Beantwoord

Openen van bijlage (pdf, word en excel) lukt niet meer met "Weergave" link

  • 11 January 2022
  • 15 reacties
  • 467 keer bekeken

Sinds vandaag kan ik geen mails met een bijlage van pdf-, word- en excel-bestanden meer openen/bekijken via de "Weergave” link, ik moet hem dan eerst downloaden voordat ik hem kan bekijken. JPG-bestanden kan ik nog wel openen/bekijken op deze manier!

In sommige mailtjes staat wel een link “Aanwezig”, hiermee wordt het bestand dan wel geopend maar op een ander tabblad van KPN-mail.

En als ik een nieuw mailtje opstel met bijlage (pdf, word of excel) dan kan ik de bijlage ook niet meer bekijken, waar dat voorheen wel lukte d.m.v. de knop “Tonen/Verbergen voorbeeld” aan te klikken.

Zojuist de Helpdesk gebeld en wisten hier niets vanaf, echter ervaarde zij precies het zelfde.

Iemand enig idee of dat een vaste wijziging is of toch een bug in het systeem??

icon

Beste antwoord door Jeroen van KPN 13 January 2022, 10:38

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Hallo @Arie Schar , met welk email-programma lukt het niet?

 

Hallo JanD,

Ik open mijn mail altijd in de webbrowser van KPN.

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @Arie Schar, Normaal kun jij de inhoud van een document in de bijlage van de email bekijken voordat dit wordt gedownload. 
Deze optie is nu tijdelijk uitgeschakeld in de KPN webmail. Deze zal hopelijk spoedig weer worden ingeschakeld. 

Hallo @Jeroen_dB , weet je ook waarom dit uitgeschakeld is, is er een aanpassing van de software op komst of iets anders?

 

Hallo @Jeroen_dB, goed om te horen dat dit bekend is, de aardige dame van de Helpdesk wist hier helaas nog niets van. Hoop echter dat het snel weer wordt ingeschakeld, momenteel best vervelend. Hartelijk dank verder voor de reactie :thumbsup:

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u dit op de pc of laptop? Of op de mobiel of tablet? 

Heeft u dit op de pc of laptop? Of op de mobiel of tablet? 

Hallo @Nick83 , @Jeroen_dB heeft de vraag van @Arie Schar  toch al beantwoord?

 

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u dit op de pc of laptop? Of op de mobiel of tablet? 

Hallo @Nick83 , @Jeroen_dB heeft de vraag van @Arie Schar  toch al beantwoord?

 

Ja. Maar dan mag ik toch nog wel een vraag stellen? 😶

Het probleem dat je een pdf eerst moet downloaden kom ik namelijk op heel veel andere sites ook tegen. Ik weet ook hoe het komt denk ik. Het gaat dan om pdf bestanden die niet openbaar beschikbaar zijn. Waar je pas bij kunt nadat je ingelogd bent.

Als je op de mobiel of tablet klikt op zo'n pdf, dan word deze vaak in een andere app geopend. Die andere app is niet ingelogd, en kan dus niet bij dat bestand.

Ik heb dit bijvoorbeeld in MijnKPN bij de facturen ook:

Daarom eerst downloaden. Vervolgens open je het bestand dat dan op je telefoon staat. Daar kan de app uiteraard wel bij.

Dit is dus bij de standaard Samsung webbrowser. Op mijn mobiel staat ook Google Chrome. Probeer ik het daarmee, dan lukt het wel gewoon. Dat komt omdat Google Chrome helemaal niet vraagt of ik het bestand eerst wil downloaden, maar die doet het gewoon standaard direct al.

@Nick83, dit heb ik op de laptop, echter heb ik hier nooit eerder last van gehad en kon ik de bestanden gewoon inzien zonder eerst te downloaden. Downloaden doe ik pas als ik de bestanden ook wil opslaan, dus is het nu een beetje omslachtig. Helaas kan ik ook de bestanden van mijn verzonden mail niet meer bekijken zonder deze ook eerst te downloaden (wat ik niet wil) en van een nieuw opgestelde uitgaande mail kan ik helemaal geen bestanden openen welke ik net aan het mailtje heb toegevoegd. Ik neem aan dat ik niet de enige ben die zijn mail bekijkt via de KPN webbrowser en dit lastig vind :wink:

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @Jeroen_dB , weet je ook waarom dit uitgeschakeld is, is er een aanpassing van de software op komst of iets anders?

 

Op de achtergrond is er een probleem geconstateerd, dat wordt nu opgelost en dan kan hopelijk snel weer de weergave optie gebruiken. 

Reputatie 7
Badge +24

Als ik in Edge op de Windows pc op "Aanwezig" klik, dan opent de pdf gewoon in een nieuw tabblad. 

 

Heel fijn om dit te lezen!

Ik heb sinds vandaag precies hetzelfde probleem als Arie Schar in m’n webmail.

Ik hoop dat dit inderdaad snel weer als vanouds is want erg vervelend als je eerst moet downloaden.

Ook als je iets verstuurt is het fijn om je bijlage nog even te kunnen controleren via weergave!

Reputatie 7
Badge +19

Goedemorgen @Harriet & @Arie Schar, goed nieuws vanuit de technische mensen:

De preview functie voor documenten in de KPN Webmail werkt weer. Deze functionaliteit is weer aangezet. 

Dank je @Jeroen_dB !

 

Hartelijk dank @Jeroen_dB :thumbsup: