Beantwoord

Onterecht als spam gemarkeerde mails alleen zichtbaar in Webmail

  • 5 January 2020
  • 11 reacties
  • 716 keer bekeken

Reputatie 1

Dat er onterecht mail als ‘spam’ wordt beoordeeld vind ik niet zo’n probleem, maar dat dit alleen te zien is als ik op de webmail van KPN inlog geeft mij onnodige problemen. Download de ‘spam’ soms wel soms niet naar de e-mail-programma’s op mijn devices. Ik log niet in op de webmail om daar mail te bekijken. ik zie dit dan ‘toevallig’ als ik niet via mijn eigen mailprogramma’s mail kan verzenden omdat ik buitenshuis ben. Ook zo’n irritant fenomeen. Hoe los ik deze problemen ‘eenvoudig’ op??? Nieuw webmailprogramma werkt ook niet mee…

Admin: Titel van topic aangepast i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Nick83 5 January 2020, 11:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Hallo @riet2018 , het vernieuwde webmailprogramma is zo ontworpen dat het zich automatisch aanpast aan het apparaat waarop het geopend wordt en is dus wereldwijd te gebruiken.

Dat je ‘normale’ e-mail software niet goed werkt als je mail wilt verzenden is een instellingsprobleem.

 

Reputatie 1

Beste Jan-D, Dank voor je antwoord. Ik gebruik ‘apple-mail’, weet je misschien ook om welke instellingen het gaat?  Ik heb geen idee….Mijn Gmail account is geen probleem, kan ik gewoon mee verzenden. Ik gebruik bij voorkeur niet de KPN-webmail maar moet daar dus wel naar toe omdat ‘spam’  soms wel soms niet wordt gedownload naar mijn devices. 

Hallo @riet2018 , zelf ben ik Telfort-klant dus ken de K{PN-instellingen niet, maar heb wèl een website gevonden die je kan helpen met het instellen van je telefoon:

https://www.kpn.com/service/mobiel/instellen/hulp-bij-instellen.htm

Succes.

Reputatie 7
Badge +21

Het belangrijkste daarbij is het gebruik van IMAP voor de inkomende mail, dan zou je ook de Spam-map moeten zien op jouw Apple devices

Inkomende server: imap.kpnmail.nl   SSL aanvinken en poort 993 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

Reputatie 7
Badge +24

IMAP gebruiken. Waarschijnlijk gebruik je nu POP3. Bij POP3 word alleen Postvak IN opgehaald, en dus niet de SPAM map. Om dan toch de SPAM map te checken zult u in moeten loggen op de webmail.

Oplossing is om in uw emailprogramma het email account te verwijderen en opnieuw aan te maken als IMAP account. Maar daarmee verliest u mogenlijk wel de emailhistory zoals je die nu hebt in het emailprogramma. Dus even goed nadenken wat u doet.

Reputatie 7
Badge +28

Goede tip, Nick83

Zelf gebruik ik ook POP3 op mijn Apple en ik zie inderdaad geen SPAM map. Maar ik laat het lekker zo. Mocht ik mijn SPAM willen checken, dan log ik wel in op de Webmail. 

Reputatie 7
Badge +28

 ik zie dit dan ‘toevallig’ als ik niet via mijn eigen mailprogramma’s mail kan verzenden omdat ik buitenshuis ben. Ook zo’n irritant fenomeen. Hoe los ik deze problemen ‘eenvoudig’ op??? 

Ik heb dit ook, maar ik kan er mee leven. Dit probleem zou ruim vier jaar geleden al opgelost zijn door KPN volgens onderstaande instructie van mede-forumlid wjb.: 

 

Eindelijk heeft KPN dan haar mail server voorzien van authenticated SMTP.

Hiermee wordt het dus gelukkig mogelijk om ook gewoon mails te versturen als je niet op een netwerk van KPN bent aangesloten, zoals bijvoorbeeld tijdens vakantie of domweg omdat je jouw mobiele telefoon bij een andere provider hebt ondergebracht.

Instellingen uitgaande mail server:

SMTP-Server: mail.kpnmail.nl
Beveiligingstype

  • Android: STARTTLS of TLS (eventueel met "alle certificaten accepteren") 
  • iOS: SSL (1)
  • Windows: TLS (2)

Poort: 587
Gebruikersnaam: Volledige e-mail adres dat ook bij de inkomende mail server is ingesteld. (Jouw KPN mailadres of alias.)
Wachtwoord: Hetzelfde wachtwoord dat ook bij de inkomende mail server is ingesteld.

Vergeet niet jouw mail instellingen aan te passen voordat je op vakantie gaat.


(1) iOS bepaalt bij de keuze SSL automatisch of SSL dan wel TLS gebruikt moet worden.

 

Reputatie 1

Allemaal hartelijk dank. Via de handige link IMAP geïnstalleerd (Gmail bleek ook IMAP) Je kunt de IMAP naast de POP installeren dan behoud je de history nog ff. Ik vertrouw er voorlopig is dat dit de oplossing is ook voor het verzenden via de iPhone buitenshuis. Nuttig zo’n forum!

Reputatie 1

Nog ff voor “Noordzee’, er verdween ook belangrijke post in de Spam anders zou ik ook zeggen, lekker laten liggen…...

Graag gedaan.

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @riet2018, van harte welkom hier op het KPN forum! 

Ik zie dat je al uitstekend geholpen bent en dat het daardoor ook al is opgelost, dat is fijn om te zien :slight_smile: Mocht je nog vragen hebben, laat het dan gerust op het forum weten.