Beantwoord

Ontvang geen email meer in Webmail en op iPhone

  • 13 September 2021
  • 12 reacties
  • 185 keer bekeken

Sinds een paar dagen ontvang ik op mijn kpn planet geen emails meer: niet via kpn webmail en niet via mijn iphone of imac. Heb vandaag 45 minuten met kpn gebeld maar nog steeds geen oplossing. Wie helpt?

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 22 September 2021, 15:36

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +10

@PW21 

Iemand zou jouw email-account gehackt hebben. Probeer daarom of het wijzigen van het wachtwoord helpt. 

Heb mijn wachtwoord al aangepast. Ik kan wel versturen maar niet ontvangen 😩

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @PW21 

 

Je hebt je account niet ingesteld bij gmail o.i.d. waarbij alle mail via POP opgehaald wordt en verwijderd uit je eigen mailbox?

Blijven de verzonden emails wel staan in je Verzonden map?

Als je een mail verstuurd vanaf een ander emailaccount naar jouw planet emailadres krijg je dan een melding terug op dat andere emailaccount dat de mail niet afgeleverd kon worden?

Je kan ook nog in de KPN webmail kijken of je mail doorgestuurd wordt, klik op het radertje rechtsbovenin, dan op E-mail links en kijk of Automatisch doorsturen aan staat, die zou uit moeten staan.

Klik vervolgens op Filter Regels, daar zou normaal alleen een uitgeschakelde afwezigheidsmelding moeten staan, als daar extra regels staan kijk dan of die je mail doorsturen en verwijderen uit je mailbox.

Zo ja dan die regels verwijderen.

 

 

Reputatie 7
Badge +10

@PW21

Misschien ben je op de “zwarte lijst” geplaatst ? Controleer dat hier: https://blacklist.kpnmail.nl/

Dank voor beide reacties. Ik sta niet op een blacklist en de instellingen stonden goed. Inmiddels met de klantenservice gebeld. Zij gaan het verder uitzoeken. Ik kan wel mails versturen en die komen ook aan bij de geadresseerden maar er komt geen normale mail binnen (inbox doet het dus niet voor nieuwe berichten)Ik ontvang - hoe bijzonder - wel mails in mijn spam?!?!?

Reputatie 7
Badge +19

Hi @PW21, jammer dat je er ondanks de hulp en tips hier nog niet uit gekomen was. Goed dat 't verder uitgezocht wordt door mijn collega's van de klantenservice. Houd je ons op de hoogte van hoe het verder verloopt? Laat het ook gerust weten als je intussen vragen hebt.

Hi Alexandra. Ik hoop dat ik vandaag antwoord krijg van jullie. Ik snap er inmiddels niks meer van. Als ik het wachtwoord van het account verander dan krijg ik wel mails binnen maar na een paar minuten is dat ook weer voorbij 😳 Dus ww veranderen helpt heel even en daarna stagneert het weer. Versturen kan wel. Ontvangen niet😩

Badge +12

@Alexandra is dit probleem wellicht te koppelen?

Reputatie 7
Badge +19

@SledgehammerNL Hmm, dat zou kunnen inderdaad. Thanks voor het seintje!

@PW21 Hoe staat het er nu voor? 

@Dennis ABD Heb jij enig idee of bovenstaand probleem met niet ontvangen van mails te maken heeft gehad met de blacklist problemen die speelden?

Probleem zit waarschijnlijk in de mail applicatie van een nieuwe iMac. Zodra ik daar de mail van KPN activeer blokkeert hij alles (telefoon, webmail en Microsoft Outlook) Dit gebeurt alleen op de iMac en niet op een Macbook Pro. Ik zal Apple bellen om dit op te lossen. Weet niet of dit de oplossing is

Reputatie 7
Badge +7

Blacklisting voorkomt versturen van mail, niet het ontvangen. Er zijn eigenlijk geen situaties waarin wij het ontvangen van mail naar een mailbox blokkeren, anders dan wat het reguliere spamfilter tegenhoud.

Reputatie 7
Badge +19

Probleem zit waarschijnlijk in de mail applicatie van een nieuwe iMac. Zodra ik daar de mail van KPN activeer blokkeert hij alles (telefoon, webmail en Microsoft Outlook) Dit gebeurt alleen op de iMac en niet op een Macbook Pro. Ik zal Apple bellen om dit op te lossen. Weet niet of dit de oplossing is

Ah, dat is een mooie ontdekking. Goed plan om contact op te nemen met Apple Support. Laat gerust weten wat er uit gekomen is.

 

Blacklisting voorkomt versturen van mail, niet het ontvangen. Er zijn eigenlijk geen situaties waarin wij het ontvangen van mail naar een mailbox blokkeren, anders dan wat het reguliere spamfilter tegenhoud.

Thank you Dennis, goed om te weten :)