Beantwoord

Outlook 2013 haalt mail niet meer binnen sinds 18.04.2019 (IMAP)

  • 22 April 2019
  • 6 reacties
  • 904 keer bekeken

Hallo kpn forum,
sinds 18.04 komt mijn inkomende mail niet meer binnen op outlook 2013. Imap instelling.
Op te telefoon gaat het gewoon nog goed maar op de pc met outlook niet meer. De kpn-mail webmail laat alles netjes zien.
Als de mail verwijderd wordt op de telefoon, komt deze in trash op de kpn mailserver en deze is op outlook wel weer zichtbaar.
Als jullie hier advies hebben voor een instellingsaanpassing heel graag.
vrgr, Paul van Erp
icon

Beste antwoord door Marina_ 23 April 2019, 15:47

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi @paulve, Goed dat je hier aankaart dat er wat misgaat met de instellingen van je e-mail. Wat vreemd dat het sinds gister niet meer goed gaat. Zou je de Imap instellingen willen controleren? De instellingen voor je computer kun je terugvinden op deze pagina en de instellingen voor je telefoon via onze toestelhulp. Op deze pagina selecteer je jouw telefoon en kies je e-mail- handmatig instellen(KPN/ Planet/ HetNet (IMAP, geadviseerd)). Als de instellingen niet kloppen, kun je ze aanpassen. Ik verwacht dat je e-mail op de webmail en op je telefoon dan weer synchroon loopt met de webmail. Anders hoor ik het graag.
Beste Marina,
dank voor je bericht!
De pc hulppagina heb ik opgezocht. Outlook 2013.
Punt 5 "Server voor uitgaande mail"
De screen komt niet overeen met de tekst eronder, naam en gebruikersnaam en wachtwoord staat in de screen niet ingevuld, omdat dezelfde instelling als inkomende mail is geactiveerd? De tekst meldt dit wel in te vullen.
Punt 6 "Geavanceerd"
Uitgaand SMTP Poortnummer 587 SSL geeft bij mij een foutmelding.
TLS werkt met de accountinstellings-test wel. Outlook haalt echter de mail niet van de kpn server.
Zie foutmelding met onderstaand screen.
https://
Reputatie 7
Badge +19
@paulve, Bij punt 5 volg je de tekst, de afbeelding mag je wat mij betreft negeren. Bij punt 6 selecteer je TSL en poort 587. Dan zou het goed moeten gaan.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @paulve, Ik zie een like op mijn laatste bericht. Just to be sure, werkt het nu weer? 🙂
Ja, idd het werkt weer 😅 Exacte aanpassing kan ik niet noemen. Heb een korte tijd een niet werkende instelling gebruikt waardoor mappen sync. leeg liep op de pc. Daarna instelling weer vlg. instructie en doet het weer. Toch iets blijven hangen of zo...
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @paulve, Gelukkig maar 🙂 Dat het weer werkt is het belangrijkste. Mocht je toch nog tegen problemen aanlopen, stuur je dan weer een bericht?

Reageer