Beantwoord

Outlook 2007 opnieuw instellen

  • 6 March 2019
  • 1 reactie
  • 454 keer bekeken

Omdat ik mijn PC moest herstellen na een blue screen (memory management) en daarbij Office 2007 verdween heb Outlook opnieuw geïnstalleerd.
Mijn OST-bestanden waren dus bewaard gebleven. Bij het opnieuw installeren van Outlook werd een nieuw OST-bestand aangemaakt. Het oude bestand is er nog steeds en heb ik ook gekoppeld bij gegevensbestanden onder accountinstellingen. Ik heb het oude OST-bestand aangemerkt als standaard. Nu doet zich het volgende voor: mijn nieuwe berichten komen binnen in het nieuw gecreëerde OST-bestand vanaf de IMAP server (dit was voor het herstel ook zo) maar natuurlijk in het oude OST-bestand. Daarbij, als ik in het nieuwe bestand een mail verwijder, gaat deze niet naar de map verwijderde bestanden (heet nu trash, terwijl ik Nederlands heb aangegeven) maar er komt een streep doorheen en blijft in mijn Inbox staan.

Mijn vraag: hoe kan ik mijn oude OST bestand weer gaan gebruiken om mijn mail te ontvangen en verzenden en, hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn mail weer naar de map verwijderde e-mails gaat in plaats van dat dit blijft 'hangen' in mijn Inbox.

Alvast mijn dank voor je/jullie hulp.

Vriendelijke groeten,
Martin

*Admin: topic verplaatst naar juiste board
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 26 March 2019, 16:01

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +30
Hoi Tinussie, welkom! Ik zie dat er nog geen reacties op dit bericht zijn gekomen. Nu weet ik hier zelf ook niet zo heel veel van. Maar ik heb even online gezocht en ben het volgende te weten gekomen.

Wat er eigenlijk moet gebeuren is dat je het bestand importeert, zodat het het vers aangemaakte bestand vervangt. Blijkbaar kan Outlook 2007 alleen PST bestanden importeren. Dus het OST bestand moet eerst omgezet worden naar PST. Dit stappenplan van een externe website, geeft een manier waarop het oude OST bestand ingeladen kan worden in Outlook. Ik durf niet te zeggen of dit echt werkt, dus als je het gebruikt doe je dat op eigen risico. Maar als het werkt, dan eindig je met Outlook waar al je oude mail in zichtbaar is. Je kunt vervolgens dit exporteren naar een (nieuw) PST bestand.

Als je dan de huidige account uit Outlook verwijdert, en hem opnieuw instelt, kun je daarna het PST bestand weer importeren.

Voor zover ik het dan begrijp zou dan alles weer normaal moeten zijn.