Beantwoord

non-stop SPAM

• 25 maart 2017
  • 111 reacties
  • 10083 keer bekeken

Toon eerste bericht

111 reacties

Reputatie 1
Badge
@wjb Ga ik zeker proberen! thanks.

De spam was voor mij de reden ooit om mijn planet account te vervangen.
Eigenlijk dacht ik dat mijn exposure behoorlijk laag was. Daarom gebruik ik daarvoor meestal mijn gmail voor fora. (behalve hier)
Reputatie 7
Ik heb (afkloppen) op mijn privé email (@planet.nl) nauwelijks spam.
Zakelijk heb ik twee weken terug een aanzienlijke hoeveelheid spam "mogen" ontvangen, maar door ze consequent te verwijderen zonder dat die mails ook maar gepreviewd werden was dat na een paar dagen weer over.

Wel is het zo dat ik voor Android en fora als deze van KPN dedicated email adressen gebruik.
A) Om mijn privé email adres verschoond te houden van al die forum mails.
😎 Om de exposure van mijn privé email adres zo laag mogelijk te houden.
Reputatie 1
Badge
Jammer...Wellicht een goed idee voor KPN in de toekomst om de afbeeldingen niet automatisch te tonen.

Mijn vrouw heeft een eigen PC. Op mijn PC probeer ik (ook) haar SPAM te stoppen via de webmail.
Er zijn dagen dat het heel veel is....
De lijst met "geblokkeerde afzenders" is helaas snel vol. Ik moet kijken naar het adres om en daar een regel van maken..

Ik kom nota bene uit de e-mailmarketing en weet hoe moeilijk het is om een e-mailing bij bepaalde providers afgeleverd te krijgen. Het lijkt echter dat de poorten van KPN volledig open staan.
In mijn Hotmail, gmail en dergelijke, komt beduidend minder SPAM binnen dan bij KPN. Maar ook bij bedrijfsnetwerken / e-mailadressen....
Het zou een goed idee zijn als KPN met google een deal zou sluiten om hun spamfilters te gebruiken.
Reputatie 7
Helaas is het in webmail niet mogelijk om te configureren dat afbeeldingen niet automatisch getoond worden.
Waarom moet je voor jouw vrouw webmail gebruiken?
Je weet dat je eenvoudig een tweede account in jouw Outlook mailcliënt kunt instellen voor het mailadres van jouw vrouw.
Reputatie 1
Badge
@RobinFlikkema THANKS!
@wjb E-mailclient is outlook....
Voor mijn vrouw (is slechtziend geworden) moet ik alles in de webmail doen.
Net gecontroleerd: Je hebt gelijk!
Als ik er een aantal selecteer....en ik klik mis, pas dan komt er een voorvertoning. Mijn fout!

Maar wel direct met afbeelding....
Reputatie 7
...Goede tip en dat zou inderdaad moeten schelen. Maar zodra ik een een e-mail aanklik /vink (ook om te verwijderen) dan worden de afbeeldingen direct geladen. Zodra de afbeeldingen worden geladen (als ze niet worden meegestuurd) is het een "open"...Welke mailcliënt gebruik je?
Heb jij geen checkboxen voor die mails die je kunt aanvinken zonder dat de bijbehorende mail geopend wordt?

Reputatie 7
Badge +30
Hoe komen we in contact met KPN Webcare? Dan kunnen we wellicht actief de optie(s) aanvragen.gewoon even wachten dan reageren ze vanzelf
Reputatie 1
Badge
Hoe komen we in contact met KPN Webcare? Dan kunnen we wellicht actief de optie(s) aanvragen.

Goede tip en dat zou inderdaad moeten schelen. Maar zodra ik een een e-mail aanklik /vink (ook om te verwijderen) dan worden de afbeeldingen direct geladen. Zodra de afbeeldingen worden geladen (als ze niet worden meegestuurd) is het een "open".
Enig idee hoe je het automatisch laden van afbeeldingen kunt uitzetten :?
Reputatie 7
Jammer, ik hoop dat iemand van KPN Webcare meeleest en dit eens intern zou kunnen opwerpen.

TIP: Probeer bij spam mails de mail niet te openen, zelfs niet als actieve mail in de mailcliënt te selecteren. Dit om te voorkomen dat de verzender überhaupt ooit kan zien dat de mail geopend is en dus weet dat de spam niet tegengehouden is door een spamfilter. Je zult zien dat die spams dan snel weer afnemen.
Reputatie 1
Badge
Helaas nee. Als je op inhoud instelt, bekijkt het filter enkel de leesbare inhoud en niet de html.
Met andere woorden wel de linktekst maar niet de echte hyperlink.
Reputatie 7
Werk het instellen van een E-Mailfilter ook niet?

Reageer