Beantwoord

ontvangen e-mail lukt niet

  • 26 January 2020
  • 6 reacties
  • 328 keer bekeken

Op mijn laptop (met wifi) kan ik geen emails meer ontvangen. Ik krijg de melding dat het certificaat van de server ongeldig is. en: "Mogelijk maakt u verbinding met een server die zich voordoet als pop.kpnmail.nl waardoor uw vertrouwelijke informatie gevaar kan lopen. Weet u zeker dat u een verbinding met de server tot stand wilt brengen?" Als ik dan op doorgaan klik, gebeurt er niets. Ik probeerde met de laptop ook in te loggen op de webmail van kpn, maar daar kreeg ik de melding dat er een storing is. Eigenaardig is dat ik met mijn desktop (met een vaste lijnverbinding en dezelfde instellingen van Mail - van Apple), gewoon e-mails kan ontvangen. Bovendien krijg ik met de desktop gewoon toegang tot webmail en is er geen sprake van storing. Ik heb al geprobeerd om pop te vervangen door imap, maar dat werkt niet. Hoe is dit probleem op te lossen?

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 28 January 2020, 16:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Welkom @amosvg 

 

Welk programma gebruik je voor de  e-mail ?

Voor het (opnieuw) instellen van de e-mail op de computer kan je terecht bij  ‘E-mail instellen Windows, Outlook, Apple servicetool’.

Ik gebruik mail van Apple. Opnieuw instellen heeft geen zin. Precies dezelfde instellingen zitten op mijn desktop en daar werken ze prima (zowel verzenden als ontvangen).  

Reputatie 7
Badge +11

Kijk eens hier E-mail probleem: certificaat onjuist

Reputatie 7
Badge +30

Hoi Amos, welkom op het forum! Ik denk juist dat opnieuw instellen wel zin heeft. Het achterliggende mailsysteem hanteert verschillende betrouwbaarheidsniveaus. En gebaseerd daarop kan het zijn dat op sommige verbindingen je andere instellingen nodig hebt. Ik raad je dan ook aan om zowel op desktop als laptop de mailinstellingen aan te passen naar IMAP. Vaak kun je alleen niet direct POP wijzigen naar IMAP maar zul je daarvoor het mailaccount moeten verwijderen en in z'n geheel opnieuw instellen. Als je dat doet, let er dan op dat je de mail die je wilt bewaren eerst ergens opslaat. 

 

Wat betreft het niet meer kunnen inloggen, je noemt Apple Mail, dan ga ik er vanuit dat je een Mac gebruikt. Welke versie van MacOS draai je daarop? Als het namelijk een versie is ouder dan High Sierra kun je inderdaad niet inloggen op de webmail. De oplossing hiervoor is je MacOS upgraden naar minimaal High Sierra. Meer informatie daarover vind je hier

Beste Erik. Dank je wel! Dit waren zeer nuttige tips. Ik heb mijn laptop geupdate naar Catalina en daarna ben ik overgegaan naar Imap. Beide waren nodig om e-mail te kunnen ontvangen (pop werkte nog niet) en dat is dus gelukt. (Ik had nog El Capitan als OS). Daarna ben ik naar webmail van kpn gegaan en daar kon ik ook weer probleemloos inloggen. Nogmaals bedankt

Reputatie 7
Badge +30

Fijn dat je het met deze tips hebt weten op te lossen, Amos!