Beantwoord

oud zonnet email adres blijven gebruiken

  • 10 October 2021
  • 3 reacties
  • 996 keer bekeken

Hallo,

ben een paar weken geleden overgestapt naar KPN maar ik gebruik nog e-mail adressen van @zonnet.nl de man van de klantenservice vertelde me dat die e-mail adressen overgenomen worden door KPN..

mijn vraag: is dat zo?

2e vraag: hoe krijg ik dat werkend op m’n nieuwe iPad want weet wachtwoord niet meer..

en wat zijn dan evt de instellingen (pop, smtp)

om een zonnet adres goed te laten werken bij KPN..?

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen👍

 

icon

Beste antwoord door Nick83 10 October 2021, 10:10

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Zonnet is een webhoster. Hun diensten werken bij elke provider. En overstappen naar een andere internetprovider heeft ook helemaal geen enkel gevolg voor de werking van hun diensten. KPN (of welke andere internetprovider dan ook) heeft niets te maken met instellingen die nodig zijn voor email van Zonnet.

Als je vragen of problemen hebt bij het gebruik van Zonnet diensten, dan zult u ook bij hun aan moeten klippen. Niet bij KPN. 

Kijk eens op de support pagina:

https://www.zonnet.nl/support

Reputatie 7
Badge +10

@Robert 1975

Jouw Zonnet account/abonnement staat volledig los van jouw KPN account/abonnement. En daarom kunnen jouw emailadressen (met bijbehorende emails) niet worden “overgenomen" door de KPN.

Je moet gewoon in jouw emailprogramma een extra account aanmaken dat naar dat (nieuwe) KPN account/emailadres wijst. Voor dat KPN account moet je dan een (nieuw) KPN wachtwoord aanmaken dat alleen geld voor dat KPN emailaccount/-adres.

Als je jouw emails wil "meenemen” van Zonnet naar de KPN moet je zelf in actie komen. Ik kan je vertellen hoe je die emails kunt verplaatsen/kopieren maar ik weet niet of je belangstelling hebt voor die informatie.

Bovendien zou ik dat Zonnet account nog een tijdje aanhouden omdat je iedereen moet vertellen dat ze naar een ander emailadres moeten mailen. en dat gaat een tijdje duren.

Hallo @Robert 1975 , als het goed is heb je nu een betaald account bij Zonnet, daar de gratis versie die via Zonnet/Versatel/Tele2 liep per 1-1-2021 is komen te vervallen en kon je je account aanhouden door de betaalde versie te nemen.

Dat staat los van KPN, dus dat account kun je gewoon blijven gebruiken.

https://www.zonnet.nl/