Beantwoord

Omvang mailbox op KPN server (webmail)

  • 17 January 2019
  • 14 reacties
  • 219 keer bekeken

Ik kreeg regelmatig melding van een (bijna) volle mailbox. Het leegmaken daarvan is inmiddels opgelost, maar hoeveel ruimte heeft de gewone abonnee eigenlijk in zijn KPN-mailbox? Ik kan dat nergens vinden.
En gaat het dan om álle mappen gezamenlijk in het account (In, Verzonden, Concepten, Spam, Prullenbak etc) ?
icon

Beste antwoord door Lastpost2 29 January 2019, 11:08

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
1GigaByte, dat kan je vinden in webmail -> instellingen -> E-mail.

Dank! daar had ik nooit gekeken omdat ik mijn mail uiteindelijk verwerk in mijn eigen mailprogramma.
Maar toch nog iets raars: Nu heb ik alle inhoud van de mailbox verplaatst naar een lokale map op mijn pc (en dus helemaal losgemaakt van de KPN-webserver). Ook in mijn webmail ogen nu alle mappen bijna of helemaal leeg, er staat alleen nog maar een handjevol gewone mailtjes in de inbox en verzonden (ca 20) , en slechts één kleine bijlage van nog geen 100kb. Geen zware foto's, helemaal niks. Toch geeft webmail nu aan dat er ca 40%=400MB gebruikt is. (Vóór de schoonmaak was dat 95-98%) Waar zitten die 400MB dan nu nog???
Reputatie 7
Daar zal iemand van KPN zich dan maar eens in moeten verdiepen.
Je bent niet de eerste die dit fenomeen hier op het forum meldt.

Ik hoop dat er snel iemand van KPN zal reageren.
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @Lastpost2. Welkom op het forum. Wat vreemd dat webmail aangeeft dat er op dit moment 40% in gebruik is. Zou je je KPN Forum profiel (Dit blijft alleen maar zichtbaar voor de Moderators) willen voorzien van naam contractant, postcode, huisnummer, klantnummer(s) en het e-mailadres (in het 'Persoonlijke opmerkingen' veld)? Zodra ik je gegevens heb ontvangen kan ik dit verder uitzoeken. Laat je mij weten wanneer je de gegevens hebt aangevuld?
Goedemorgen @Lastpost2. Zodra ik je gegevens heb ontvangen kan ik dit verder uitzoeken. Laat je mij weten wanneer je de gegevens hebt aangevuld?

Dank voor de reactie, de gegevens zijn aangevuld! Op dit moment zitten er hooguit enkele MB's in de in- en outbox. De rest is helemaal leeg, maar de teller staat op 39% oftewel 390 MB. Of zit er ergens nog één of andere verborgen (oude) map die ik niet kan zien??
Reputatie 7
Badge +21
Bedankt voor het aanvullen van je gegevens. Wat vreemd dat jij 39% te zien krijgt. Ik heb het gelijk voor je nagekeken en zie dat er 1% verbruikt is. Zie afbeelding.
Op dit moment zitten er hooguit enkele MB's in de in- en outbox. De rest is helemaal leeg

Er is dus op dit moment nog 990MB vrije ruimte, wat klopt met jouw verhaal.

Bedankt voor het aanvullen van je gegevens. Wat vreemd dat jij 39% te zien krijgt. Ik heb het gelijk voor je nagekeken en zie dat er 1% verbruikt is. Zie afbeelding.
Er is dus op dit moment nog 990MB vrije ruimte, wat klopt met jouw verhaal.

Dank voor het controleren, ik heb voor alle zekerheid zojuist nóg een keer gekeken maar hij blijft stug op 39% staan. Moet daar een ICT specialist naar gaan kijken? Ik laat de box komende weken weer rustig wat voller lopen, kijken wat dan die 39% doet en of die me dan inderdaad nog slechts 610 MB gunt ipv de 990 MB...
Reputatie 7
Badge +21

Ik laat de box komende weken weer rustig wat voller lopen, kijken wat dan die 39% doet en of die me dan inderdaad nog slechts 610 MB gunt ipv de 990 MB...

Ik ben ook erg nieuwsgierig wat die 39% gaat doen, de aankomende weken. Wil je mij dat laten weten?
Ik ben ook erg nieuwsgierig wat die 39% gaat doen, de aankomende weken. Wil je mij dat laten weten?

Ik zal het in de gaten houden 😉

Ik ben ook erg nieuwsgierig wat die 39% gaat doen, de aankomende weken. Wil je mij dat laten weten?De teller begint inderdaad alweer op te lopen vanaf die 39% en staat nu op 41%.... Er zijn een paar MB's bijgekomen, dat klopt. Maar mijn box is dus nog steeds ergens bezet met ca 39 % gebakken lucht. Zal ik de klantenservice maar eens inschakelen n.a.v. deze post?
Reputatie 7
Badge +21
Dat is niet nodig. Ik heb dit zojuist al intern doorgezet naar de juiste afdeling. Zij zullen dit verder in behandeling nemen en het probleem verhelpen. Laat je mij weten wanneer het probleem is verholpen?
@Vikash Dank! Ik zal het in de gaten houden, maar als ik geen directe melding krijg van de servicedienst heb ik het misschien niet meteen door als het opgelost is (ik werk in principe nooit via de webmail).
Reputatie 7
Badge +21
Dat begrijp ik. In de meeste gevallen wordt er telefonisch contact opgenomen, nadat het probleem is verholpen of wanneer het onduidelijk is.
Het is nu opgelost, met dank aan @Vikash voor de bemoeienis. De inhoud van de mailbox staat nu weer op 1% . Dat komt beter met de werkelijkheid overeen dan de 39% die er stond. Het schijnt dat er toch de nodige ballast achterblijft op de server, ondanks dat ik zelf alles leeggemaakt heb en alleen nog maar (bijna of helemaal) lege mappen zie.
Dus, mensen die met een onverklaarbaar volle mailbox zitten; trek even aan de bel 😉

Reageer