitcoin Code
  • Vul de enquete in en krijg gratis een probeerpakket!
  • EN NOG VEEL MEER komen gewoon door!
Ik wil hier geen tijd meer insteken. Dus wil ik korting tot KPN dit voor 95% heeft opgelost.
Reputatie 1
Badge
@wjb Dank je wel!

@Kpn Dan wil ik dat graag als korting op mijn abonnement. Waarom betaal ik voor iets wat KPN niet onder controle heeft? Gisteren (dinsdag 19 maart 2019) ontving ik 28 SPAM-e-mails!!! Die worden door outlook direct in mijn SPAMbox geplaatst. Maar eerst geeft mijn telefoon aan dat ik e-mail heb.

Wat heb ik het afgelopen jaar te horen gehad:
@Kpn Onze collegae werken er aan. Loopt KPN achter de feiten aan?
@Kpn Gebruik Gmail om SPAM te filteren. Het lijkt me dat KPN dit moet oplossen, niet ik.

Mijn eigen e-mailing, -e-mailings waar ik nota bene voor betaal of een abonnement op heb, worden gestopt door KPN. Maar
  • SpinToWin
  • Zomerslank met Artichoke Slim. Start nu!
  • Doe mee met The Bitcoin Code
  • Vul de enquete in en krijg gratis een probeerpakket!
  • EN NOG VEEL MEER komen gewoon door!
Ik wil hier geen tijd meer insteken. Dus wil ik korting tot KPN dit voor 95% heeft opgelost.

HALLO KPN
REAGEER EENS EVEN!
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Hans, sorry voor de late reactie. De toename van spam is ons bekend. In het centrale topic plaatsen we updates zodra we die hebben: spam in mailbox | KPN Community. Op Spam samen aanpakken | KPN staat wat algemenere informatie. We verwachten een nog grotere slag te kunnen maken zodra het nieuwe e-mailplatform later dit jaar online gaat. Tot die tijd doen we ons best de spam zo goed en zo kwaad als het gaat aan te pakken.

Reageer