Beantwoord

non-stop SPAM

  • 25 maart 2017
  • 111 reacties
  • 10093 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Hallo,

De hoeveelheid SPAM die binnenkomt is onvoorstelbaar. Hoe langer je een e-mailadres hebt, hoe erger het wordt. Mijn lijst "geblokkeerde afzenders" is vol en "e-mailfilters" is inmiddels ook een zeer lange lijst. geworden. Maar niet alles wordt tegengehouden!

De spammers zijn zeer slim. Voorbeeld:
HEADER
"info@domain.com" komt van "mx2.hollandsedeals-1.com".
hollandsedeals, mx1 en mx2 had ik al geblokkeerd. Deze ellende komt nu gewoon weer binnen.
Het woord "domain" blokkeren lijkt mij niet handig.
en op de Afmeldlink klikken laat de spammers zien dat jouw e-mailadres bestaat!
INHOUD
In de content staat een link "klik en win" die verwijst naar http://nlinformatie.info/sohtnykaz?........etc.
Ik heb dus geprobeerd om de mail te verwerpen als die het woord "nlinformatie" bevat.: zonder succes.

KPNwebmail kijkt niet in de header en niet in de broncode waardoor de SPAM eenvoudig blijft binnenkomen. Zoals ik al zei, mijn lijsten lopen vol. (de regels zijn ook niet echt makkelijk terug te vinden)

FUNCTIONALITEIT
Op "SPAM" of "BLOKKEREN" klikken heeft geen zin want dit stopt de volgende e-mail van het zelfde adres niet.
Het zou eenvoudiger moeten zijn om een regel te maken voor bepaalde berichten in het bericht zelf. Daarnaast zouden de regels ook van toepassing moeten zijn op de broncode en de header!

VRAAG
1) Ik wil niet alleen het "from" adres kunnen blokkeren maar juist de "envelope".
2) De domeinen van de links in een e-mail moeten ook kunnen worden geblokkeerd.

Hoe krijg ik het voor elkaar dat ik die blokkeer?

Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Marcia_ 28 maart 2017, 10:57

1) Ik wil niet alleen het "from" adres kunnen blokkeren maar juist de "envelope".
Heb je al eens een filter op “enveloppe zender” en bevat geprobeerd?

2) De domeinen van de links in een e-mail moeten ook kunnen worden geblokkeerd.
Een filter aanmaken op basis van inhoud met een domeinnaam of onderdeel van een link in het veld “bevat” werkt wel.





3) Als je op inhoud instelt, bekijkt het filter enkel de leesbare inhoud en niet de html. Met andere woorden wel de linktekst maar niet de echte hyperlink.
Een filter op inhoud met bevat werkt wel met een hyperlink (1 en 2), zie screenshots hierboven. Zoeken op de pagina naar “email_id” levert niks op, maar het filter plaatst de mail wel in de map “henk” (3)

Op de laatste 2 vragen kwam een negatief antwoord. Er zijn verschillende redenen waarom we dit niet doen, maar daar werd niet over uitgeweid. Kan je hier eerst mee uit de voeten?
Bekijk origineel

111 reacties

Reputatie 7
Werk het instellen van een E-Mailfilter ook niet?

Reputatie 1
Badge
Helaas nee. Als je op inhoud instelt, bekijkt het filter enkel de leesbare inhoud en niet de html.
Met andere woorden wel de linktekst maar niet de echte hyperlink.
Reputatie 7
Jammer, ik hoop dat iemand van KPN Webcare meeleest en dit eens intern zou kunnen opwerpen.

TIP: Probeer bij spam mails de mail niet te openen, zelfs niet als actieve mail in de mailcliënt te selecteren. Dit om te voorkomen dat de verzender überhaupt ooit kan zien dat de mail geopend is en dus weet dat de spam niet tegengehouden is door een spamfilter. Je zult zien dat die spams dan snel weer afnemen.
Reputatie 1
Badge
Hoe komen we in contact met KPN Webcare? Dan kunnen we wellicht actief de optie(s) aanvragen.

Goede tip en dat zou inderdaad moeten schelen. Maar zodra ik een een e-mail aanklik /vink (ook om te verwijderen) dan worden de afbeeldingen direct geladen. Zodra de afbeeldingen worden geladen (als ze niet worden meegestuurd) is het een "open".
Enig idee hoe je het automatisch laden van afbeeldingen kunt uitzetten :?
Reputatie 7
Badge +30
Hoe komen we in contact met KPN Webcare? Dan kunnen we wellicht actief de optie(s) aanvragen.gewoon even wachten dan reageren ze vanzelf
Reputatie 7
...Goede tip en dat zou inderdaad moeten schelen. Maar zodra ik een een e-mail aanklik /vink (ook om te verwijderen) dan worden de afbeeldingen direct geladen. Zodra de afbeeldingen worden geladen (als ze niet worden meegestuurd) is het een "open"...Welke mailcliënt gebruik je?
Heb jij geen checkboxen voor die mails die je kunt aanvinken zonder dat de bijbehorende mail geopend wordt?

Reputatie 1
Badge
@RobinFlikkema THANKS!
@wjb E-mailclient is outlook....
Voor mijn vrouw (is slechtziend geworden) moet ik alles in de webmail doen.
Net gecontroleerd: Je hebt gelijk!
Als ik er een aantal selecteer....en ik klik mis, pas dan komt er een voorvertoning. Mijn fout!


Maar wel direct met afbeelding....
Reputatie 7
Helaas is het in webmail niet mogelijk om te configureren dat afbeeldingen niet automatisch getoond worden.
Waarom moet je voor jouw vrouw webmail gebruiken?
Je weet dat je eenvoudig een tweede account in jouw Outlook mailcliënt kunt instellen voor het mailadres van jouw vrouw.
Reputatie 1
Badge
Jammer...Wellicht een goed idee voor KPN in de toekomst om de afbeeldingen niet automatisch te tonen.

Mijn vrouw heeft een eigen PC. Op mijn PC probeer ik (ook) haar SPAM te stoppen via de webmail.
Er zijn dagen dat het heel veel is....
De lijst met "geblokkeerde afzenders" is helaas snel vol. Ik moet kijken naar het adres om en daar een regel van maken..

Ik kom nota bene uit de e-mailmarketing en weet hoe moeilijk het is om een e-mailing bij bepaalde providers afgeleverd te krijgen. Het lijkt echter dat de poorten van KPN volledig open staan.
In mijn Hotmail, gmail en dergelijke, komt beduidend minder SPAM binnen dan bij KPN. Maar ook bij bedrijfsnetwerken / e-mailadressen....
Het zou een goed idee zijn als KPN met google een deal zou sluiten om hun spamfilters te gebruiken.
Reputatie 7
Ik heb (afkloppen) op mijn privé email (@planet.nl) nauwelijks spam.
Zakelijk heb ik twee weken terug een aanzienlijke hoeveelheid spam "mogen" ontvangen, maar door ze consequent te verwijderen zonder dat die mails ook maar gepreviewd werden was dat na een paar dagen weer over.

Wel is het zo dat ik voor Android en fora als deze van KPN dedicated email adressen gebruik.
A) Om mijn privé email adres verschoond te houden van al die forum mails.
😎 Om de exposure van mijn privé email adres zo laag mogelijk te houden.
Reputatie 1
Badge
@wjb Ga ik zeker proberen! thanks.

De spam was voor mij de reden ooit om mijn planet account te vervangen.
Eigenlijk dacht ik dat mijn exposure behoorlijk laag was. Daarom gebruik ik daarvoor meestal mijn gmail voor fora. (behalve hier)
Reputatie 1
Badge
Echt KPN...hier moeten jullie wat tegen doen!

Ik wilde alles eindigend op ".us" verwerpen. Het komt nog gewoon binnen....

Ook een mooie e-mail van "Telfort" in de code staat onder andere:
Received: from hosted-by.stackip.net ([185.114.157.52]) by MQCYCT5L22XDT6J with Microsoft SMTPSVC(8.5.9600.16384);
Sun, 26 Mar 2017 05:59:26 +0200
From: "Telfort"

Ik heb geen Telfort, maar mensen die wel op de link klikken zijn de sigaar. 😞
Reputatie 5
Badge +8
Ik heb een account aangemaakt bij: https://www.spamcop.net/ via de KPN site: http://kpn-customer.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/10047/~/help-spamcop-in-de-strijd-tegen-spam
Ook ik ontvang de laatste tijd ontzettend veel spam op mijn privé account
Reputatie 1
Badge
@JochMa Goed advies!
Ik ga zo accounts aanmaken.
Dank je wel!!
Lees deze tips eens door en wis goed je sporen op internet.

Vraag is wel wat doen anderen om jou te beschermen tegen spam......
Reputatie 5
Badge +8
@JochMa Goed advies!
Ik ga zo accounts aanmaken.
Dank je wel!!

Graag gedaan!
Reputatie 1
Badge
@Dreekuh-53 Dank je wel. Allemaal logisch.... ik gebruik inderdaad een gmail adres voor fora e.d. Helaas is het zo dat als je e-mailadres bekend is, dat adres ook gedeeld wordt.

KPN vangt ongetwijfeld e.e.a. af, maar er komen nog veel spammers doorheen. Soms nota bene SPAM met een KPN.com of een KPNmail.nl adres. Daar zijn serverinstellingen voor om die af te vangen.
Als het sender adres in de envelope niet door de (bijvoorbeeld KPN.com) server wordt goedgekeurd, dan zou het niet afgeleverd mogen worden. Minimaal de eerste beveiliging die KPN moet instellen.

Daarnaast zouden spamcop op spamassassin moeten werken.
Ik weet dat ik niet op links moet klikken. Maar hoeveel ouderen die een e-mail krijgen van hun provider, klikken daar gewoon op......
Vraag is wel wat doen anderen om jou te beschermen tegen spam......

Ik heb dit al eens aangekaart op het forum. Persoonlijk heb ik het idee dat wanneer je zelf behoedzaam bent dat dat helpt maar dan zijn er andere mogelijke factoren die de boel flessen, grof gezegd. Als bedrijf(je) moest ik bij wet mezelf registreren op KvK. Ik heb dat toen gedaan en dit jaar ontving ik een mail dat ik me zou hebben ingeschreven op een site. Een site die dingen verkoopt die in mijn bedrijf van pas zouden kunnen komen. In een mail ontving ik zelfs mijn inlogcodes zodat ik direct op de site terecht kon. Die site heb ik nog nooit eerder bezocht maar ik kreeg wel die mail. Denk je dat ik zou inloggen op een site van een bedrijf dat zo lomp is? Denk je dat ik zelfs iets zou bestellen bij een dergelijke oelewappers?:8 Hoeveel mail dat ik al van die idioten gehad heb..... Wanneer ze denken dat ze op die manier aan mij kunnen verdienen.....slaap maar verder........:@

Wordt dit gedaan als ik me moet registreren bij KvK waarvoor ik ook nog moet betalen? Wordt dit gedaan met mijn gegevens? Leuk hè, die overheid die regels opstelt.

Daarnaast zouden spamcop op spamassassin moeten werken.
Ik weet dat ik niet op links moet klikken. Maar hoeveel ouderen die een e-mail krijgen van hun provider, klikken daar gewoon op......

Eens..! De digitale snelweg daar loeren gevaren. Uit mijn schrijven kun je opmaken dat er meer zijn met ergernis. Maar of je daar iets mee opschiet...je ergeren.
Reputatie 7
De Kamer van Koophandel is juist een instantie waar iedereen van allerlei informatie kan opvragen over bedrijven. Dat is maar goed ook, want als ik als ondernemer een contract wil afsluiten voor de levering van onze producten en diensten dan wil ik natuurlijk wel even controleren of de kredietwaardigheid van die potentiële klant wel voldoende is.
Ook mijn bedrijven staan uiteraard ingeschreven bij de KvK want dat wat voor mij mogelijk is moet dan natuurlijk ook voor andere ondernemers mogelijk zijn.
Ik noem mails van die nette bedrijven ook geen spam en als het goed is kan je je bij die nette bedrijven ook direct afmelden voor dergelijke mail. Overigens zit daar direct ook weer een addertje onder het gras. Bij "echte" spam moet je dus juist niet klikken op die link om je af te melden terwijl je dat bij een ongewenste mail van een net bedrijf juist wel wilt doen.
De Kamer van Koophandel is juist een instantie waar iedereen van allerlei informatie kan opvragen over bedrijven. Dat is maar goed ook, want als ik als ondernemer een contract wil afsluiten voor de levering van onze producten en diensten dan wil ik natuurlijk wel even controleren of de kredietwaardigheid van die potentiële klant wel voldoende is.
Ook mijn bedrijven staan uiteraard ingeschreven bij de KvK want dat wat voor mij mogelijk is moet dan natuurlijk ook voor andere ondernemers mogelijk zijn.
Ik noem mails van die nette bedrijven ook geen spam en als het goed is kan je je bij die nette bedrijven ook direct afmelden voor dergelijke mail. Overigens zit daar direct ook weer een addertje onder het gras. Bij "echte" spam moet je dus juist niet klikken op die link om je af te melden terwijl je dat bij een ongewenste mail van een net bedrijf juist wel wilt doen.

Juist ja, dat je informatie qua kredietwaardigheid kunt opvragen wanneer je met een potentiële klant in zee wilt gaan dat kan ik nog begrijpen. Maar dat diezelfde KvK een vrijbrief is om anderen, mij zoals je laatste deel aangeeft mij als klant te noemen, zomaar ongewild, zelfs als je nog nooit van dat bedrijf hebt gehoord gaat mij te ver.

@hanspanso
Het is niet mijn bedoeling om je te overtreffen voor wat betreft je topic !
Reputatie 7
Juist ja, dat je informatie qua kredietwaardigheid kunt opvragen wanneer je met een potentiële klant in zee wilt gaan dat kan ik nog begrijpen. Maar dat diezelfde KvK een vrijbrief is om anderen, mij zoals je laatste deel aangeeft mij als klant te noemen, zomaar ongewild, zelfs als je nog nooit van dat bedrijf hebt gehoord gaat mij te ver.Gelukkig ben je als consument goed beschermd tegen de verkoop van jouw gegevens maar als bedrijf ligt dat toch echt anders.

Reputatie 1
Badge
Ik heb dat toen gedaan en dit jaar ontving ik een mail dat ik me zou hebben ingeschreven op een site. Een site die dingen verkoopt die in mijn bedrijf van pas zouden kunnen komen. In een mail ontving ik zelfs mijn inlogcodes zodat ik direct op de site terecht kon. Die site heb ik nog nooit eerder bezocht maar ik kreeg wel die mail.
Als je je nooit aangemeld hebt, dan is het SPAM. Hier zijn e-mailmarketing-richtlijnen voor. Deze kun je aangeven bij SPAMklacht.nl. Het bedrijf dat ongevraagd e-mails verstuurd kan rekenen op een boete.

Ik noem mails van die nette bedrijven ook geen spam en als het goed is kan je je bij die nette bedrijven ook direct afmelden voor dergelijke mail. Overigens zit daar direct ook weer een addertje onder het gras. Bij "echte" spam moet je dus juist niet klikken op die link om je af te melden terwijl je dat bij een ongewenste mail van een net bedrijf juist wel wilt doen.
Juist! Heb je je niet zelf aangemeld en ken je het bedrijf niet dan is het SPAM.

Daar zit nou net de crux!
Ik ontvang e-mails van KPN waarin staat dat mijn rekening voor deze maand € 539,37 is. (of iets in die strekking) Hier wordt een zichtbaar KPN.com e-mailadres voor gebruikt. (envelope is anders natuurlijk)
Ik weet dat ik die direct moet weggooien. Er zal een aantal mensen zijn die schrikt en klikken.

Het is aan KPN om te zorgen dat die niet in de e-mailbox komen!
Een externe (niet KPN) server mag wel e-mails voor KPN versturen, maar die server moet wel op de KPN.com - server bekend zijn.
Nu blijkt dat deze mails gewoon binnenkomen weet je dat KPNmail deze controle niet heeft.
Reputatie 7
Badge +28
Hallo @hansopanso, hele goede vragen die je stelt! Wat rot dat je zoveel spam binnenkrijgt en dat je geblokkeerde afzenders ook al vol zit.

Ik heb het hele topic doorgezet naar een collega die ons hier ongetwijfeld meer over kan vertellen. Voornamelijk de vragen die je in je eerste bericht gezet hebt. Zodra ik een reactie heb, laat ik het je weten!
Reputatie 1
Badge
Hallo @Marcia_,
Dank je! Helaas ontvang niet alleen ik zoveel SPAM....

Buiten de eerste vragen, is er door de andere forumgebruikers nog wat bijgekomen. (voortschrijdend inzicht)
1) Kan KPN een service als SPAMcop os SPAMassassin kunnen integreren in KPNmail?
2) Kan er een controle komen tussen het zichtbare e-mailadres en het envelope e-mailadres?
Reputatie 5
Badge +8
@Marcia: ook ik heb sinds een aantal weken veel last van spam, heb dit in een eigen topic gezet: https://forum.kpn.com/e-mail-10/laatste-weken-heel-erg-veel-spam-431571
Mijn Thunderbird filter staat ingesteld op SPAMassassin maar dit werkt onvoldoende.
Ik heb net weer een spammail gestuurd naar SPAMcop

Reageer