Beantwoord

Onderwerp: Undeliverable: Delivery Status Notification (Failure)

  • 3 July 2020
  • 13 reacties
  • 367 keer bekeken

Als ik mezelf (of andere partijen zoals Essent of Nuon) mij een E-mail stuur met een bijlage

dan krijg ik of die andere partij een mail terug met : Onderwerp: Undeliverable: Delivery Status Notification (Failure)

Terwijl ik wel alle mails en bijlages binnenkrijg  (veel mensen bellen er achteraan omdat ze die mail krijgen)

Mijn opslag is niet vol , dat is al meerdere keren gecontroleerd 

Ook heb ik al eerder contact gehad met een KPN medewerker , nav heb ik al mijn gegevens en bewaarde mails overgezet naar Outlook office 365

want de oorzaak zou zijn dat ik Outlook .com gebruikte !

Mijn mail adres is …...@kpn.nl  dat word doorgezet naar Outlook office 365

 

Dit gedoe speelt al sinds november 2019 en ik weet nog steeds niet wat er mis is 

wie heeft de oplossing ???

icon

Beste antwoord door Smrt 16 July 2020, 13:24

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Smrt 

Als het goed is, staat er behalve “Undeliverable: Delivery Status Notification (Failure)” ook nog een code in het “bounce” bericht wat terugkomt. Iets als 550 5.0.0 Mail rejected (voorbeeld).

Wat staat er bij jou voor een code genoemd? 

 

Aanvulling

Ik zie nu de discussie in jouw eerdere topic, waar mijn vraag ook al aan de orde is geweest. Daar is dus toen al naar gekeken. Kort daarna (25 februari) is die topic-discussie met moderator @Erik_ door jou niet verder doorgezet. Een open eind.

Helaas heb ik op basis van deze info ook geen idee en/of oplossing..

Er staat bij

Final-recipient : rfc 822 ; outlook.com - (mijn e-mailadres) @kpnmail.nl

Action : failed

Status : 5.7.1

Diagnostic-code : smtp ; 554  5.7.1  recipient outlook.com- (mijn e-mailadres)@kpnmail.nl  Not known

 

 

Zou het nog kunnen komen dat outlook.com nog steeds die melding geeft ??

Maar ik zou niet weten hoe ik de webversie kan “uitzetten”zonder dat al mijn bewaarmappen daar schade van ondervinden  

Erik heeft mij geholpen alles om te zetten op otlook office 365

Maar outlook .com werkt natuurlijk ook nog ?? (en die stuurt zeker die fail mailtjes terug

Reputatie 7
Badge +21

De tekst in de "bounce” lijkt daar op te duiden @Smrt , maar van outlook.com weet ik helaas niets.

Reputatie 7
Badge +13

Vreemd dat het probleem dan nog steeds speelt. Heb je al eens kunnen testen of het probleem zich specifiek voordoet binnen Office 365 of ook bijvoorbeeld wanneer je een mail verstuurd via onze Webmail? Doen de problemen zich alleen voor wanneer je een mail met een bijlage verstuurd?

Ik had alles omgezet van de web versie outlook.com naar outlook office 365

Ikzelf heb daag geen last van , alleen anderen die mij een mail met bijlage sturen krijgen die melding !

bij mij komt alles gewoon aan , maar dan word ik gebeld dat mijn mailbox problemen geeft ,omdat zij die melding krijgen ??

 

Dus was mijn vraag : zou outlook.com nog steeds meedraaien… zo ja   hoe kan ik die uitzetten ??

Volgens mij alleen mails met bijlage (om jou vraag te beantwoorden )

 

Reputatie 7
Badge +25

Hi @Smrt. Begrijp ik goed dat je een auto forward hebt ingesteld op je kpn e-mailadres, naar een Outlook e-mailadres? Krijg je de bounce ook als je via webmail een mail met bijlage naar jezelf stuurt? Ik kan zelf zo geen oorzaak bedenken, maar het klinkt dan als een probleem aan hun kant.

Hallo Paul

ik heb net twee mailtjes naar mezelf gestuurd met de kpn webmail

naar mijn eigen kpnmail.nl

een met bijlage en een zonder bijlage maar bij beide mails kreeg ik de melding binnen

postmaster@cpsmtpb-ews08.kpnxchange.com

This is an automatically generated Delivery Status Notification.

Delivery to the following recipients failed.

outlook.com-(mijn naam)@kpnmail.nl

 

??? dit krijgen andere verzenders ook steeds te zien ??

wat gaat er mis

Reputatie 7
Badge +25

Mijn vermoeden is dat er iets mis gaat bij de ingestelde forward.

Wil je in de webmail eens rechtsboven naar op het tandwieltje klikken → Instellingen → E-mail → Automatisch doorsturen. Wil je die optie eens uitzetten, en dan nog eens testmailtjes naar jezelf sturen? Krijg je dan nog steeds de melding?

Paul

Ik heb in KPN-webmail de optie Automatisch doorsturen uitgezet

Daarna wat testmails naar mezelf gestuurd (kpnmail.nl) en heb tot nou toe geen Fail meer binnen gekregen….:grinning:

Het word wel gewoon doorgestuurd  maar ik dacht dat die zowiezo aan moest staan  ??

Maar als het zo werkt ben ik er erg blij mee want dan krijg ik niet allemaal brieven achter mijn ontvangen mails aan 

 

Kun je misschien eens uitleggen hoe dat kan  ?

Hans

Reputatie 7
Badge +25

Ah, fijn dat het weer werkt! Om een e-mail automatisch door te laten sturen moet dat wel ingesteld worden, maar ik denk zomaar dat je jouw kpnmail ook in Outlook hebt ingesteld als account(?). Dat weet ik natuurlijk niet zeker… Maar hey, als het zo goed werkt, dan ben ik blij. :)

Dat weet ik allemaal niet maar net wat je zegt...als het zo blijft werken is het prima

Dan ben ik ook blij en ik hoop dat het zo blijft

in elk geval hartelijk dank dat je de moeite hebt genomen om mee te denken :thumbsup_tone2:

Prettige dag nog

Hans H

Reputatie 7
Badge +25

Graag gedaan! Als er nog eens vragen zijn dan ben je welkom hier.

Reageer