Beantwoord

non-stop SPAM

• 25 maart 2017
  • 111 reacties
  • 10093 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Hallo,

De hoeveelheid SPAM die binnenkomt is onvoorstelbaar. Hoe langer je een e-mailadres hebt, hoe erger het wordt. Mijn lijst "geblokkeerde afzenders" is vol en "e-mailfilters" is inmiddels ook een zeer lange lijst. geworden. Maar niet alles wordt tegengehouden!

De spammers zijn zeer slim. Voorbeeld:
HEADER
"info@domain.com" komt van "mx2.hollandsedeals-1.com".
hollandsedeals, mx1 en mx2 had ik al geblokkeerd. Deze ellende komt nu gewoon weer binnen.
Het woord "domain" blokkeren lijkt mij niet handig.
en op de Afmeldlink klikken laat de spammers zien dat jouw e-mailadres bestaat!
INHOUD
In de content staat een link "klik en win" die verwijst naar http://nlinformatie.info/sohtnykaz?........etc.
Ik heb dus geprobeerd om de mail te verwerpen als die het woord "nlinformatie" bevat.: zonder succes.

KPNwebmail kijkt niet in de header en niet in de broncode waardoor de SPAM eenvoudig blijft binnenkomen. Zoals ik al zei, mijn lijsten lopen vol. (de regels zijn ook niet echt makkelijk terug te vinden)

FUNCTIONALITEIT
Op "SPAM" of "BLOKKEREN" klikken heeft geen zin want dit stopt de volgende e-mail van het zelfde adres niet.
Het zou eenvoudiger moeten zijn om een regel te maken voor bepaalde berichten in het bericht zelf. Daarnaast zouden de regels ook van toepassing moeten zijn op de broncode en de header!

VRAAG
1) Ik wil niet alleen het "from" adres kunnen blokkeren maar juist de "envelope".
2) De domeinen van de links in een e-mail moeten ook kunnen worden geblokkeerd.

Hoe krijg ik het voor elkaar dat ik die blokkeer?

Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Marcia_ 28 maart 2017, 10:57

1) Ik wil niet alleen het "from" adres kunnen blokkeren maar juist de "envelope".
Heb je al eens een filter op “enveloppe zender” en bevat geprobeerd?

Een filter aanmaken op basis van inhoud met een domeinnaam of onderdeel van een link in het veld “bevat” werkt wel.

3) Als je op inhoud instelt, bekijkt het filter enkel de leesbare inhoud en niet de html. Met andere woorden wel de linktekst maar niet de echte hyperlink.
Een filter op inhoud met bevat werkt wel met een hyperlink (1 en 2), zie screenshots hierboven. Zoeken op de pagina naar “email_id” levert niks op, maar het filter plaatst de mail wel in de map “henk” (3)

Op de laatste 2 vragen kwam een negatief antwoord. Er zijn verschillende redenen waarom we dit niet doen, maar daar werd niet over uitgeweid. Kan je hier eerst mee uit de voeten?
Bekijk origineel

111 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Heb je al eens een filter op “enveloppe zender” en bevat geprobeerd?

Een filter aanmaken op basis van inhoud met een domeinnaam of onderdeel van een link in het veld “bevat” werkt wel.

3) Als je op inhoud instelt, bekijkt het filter enkel de leesbare inhoud en niet de html. Met andere woorden wel de linktekst maar niet de echte hyperlink.
Een filter op inhoud met bevat werkt wel met een hyperlink (1 en 2), zie screenshots hierboven. Zoeken op de pagina naar “email_id” levert niks op, maar het filter plaatst de mail wel in de map “henk” (3)

Op de laatste 2 vragen kwam een negatief antwoord. Er zijn verschillende redenen waarom we dit niet doen, maar daar werd niet over uitgeweid. Kan je hier eerst mee uit de voeten?
Reputatie 7
Badge +28
Ontzettend balen lijkt me dat! Kan je van de spam van bedrijven aanklikken en je uitschrijven voor de nieuwsbrief? Het gebeurt mij wel eens dat ik meedoe met een win actie online en dat m'n e-mailadres dan aan een aantal partijen wordt verstrekt. De weken daarop krijg in een flinke lading nieuwsbrieven, maar ik schrijf me dan uit en dan stopt het ook meteen.

De 'echte' spammails zoals die van banken te lijken komen en ook mails die lijken te komen van Albert Heijn, Gilette en Etos, maar daar helemaal niet van komen, moeten inderdaad automatisch in je spambox komen. Heel vervelend als dat bij jou niet zo is. Of er iets aan de hand is en zo ja, wat dat precies is, is mij helaas nog niet duidelijk. Wel weet ik dat de betreffende afdeling dus om voorbeelden vraagt, dus ze zijn toch ergens naar op zoek. Mochten er echt concrete zaken uitkomen, laten we dit op het forum weten!
Het is toch schrijnend als bijna iedereen het over dezelfde berichten heeft, zoals:
- efteling
- colgate
- airfryer (weer terug van weg geweest)
- action
- onopgeeiste prijzen van ah
- I phone 7
- sony tv
- trapliften
- frits v dijk weer met een vacature!
Ook ik herken ze allemaal. De totale lijst is voor 90% op één A4tje samen te vatten!

Een HBO-stageair moet in een middag een filter kunnen maken die deze content blokkeert, bij wijze van spreken. Of een mailing uitsturen die mij als Planet gebruiker in één mail toestemming vraagt om alle mails van deze merken/ slogans te blokkeren tenzij deze van hun officiële emailadressen afkomstig zijn.

Hoe moeilijk kan het zijn?
Reputatie 5
Badge +8
Ik heb een account aangemaakt bij: https://www.spamcop.net/ via de KPN site: http://kpn-customer.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/10047/~/help-spamcop-in-de-strijd-tegen-spam
Ook ik ontvang de laatste tijd ontzettend veel spam op mijn privé account
Reputatie 7
Werk het instellen van een E-Mailfilter ook niet?

Reputatie 7
Ik heb (afkloppen) op mijn privé email (@planet.nl) nauwelijks spam.
Zakelijk heb ik twee weken terug een aanzienlijke hoeveelheid spam "mogen" ontvangen, maar door ze consequent te verwijderen zonder dat die mails ook maar gepreviewd werden was dat na een paar dagen weer over.

Wel is het zo dat ik voor Android en fora als deze van KPN dedicated email adressen gebruik.
A) Om mijn privé email adres verschoond te houden van al die forum mails.
😎 Om de exposure van mijn privé email adres zo laag mogelijk te houden.
Reputatie 7
De Kamer van Koophandel is juist een instantie waar iedereen van allerlei informatie kan opvragen over bedrijven. Dat is maar goed ook, want als ik als ondernemer een contract wil afsluiten voor de levering van onze producten en diensten dan wil ik natuurlijk wel even controleren of de kredietwaardigheid van die potentiële klant wel voldoende is.
Ook mijn bedrijven staan uiteraard ingeschreven bij de KvK want dat wat voor mij mogelijk is moet dan natuurlijk ook voor andere ondernemers mogelijk zijn.
Ik noem mails van die nette bedrijven ook geen spam en als het goed is kan je je bij die nette bedrijven ook direct afmelden voor dergelijke mail. Overigens zit daar direct ook weer een addertje onder het gras. Bij "echte" spam moet je dus juist niet klikken op die link om je af te melden terwijl je dat bij een ongewenste mail van een net bedrijf juist wel wilt doen.
Reputatie 7
Tien filters voor "@mx0." t/m "@mx9.".
Zonder de quotes en met het @ en de punt.
werkt dat?
Dat zou inderdaad moeten werken. Of dat ook werkelijk zo is kan ik niet zeggen immers wij (ik, mijn vrouw en drie kinderen) ontvangen sowieso al nauwelijks spam.
Reputatie 7
Mijns inziens is het zelf inrichten van emailfilters geen oplossing maar een workaround.
Het is KPN die haar spamfilter op orde moet brengen, wij als klant zouden ons niet eens met dit vraagstuk moeten bezighouden.
Reputatie 7
Wat betaal ik, binnen mijn abonnement, voor de e-maildienst van KPN?
Graag hoor ik een bedrag....punt

Voor een email only abonnement betaal je €7,50 per maand.
Neem nu een pakketkorting van 33% en dan kom je op €5,- per maand uit.
Reputatie 1
Badge
Jammer...Wellicht een goed idee voor KPN in de toekomst om de afbeeldingen niet automatisch te tonen.

Mijn vrouw heeft een eigen PC. Op mijn PC probeer ik (ook) haar SPAM te stoppen via de webmail.
Er zijn dagen dat het heel veel is....
De lijst met "geblokkeerde afzenders" is helaas snel vol. Ik moet kijken naar het adres om en daar een regel van maken..

Ik kom nota bene uit de e-mailmarketing en weet hoe moeilijk het is om een e-mailing bij bepaalde providers afgeleverd te krijgen. Het lijkt echter dat de poorten van KPN volledig open staan.
In mijn Hotmail, gmail en dergelijke, komt beduidend minder SPAM binnen dan bij KPN. Maar ook bij bedrijfsnetwerken / e-mailadressen....
Het zou een goed idee zijn als KPN met google een deal zou sluiten om hun spamfilters te gebruiken.
Reputatie 1
Badge
Vandaag maar weer eens een mailtjes naar valse-email@kpn.com.
Sinds 12 juni zijn dat....9 mails met zo'n 100 SPAM mails.....
KPN doet er niet echt veel mee..... of helemaal niets?

4 maanden geleden ben ik dit topic gestart. en ondertussen zal er veel zijn gebeurd.....maar voor de klanten van KPN niets wezenlijks.

Ik zag @JohnvH die schreef:
OPGELOST!!
...........................Vervolgens heb ik alle e-mailadressen verwijderd uit deze map en vervangen door de domeinnamen (dat is het mailadres, maar dan pas vanaf @............) van die e-mailadressen.
Van Iedere nieuwe spammail heb ik alleen de domeinnaam gekopieerd en vervolgens via " instellingen" aan de lijst van geblokkeerde afzenders toegevoegd.
Binnen 1 week was ik van alle SPAM af.

Helaas duurt dat maar een tijdje.
Ik ben zelf al maanden bezig om domeinnamen de blocken. Maar ook onderdelen van e-mailadressen.
Het blijkt een onmogelijke taak. De spammers gebruiken een andere voorzet waardoor de SPAM gewoon weer binnen komt. De spamfilters werken onvoldoende op delen van e-mailadressen.....waardoor de ellende gewoon weer binnenkomt.

Kortom een onmogelijke taak. IK ZET HET HIER NOG MAAR EENS NEER:
DIT IS DE VERANTWOORDING VAN KPN en niet van alle klanten. Gratis accounts zoals G-mail, outlook e.d. houden wel SPAM tegen.
Voor het KPN account betaal ik nota bene.

Dus KPN.....neem eindelijk je verantwoordelijkheid en los het op!!
Reputatie 1
Badge
Vorige week 15 nieuwe filters aangemaakt in de hoop dat de SPAM zou afnemen.
(Ik heb inmiddels honderden filters gemaakt)
Helaas......... Het aantal foute e-mails stijgt al weer gestaag.
Gisteren 5 en vanochtend al 3 vóór 9:00 uur. ......

Het aantal onderwerpen over SPAM op dit forum is niet gering. Het is dus een serieus probleem!!!
Kom op KPN gebruik een goede anti-spam provider.
Reputatie 1
Badge
@wjb Dank je wel!

@Kpn Dan wil ik dat graag als korting op mijn abonnement. Waarom betaal ik voor iets wat KPN niet onder controle heeft? Gisteren (dinsdag 19 maart 2019) ontving ik 28 SPAM-e-mails!!! Die worden door outlook direct in mijn SPAMbox geplaatst. Maar eerst geeft mijn telefoon aan dat ik e-mail heb.

Wat heb ik het afgelopen jaar te horen gehad:
@Kpn Onze collegae werken er aan. Loopt KPN achter de feiten aan?
@Kpn Gebruik Gmail om SPAM te filteren. Het lijkt me dat KPN dit moet oplossen, niet ik.

Mijn eigen e-mailing, -e-mailings waar ik nota bene voor betaal of een abonnement op heb, worden gestopt door KPN. Maar
  • SpinToWin
  • Zomerslank met Artichoke Slim. Start nu!
  • Doe mee met The Bitcoin Code
  • Vul de enquete in en krijg gratis een probeerpakket!
  • EN NOG VEEL MEER komen gewoon door!
Ik wil hier geen tijd meer insteken. Dus wil ik korting tot KPN dit voor 95% heeft opgelost.
Reputatie 1
Badge
@wjb Dank je wel!

@Kpn Dan wil ik dat graag als korting op mijn abonnement. Waarom betaal ik voor iets wat KPN niet onder controle heeft? Gisteren (dinsdag 19 maart 2019) ontving ik 28 SPAM-e-mails!!! Die worden door outlook direct in mijn SPAMbox geplaatst. Maar eerst geeft mijn telefoon aan dat ik e-mail heb.

Wat heb ik het afgelopen jaar te horen gehad:
@Kpn Onze collegae werken er aan. Loopt KPN achter de feiten aan?
@Kpn Gebruik Gmail om SPAM te filteren. Het lijkt me dat KPN dit moet oplossen, niet ik.

Mijn eigen e-mailing, -e-mailings waar ik nota bene voor betaal of een abonnement op heb, worden gestopt door KPN. Maar
  • SpinToWin
  • Zomerslank met Artichoke Slim. Start nu!
  • Doe mee met The Bitcoin Code
  • Vul de enquete in en krijg gratis een probeerpakket!
  • EN NOG VEEL MEER komen gewoon door!
Ik wil hier geen tijd meer insteken. Dus wil ik korting tot KPN dit voor 95% heeft opgelost.

HALLO KPN
REAGEER EENS EVEN!
Ook ik werd gek van de spam op mijn planet mailadres, BTW, het is naar mijn idee begonnen toen we die spam map kregen op webmail, Filters aanmaken helpt altijd maar een paar dagen. Ik heb het (tijdelijk) anders opgelost.

Ik laat alle mail nu doorsturen naar mijn gmail account, daar werken de spamfilters wel.....😉
Reputatie 7
Badge +28
Hallo @hansopanso, hele goede vragen die je stelt! Wat rot dat je zoveel spam binnenkrijgt en dat je geblokkeerde afzenders ook al vol zit.

Ik heb het hele topic doorgezet naar een collega die ons hier ongetwijfeld meer over kan vertellen. Voornamelijk de vragen die je in je eerste bericht gezet hebt. Zodra ik een reactie heb, laat ik het je weten!
Reputatie 7
Badge +28
Graag gedaan hoor!

@Robin je bedoelt dit topic denk ik? We hebben niet echt een reactie gekregen waaruit dat heel duidelijk wordt. Het blijft wat vaag wat we ermee gaan doen, zodra hier wel meer over bekend wordt, laten we dat op het forum weten natuurlijk.
Reputatie 7
Badge +28
Wat vervelend! Dat is natuurlijk absoluut niet de bedoeling. Wil je de mailtjes als bijlage in één mail versturen naar valse-email@kpn.com? Mijn collega's inventariseren daar wat er precies misgaat, dus je helpt hen (en daarmee jezelf natuurlijk) hopelijk naar een oplossing voor dit hardnekkige probleem.
Reputatie 7
Badge +28
Hallo @hansopanso, dit klinkt niet goed 😞. Inmiddels heeft men intern eindelijk laten weten dat er problemen zijn. Er wordt met man en macht aan gewerkt om de spamfilter zijn werk te laten doen, maar er zitten helaas flinke kinken in de kabel. Weet dat we er mee bezig zijn.

Voor wat betreft je eigen e-mail: dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn! Kan je er nog een mailtje achteraan sturen naar valse-email@kpn.com? Ik kan namelijk niet in de e-mailblokkades en kan je daarmee niet verder helpen 😞
Reputatie 7
Badge +28
Geen probleem. Ik wist dit niet, maar ik ga er inderdaad vanuit dat dit bij mijn collega´s bekend is. Wel ontzettend fijn dat het minder lijkt te worden, hopen op een blijvend effect! Wil je me dit over een paar dagen laten weten? We monitoren alle klachten en nieuws, zodat we dit door kunnen geven.
Reputatie 7
Badge +28
Beste @hansopanso, heb je goed nieuws? Ik hoop er zo op!

@Ton024 Ik kan me niet voorstellen hoe vervelend dit moet zijn.. Wij geven wekelijks door hoe het er voor staat en welke klachten er binnenkomen. Dus geloof me: iedereen weet hoe ontevreden jij en andere klanten zijn hierover. Daarom verwacht ik ook dat er echt hard aan gewerkt wordt en kan ik alleen maar je geduld vragen helaas 😞
Reputatie 7
Badge +28
Ik heb zelf geen KPN e-mailadres in gebruik, dus kan me er gelukkig geen voorstelling van maken hoe vervelend het is.. Maar inderdaad: het loopt al even en ik wil niet de verwachting scheppen dat het heel snel opgelost gaat worden. Ik heb namelijk geen enkel idee.. Het enige wat wij kunnen doen is blijven navragen en jullie klachten doorsturen. Dat zullen we natuurlijk ook blijven doen.
Reputatie 7
Badge +28
Op dit moment nog geen nieuws.. Ik kan nog wel eens benadrukken hoe vervelend het is, maar daar kopen jullie ook niets voor. Hou het forum in de gaten: zodra we een inhoudelijke update hebben, plaatsen we dat sowieso. We zitten er bovenop!
Reputatie 7
Badge +28
Ha @Ton24 dat is natuurlijk verre van de bedoeling. Wil je die mail naar ons doorsturen? Dan laat ik weten dat het nog niet goed ingesteld staat. Ik stuur je een privébericht met het e-mailadres waar het heen mag.

Gebruik je nog een ander programma om je mail in te lezen? Of doe je dit bijvoorbeeld ook op je telefoon? Wij herkennen hier namelijk de 'unwanted' map niet.

Reageer