Welkom op het

KPN Forum

Recent online
Beantwoord

ontvang geen emails in thunderbird

Na instellen imap geen emails meer op laptop. Wel op telefoon maar dan via pop. Imap op telefoon maakt geen contact met kpn server.
icon

Beste antwoord door Marcia_ 15 februari 2018, 12:34

Ha @Tossebos, dat klopt wel inderdaad. Als je je telefoons op pop hebt ingesteld, dan zie je ze op de laptop niet. Je kunt beter alles op IMAP instellen. Via onze website kan je het stappenplan handmatig instellen E-mail doorlopen en daarmee moet het lukken. Als je mijn hulp nodig hebt, laat je het dan weten?

Bekijk origineel

5 Reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hallo @Tossebos, welkom! Het is me nog niet helemaal duidelijk wat nu precies de situatie is. Werkte het wel al op je laptop of pas niet meer? Had je het daar ook eerder als pop ingesteld? Ik ben voor zowel de laptop als de telefoon heel benieuwd wat je precies ingesteld hebt en wat er precies niet meer werkt: krijg je ze niet meer binnen, kan je niet meer versturen of allebei?

Het is trouwens zo dat als je beide als imap instelt, de mail op zowel laptop als telefoon verwijderd wordt als je ze alleen op je laptop verwijdert. Als je ze via pop instelt en je verwijdert een e-mail op de laptop, laat 'ie hem op de telefoon staan. Ik verwacht dat je dit weet, maar wilde het toch even gezegd hebben 😉.
Marcia,
Bedankt voor je reactie.
Ik had mijn (laptop) emai ladres ook als account onder gmail gezet op twee mobieltjes. Vervolgens van pop naar imap op de laptop. Ook imap op de mobiel geprobeerd maar toen geen connectie met provider.
Met pop op mobiel krijg ik nu alle email op telefoons, maar niets meer op laptop. Thunderbird blijft leeg.
Reputatie 7
Badge +24
Ha @Tossebos, dat klopt wel inderdaad. Als je je telefoons op pop hebt ingesteld, dan zie je ze op de laptop niet. Je kunt beter alles op IMAP instellen. Via onze website kan je het stappenplan handmatig instellen E-mail doorlopen en daarmee moet het lukken. Als je mijn hulp nodig hebt, laat je het dan weten?
Reputatie 7
Badge +24
Je hebt niet meer gereageerd, dus hopelijk is het nu gelukt! Als ik nog wel iets voor je kan doen, geef gerust een gil.
Reputatie 6
Badge +9
Je kunt POP wel (er bij) gebruiken, dan heb je het altijd (nog) op je eigen harde schijf staan, bv als naslag in oude berichten.
Als de mailbox bij de provider (bijna) vol is dan doe ik de oudste weg om plaats te maken.

Maar dan wel bij pop de instelling "leave mail on server" gebruiken.

Reageer