Beantwoord

Onze mail server door KPN blacklisted?

  • 3 June 2022
  • 4 reacties
  • 525 keer bekeken

> From: MAILER-DAEMON@juliushost.org
> Date: 3 June 2022 at 00:24:13 CEST
> To: xx@@xx
> Subject: Delayed Mail (still being retried)
>
> This is the mail system at host juliushost.org.
>
> ####################################################################
> # THIS IS A WARNING ONLY. YOU DO NOT NEED TO RESEND YOUR MESSAGE. #
> ####################################################################
>
> Your message could not be delivered for more than 1 hour(s).
> It will be retried until it is 14 day(s) old.
>
> For further assistance, please send mail to postmaster.
>
> If you do so, please include this problem report. You can
> delete your own text from the attached returned message.
>
> The mail system
>
> <xx@@telfort.nl>: host mx.kpnmail.nl[195.121.65.158] refused to talk
> to me: 521 5.5.0 Your IP has been blacklisted. Please contact abuse@kpn.com
> for more information.
> Return-Path: Received: from localhost (localhost [127.0.0.1]) by
juliushost.org (Postfix) with ESMTP id 79DDA209D67; Thu, 2 Jun 2022 23:21:44
+0200 (CEST) Authentication-Results: juliushost.org (amavisd-new); dkim=pass
(4096-bit key) reason="pass (just generated, assumed good)"
header.d=xx@xxx DKIM-Signature: v=1; a=rsa-sha256;
c=relaxed/simple; d=xx@xxx;
h=content-transfer-encoding:content-type:content-type
:in-reply-to:from:from:references:content-language:subject
:subject:user-agent:mime-version:date:date:message-id; s= default;
t=1654204904; x=1656019305; bh=3XDiAqkQHwYDwQ/udkZCK0Oc
zgOYhCXJJozIZTOVrOo=; b=KVgR9bR6whIm9YdbNelcZvBXmORjf96uejTkhRP8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 qB8=
Received: from juliushost.org ([127.0.0.1]) by localhost (juliushost.org
[127.0.0.1]) (amavisd-new, port 10026) with ESMTP id hE_73L6eZWRz; Thu, 2
Jun 2022 23:21:44 +0200 (CEST) Received: from [192.168.1.74] (unknown
[89.205.129.255]) (Authenticated sender: xx@@xx) by
juliushost.org (Postfix) with ESMTPSA id 4F873209D66; Thu, 2 Jun 2022
23:21:43 +0200 (CEST) Message-ID:
<696fe4a9-ea0d-66bf-3f15-fa637ce9cf5c@xx@xxx> Date: Thu, 2 Jun 2022
23:21:41 +0200 MIME-Version: 1.0 User-Agent: Mozilla/5.0 (Macintosh; Intel
Mac OS X 10.15; rv:91.0) Gecko/20100101 Thunderbird/91.9.1 Subject: Re: xxxx
Content-Language: nl
To: xx@xx
Content-Transfer-Encoding: 7bit

(namen en adressen gemaskeerd met xx)
Vreemd genoeg zie ik geen enkele keer het IP van onze mail-server listed in the responses van de kpn server (voor mail aan @telfort.nl adres dus). Als ik zoek op https://blacklist.kpnmail.nl/ krijg ik ook niets over een blacklisting van ons server IP.

Kunt u in uw logs kijken wat hier loos is? En dan met name op basis van tijdstip en code van Message-ID vóór het @ teken;

Message-ID:<696fe4a9-ea0d-66bf-3f15-fa637ce9cf5c@xx> Date: Thu, 2 Jun 202223:21:41 +0200

Mail van onze mailserver is voorheen nooit geblokkeerd geweest door KPN, vandaar.

J

icon

Beste antwoord door Shyrin van KPN 9 June 2022, 12:02

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7

Klopt het dat jij een smtp servertje op jouw eigen Mac hebt draaien?

Wat is het domein waarmee je die mail verstuurd?

Naar welk domein verstuur je die mail?

Nee. Ik gebruik zelf geen Mac. En nee, de mailserver is onderdeel van een aantal servers, en die staan in een datacenter. Je vragen geven niet echt aan dat je headers begrijpt. Ik zal toch maar even direct met abuse communiceren, kijken of dat wat oplevert.

Reputatie 7

Nee. Ik gebruik zelf geen Mac. En nee, de mailserver is onderdeel van een aantal servers, en die staan in een datacenter. Je vragen geven niet echt aan dat je headers begrijpt. Ik zal toch maar even direct met abuse communiceren, kijken of dat wat oplevert.

Communiceren met abuse is uiteraard het beste. Overigens zie ik wel wat blacklist entries voor het (T-Mobile) IP adres.

 

En wat is nu toch het domein waarmee je die mail naar dat @telfort.nl adres verstuurt?

Reputatie 7
Badge +16

 Ik zal toch maar even direct met abuse communiceren, kijken of dat wat oplevert.

Dat is ook het beste wat je kunt doen, in deze situatie. Onze afdeling Abuse is bereikbaar via abuse@kpn.com