Beantwoord

oud hetnet emailadres tijdelijk heractiveren

  • 1 October 2021
  • 24 reacties
  • 379 keer bekeken

Hoi KPN,

Mijn instagram account heb ik jaren geleden gekoppeld met het oude hetnet email adres van mijn opa en oma. Nu zit het zo dat ik mij moet verifiëren met dit email adres en anders geen toegang meer heb tot mijn instagram account. Mijn vraag is of het mogelijk is om dit email adres tijdelijk te heractiveren. Zodat ik weer op mijn instagram account kan en het email adres kan wijzigen. Ik had ergens gelezen dat dit kan via een ander persoon die nog lid is van kpn, maar ik begrijp niet precies hoe dit werkt. 

groetjes,

 

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 2 October 2021, 18:40

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

24 reacties

Reputatie 7
Badge +10

@Jantine Schievink 

Bestaat dat emailaccount van jouw opa en oma nog of werd dat account/abonnement meer dan 6 maanden geleden opgeheven ? Als dat meer dan 6 maanden geleden werd opgeheven dan is dat account definitief verdwenen.

Maar je kunt wel dat emailadres opnieuw aan een bestaand KPN account/abonnement hangen.

1)) Heb jij een KPN abonnement / account ? (Ik denk van ja omdat je hier een profiel hebt aangemaakt hier op het KPN forum met een KPN klantnummer) Zo ja, dan moet je dat nieuwe emailadres aanmaken bij jouw KPN account / abonnement.

2)) Je zou zelfs bij een vriend, kennis, die ook een KPN abonnement heeft, dat emailadres (tijdelijk) aan kunnen maken.

@Willy22 

hey, 

bedankt voor je reactie, het email adres is idd langer dan 6 maanden geleden opgeheven. Ik heb geen kpn abonnement maar wel een kennis met een abonnement. Ik heb dit account aangemaakt om hier een bericht op te plaatsen.

Reputatie 7
Badge +10

@Jantine Schievink 

Dan moet je ook bij die kennis tijdelijk dat emailadres aanmaken.

Nog een vraag: werd dat account van jouw opa en oma meer dan 9 maanden geleden opgeheven ? Zo ja, dan kun je inderdaad dat emailadres weer aanmaken. Want een emailadres wordt na die 6 maanden nog 3 maanden "geblokkeerd". Pas na die 3 maanden kan dat oude emailadres weer gebruikt worden. Dit geldt overigens ook bij andere emailproviders.

@Willy22 

ja dat is meer dan 9 maanden geleden, Dus ik moet gewoon het oude email adres bij een kennis weer toevoegen? Daar hoeft kpn verder niks voor te doen?

Reputatie 7
Badge +24

@Willy22

ja dat is meer dan 9 maanden geleden, Dus ik moet gewoon het oude email adres bij een kennis weer toevoegen? Daar hoeft kpn verder niks voor te doen?

Ja. Maar het kan zijn dat iemand anders dat adres heeft geregistreerd. Dan heb je pech.

Reputatie 7
Badge +10

@Jantine Schievink

Ja, gewoon tijdelijk een nieuw account aanmaken bij die kennis met dat emailadres en na gebruik weer verwijderen.

@Nick83 heeft gelijk. Het kan zijn dat dat emailadres weer in gebruik is genomen. Maar dat weet je pas als je probeert om dat emailadres weer aan te maken.

@Jantine Schievink

Pas na die 3 maanden kan dat oude emailadres weer gebruikt worden. Dit geldt overigens ook bij andere emailproviders.

Goede mail providers recyclen geen oude mail adressen. Op die manier zou mail voor bv jou bij een ander  terecht kunnen komen.

 

Reputatie 7
Badge +24

Hi @Jantine Schievink , welkom hier. 

Nadat een e-mailadres is verwijderd blijft het adres eerst 6 maanden in quarantaine, daarna is het mogelijk om het adres weer aan te maken. Aangezien jij zelf geen abonnement meer hebt bij KPN zou je het in overleg met die kennis bij hem kunnen toevoegen. Daar hoeven wij verder niets voor te doen. Je voegt het dan tijdelijk toe in zijn Mijn KPN. 

Reputatie 7
Badge +24

@Jantine Schievink

Pas na die 3 maanden kan dat oude emailadres weer gebruikt worden. Dit geldt overigens ook bij andere emailproviders.

Goede mail providers recyclen geen oude mail adressen. Op die manier zou mail voor bv jou bij een ander  terecht kunnen komen.

Volgens mij kan bij KPN na 3 maanden dat adres gewoon door iedereen weer geregistreerd worden. En ja, dat punt met die mail van de vorige gebruiker heb je. Maar dat is toch met verhuizen ook zo? Als je naar een nieuw adres verhuist, dan heb je het soms dat daar nog maanden lang post van de vorige bewoner binnen komt. Tja ... het is wat het is.

@Alex_P 

Ik kan via het abbonement van een kennis geen ‘hetnet’ email adres aanmaken, alleen kpnmail.nl

Reputatie 7
Badge +24

Oeii, dit wordt een beetje lastig. Ik heb namelijk wel de goedkeuring van die kennis nodig om dit te kunnen doen. 

Zou je mij een privebericht willen sturen met je gegevens en 06-nummer? Dan kunnen we even overleggen. 

Reputatie 7
Badge +24

@Alex_P

Ik kan via het abbonement van een kennis geen ‘hetnet’ email adres aanmaken, alleen kpnmail.nl

Jawel... dat kan wel. In het invoer veld gewoon door typen. Gewoon @ intikken en hetnet.nl erachter zetten. @kpnmail.nl verdwijnt dan.

Wel een alias hé. Je kunt geen extra mailbox aanmaken voor een hetnet adres. Maar je kunt wel een hetnet alias aanmaken onder een kpnmail mailbox.

@Nick83 

oke bedankt! Dan probeer ik dit eerst!

@Nick83

dit lukt niet, hij geeft aan dat ik een geldig email adres moet invullen. Wat houd een alias precies in?

Reputatie 7
Badge +24

Inloggen op http://email.kpn.com. De eerste pagina die je dan ziet is een overcht van de mailboxen. 1 van die mailboxen klik je aan. Dan zie je dit:

Dit is een overzicht van de aliassen in deze mailbox. Vervolgens klik je op het + tekentje. Dan ...

... kun je gewoon een Telfort adres toevoegen. Zelfs ik kan dat als oud Planet Internet klant.

Zoals gezegd: bij dat invoervak gewoon doortikken. Eerst staat er nog kpnmail.nl achter. Dat verdwijnt vanzelf. 

Je moet bij het toevoegen eerst op dat groene vinkje klikken. En daarna op Opslaan.

Reputatie 7
Badge +10

@Jantine Schievink 

Ik heb zelf even geprobeerd om een emailaccount en emailadres aan te maken. Ik was niet in staat een  nieuw ...@hetnet.nl emailaccount te creëren. Maar ik was wel in staat om aan mijn bestaande emailaccount een nieuw ...@hetnet.nl emailadres/-alias “te hangen". (zie ook het antwoord van @Nick83 ).

Het lijkt mij het beste dat jouw kennis voor jouw een (tijdelijk) emailaccount aanmaakt en daar jouw oude @hetnet.nl aanhangt.

@Nick83 zou het ook mogelijk zijn dat jij deze email voor mij aanmaakt? Aangezien het steeds niet lukt.

Reputatie 7
Badge +10

@Jantine Schievink 

Op welk punt loop je vast ? Kom je wel in onderstaand scherm (zie het plaatje) ?

Aanmaken van een nieuw emailaccount/-box: blauwe pijl.

Aanmaken van een nieuwe emailadres/-alias: rode pijl.

 

 

Reputatie 7
Badge +24

@Jantine Schievink

Op welk punt loop je vast ? Kom je wel in onderstaand scherm (zie het plaatje) ?

Aanmaken van een nieuw emailaccount/-box: blauwe pijl.

Aanmaken van een nieuwe emailadres/-alias: rode pijl.

 

 

Ik ben ook benieuwd naar waar je precies vastloopt. Nick kan dit overigens niet, hij werkt niet bij KPN maar is een goede vriend van het forum. :relaxed:

 

Hoi kpn,

het is me inmiddels gelukt een account toe toevoegen, maar vervolgens krijg ik niet de juiste mail van instagram binnen. 

Reputatie 7
Badge +10

@Jantine Schievink 

(ik heb nog even dit topic doorgelezen)

De naam van een nieuw (KPN) account kan alleen eindigen op …...@kpnmail.nl (met een nieuw wachtwoord). Dat geeft niks want je kunt aan dat account jouw oude emailadres ( …...@hetnet.nl) “hangen" (blauwe pijl in mijn plaatje).

@Willy22 

dit heb ik gedaan, maar vervolgens krijg ik niet de mail binnen hierop.

Hallo @Jantine Schievink instagram stuurt die mail dan wel naar ….@hetnet.nl, maar om dat het een alias van je oorspronkelijke account, komt het binnen op ….@kpnmail.nl

 

Reputatie 7
Badge +10

@Jantine Schievink 

Probeer eens of je bij de KPN webmail kunt binnenkomen en met dat ene ( kpnmail.nl) account een email naar jouzelf (@hetnet.nl) kunt sturen en ontvangen. Staat daar wel een mail van Instagram ?