Beantwoord

Outlook 2010 foutmelding: IMAP server heeft de verbinding verbroken

• 6 augustus 2018
  • 6 reacties
  • 3306 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
Ik heb hetzelfde probleem: IMAP heeft de verbinding met de server verbroken. In Outlook 2010.
Ik kan het wel steeds weg klikken maar het is zo irritant. Wie helpt mij?

Admin: Bericht afgesplitst van Uw IMAP-server heeft de verbinding verbroken op outlook 2003
icon

Beste antwoord door Erik_ 9 augustus 2018, 17:27

Dank voor je toevoeging, Casey. We zien dit inderdaad vaker voorbij komen en dan inderdaad meestal met Outlook 2010. Die versie van Outlook werkt ook niet altijd even goed met de beveiligde instellingen. Dus als die bij jou niet werken, Ado, gebruik ze dan maar niet. Heb je de mogelijkheid om een ander mailprogramma te gebruiken?

Wat betreft de vereniging, dat kan zeker. Log in op deze link met je KPN ID, je kunt daar dan direct een nieuwe mailaccount aanmaken en het wachtwoord daarvan instellen. Dat account kun je dan ook toevoegen aan je mailprogramma.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Welkom op het forum, Ado! Jammer te horen dat je deze foutmelding steeds krijgt. Kun je, aan de hand van dit stappenplan controleren of je instellingen correct zijn? Kijk dan, als je bij Stap 5 bent, ook naar de setting voor de server timeout. Die staat meestal op 1 minuut, die mag je dan wel wat hoger zetten. Vijf minuten zou voldoende moeten zijn.
Google maar eens op die foutmelding en je zult zien dat veel mensen hier last van hebben, maar een oplossing heb ik nooit gevonden. Inmiddels overgestapt op Outlook 2016 (of 2017?, kan het niet nazien, want zit op de camping) en heb er ( nog) geen last meer van gehad. Lijkt er dus op, dat het aan Outlook ligt.
Bedankt Erik voor de tip. Echter in het menu voor de inkomende server plaats ik 587 en SSL en dan zegt men dat het niet goed gaat en niet kan worden vervolgt. Ik had hier voordien staan resp 25 en automatisch.
Nog niets opgelost op deze manier.
Ik bedoel eigenlijk uitgaande e-mail 25 en als versleutelde verbinding automatisch.
Nog een heel andere vraag. Ik ben secretaris van een vereniging. Kan ik daarvoor in mijn account een afzonderlijk e-mailadres voor opnemen? Ik gebruik nu al 2 adressen, voor mij en voor mijn vrouw. Zo ja wat moet ik doen?
Reputatie 7
Badge +27
Dank voor je toevoeging, Casey. We zien dit inderdaad vaker voorbij komen en dan inderdaad meestal met Outlook 2010. Die versie van Outlook werkt ook niet altijd even goed met de beveiligde instellingen. Dus als die bij jou niet werken, Ado, gebruik ze dan maar niet. Heb je de mogelijkheid om een ander mailprogramma te gebruiken?

Wat betreft de vereniging, dat kan zeker. Log in op deze link met je KPN ID, je kunt daar dan direct een nieuwe mailaccount aanmaken en het wachtwoord daarvan instellen. Dat account kun je dan ook toevoegen aan je mailprogramma.

Reageer