Beantwoord

Outlook 2013 Contactpersonen

• 11 februari 2016
  • 3 reacties
  • 715 keer bekeken

Hallo,

ik heb op mijn PC Outlook 2013 werkend met een IMAP verbinding met mijn KPN email account. De email werkt prima, maar ik verwachtte dat daarmee ook mijn adresboek met contactpersonen beschikbaar zou zijn in Outlook.

Dat lijkt niet het geval. Zijn er aparte instellingen die ik hiervoor moet configureren?

icon

Beste antwoord door _Raul_ 11 februari 2016, 12:28

Hallo Mewe en welkom op ons forum! Goed te horen dat de e-mail goed werkt. Staan jouw contactpersonen op de server opgeslagen in de webmail? Je kunt dan bij 'Contacten' via het tandwieltje jouw contacten exporteren naar een bestand, dat leesbaar is voor Outlook. Dat bestand kun je dan lokaal via Outlook weer importeren. Laat je nog even weten of dat gelukt is?

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hallo Mewe en welkom op ons forum! Goed te horen dat de e-mail goed werkt. Staan jouw contactpersonen op de server opgeslagen in de webmail? Je kunt dan bij 'Contacten' via het tandwieltje jouw contacten exporteren naar een bestand, dat leesbaar is voor Outlook. Dat bestand kun je dan lokaal via Outlook weer importeren. Laat je nog even weten of dat gelukt is?

Hallo Raul,

het handmatig exporteren en importeren van contact bestanden is niet wat ikverwacht met het beschikbaar zijn van mijn online adresboek. Er zijn blijkbaar geen mogelijkheden om het online adresboek te koppelen aan de Contactpersonen in Outlook zodat deze gesynchroniseerd worden en blijven?

Groet,

Marco

Reputatie 7
Badge +27
Hey Marco, er is inderdaad geen mogelijkheid om het webmail adresboek 'live' te koppelen aan dat van Outlook. De manier die Raul beschreef is de enige optie. Je zou dan wel handmatig opnieuw moeten synchroniseren als je wijzigingen aanbrengt.

Reageer