Beantwoord

outlook 2016 en email instellen

• 6 december 2018
  • 7 reacties
  • 296 keer bekeken

Bij het volgen van de instructies van KPN op de website en ook bij doornemen van dit forum, lukt het niet om het kpn emailadres te koppelen aan outlook 2016.
Bij starten van de wizard herkent de wizard zelf het email adres en account, vervolgens kies ik voor handmatig instellen, dan IMAP, dan "gaat ie zoeken" en dan krijg ik even later een melding: "er is iets mis gegaan". Ik kan wel gewoon inloggen op webmail.
Kan iemand mij helpen?
icon

Beste antwoord door Roos51 14 december 2018, 23:45

Dank voor je reactie.
Het is me gelukt! Na veel omzwervingen en pogingen op steeds verschillende manieren is het me gelukt!
Dank voor je steun en hulp.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi Roos, Wat lastig dat het je niet lukt om je e-mailadres aan outlook2016 te koppelen. In dit topic beschrijft een klant hetzelfde. Mijn collega Joran heeft toen het één en ander uitgezocht en kwam tot de conclusie dat je het beste de mail kan instellen via deze manier:

- Voer het e-mailadres in, kies voor Geavanceerde opties, vinkje bij 'account handmatig instellen.'
- Kies voor IMAP
- Alle instellingen staan goed, behalve de versleutelingsmethode bij de uitgaande mail. Zet deze op STARTTLS. Laat alles verder zo staan.

Na het verbinding maken verschijnt drie keer een popup dat vraagt om het wachtwoord, ook al kies je voor wachtwoord opslaan. Voer elke keer het wachtwoord in. Vervolgens is het account ingesteld en verschijnt een testbericht van Outlook in de inbox.

Ik ben benieuwd of het jou ook op deze manier lukt 🙂
Dank voor je reactie. Ik had dit inderdaad allemaal al geprobeerd, zoals eerder aangegeven op dit forum. Helaas geen succes.
Heeft iemand nog andere suggesties?
Reputatie 7
Badge +19
Dat is jammer Roos 😞 Het was mij niet helemaal duidelijk dat je dit al eens geprobeerd had, omdat dit net iets anders gaat dan de standaard instellingen die op onze website worden aangegeven. Op andere apparaten en/of e-mailadressen ervaar je geen problemen met het instellen en ontvangen van mail?
Klopt. Alleen probleem met outlook en kpn. Andere mail programma's geen problemen met installatie kpn account. Andere mailadressen, dus geen kpn, kunnen wel met outlook gekoppeld worden. Ik snap er niets van hoe dit kan.
Reputatie 7
Badge +19
Ik snap ook niet waarom het niet lukt, maar we zoeken verder naar een oplossing. Zou je een aantal screenshots willen sturen van je instellingen? Hopelijk zien we aan de hand van deze informatie wat er mis gaat.
Dank voor je reactie.
Het is me gelukt! Na veel omzwervingen en pogingen op steeds verschillende manieren is het me gelukt!
Dank voor je steun en hulp.
Reputatie 7
Badge +19
Wat fijn Roos! Hoe heb je het nu wel voor elkaar gekregen? Ik ben in ieder geval blij dat het eindelijk gelukt is 😃

Reageer