Beantwoord

Outlook 2016 Wizard weigert email in te stellen.

  • 20 juli 2017
  • 57 reacties
  • 10785 keer bekeken

Na wat gemuggel heb ik het nu toch wel gezien. Het lijkt wel onmogelijk om mijn emailadres toe te voegen aan Outlook 2016. Alle mogelijke instellingen loopt Outlook te mekkeren dat er iets mis is gegaan, maar op de vraag wat dan wordt geen antwoord gegeven.

Ja, ik heb de FAQ doorlopen zover mogelijk. Deze is namelijk wat anders dan aangegeven.

Iemand enig idee wat nou waar moet?


icon

Beste antwoord door mooiscrabblewoo 29 juni 2019, 18:30

Ik ben vandaag uren en úren bezig geweest en heb me helemaal gek geGoogled hoe ik dit moest oplossen. Alle tips die hier staan en ook die op vele andere websites, heb ik geprobeerd, niets werkte!

Probleem is om te beginnen dat er twee "Outlook 2016"-programma's zijn als je erop Googlet en de oplossingen voor beide programma's zijn verschillend. De vele, vele mensen die tegen dit probleem aan lopen ervaren bij beiden problemen. Je hebt dit programma, Mail:



Oplossing daarvoor is om de mailadressen toe te voegen via windows-instellingen (configuratiescherm). Zoek in de instellingen op het woord Mail en dan kom je hier:


Na alle reacties van blije mensen bij wie het werkte deed ik dat en ja, hoor, het werkt! Het ene na het andere e-mailadres voegde ik toe zonder problemen. Zowel Gmailadressen als e-mailadressen van de websites die ik beheer.

En dan? Ze verschenen niet in DEZE Outlook 2016, waar ik nou net zoveel problemen mee ondervond!



De problemen waren onnavolgbaar, want het ene Gmailadres voegde hij wel toe, het andere niet, het ene e-mailadres dat bij een Strato-website/domein hoort wel een ander weer niet, terwijl ik overal IMAP gebruik en nog nooit eerder problemen heb gehad met het toevoegen van mailaccounts, tot dit automatische gedoe van Microsoft, met onduidelijke foutmeldingen zonder oplossingen.

Inmiddels was ik zover dat ik de tip van @Eric55 * wilde gaan proberen, maar dat vind ik echt heel eng om te doen en eigenlijk wil ik de standaardinstelling helemaal niet kwijt - en ik kan ook nergens terug vinden hoe je dit evt. weer kan terugzetten.

*Hier wordt uitgelegd hoe je in de registry de wizard die het probleem veroorzaakt kan uitschakelen. Dit is niet voor watjes, fouten maken kan desastreuze gevolgen hebben!

Ik deed een allerlaatste wanhoopspoging op Google naar een oplossing...en vond 'm. De mogelijkheid om in het klassieke scherm te komen. Ik hoop dat veel mensen hier iets aan hebben!

Met megaveel dank aan Menno van Schoonepc, die deze optie als enige vermeldt! https://www.schoonepc.nl/instal/emailoutlook.html


"Een e-mailaccount kan gelukkig ook nog op de oorspronkelijke manier via de optie Profielen beheren (in plaats van Accountinstellingen), knop E-mailaccounts, knop Nieuw, optie Handmatige instelling of extra servertypen worden aangemaakt. Hier is de optie Handmatige instelling of extra servertypen te activeren."

Kies hier voor e-mailaccounts


En dan kom je in het welbekende schermpje waar je weet hoe het werkt.



Via deze weg is het dan na een hele middag tijd verdoen gelukt om mijn e-mailadressen toe te voegen.
Bekijk origineel

57 reacties

Reputatie 7
En heb je toen voor imap gekozen?
Plaats eens wat meer screenshots van de instellingen die je gedaan hebt.



Admin: e-mailadres uit screenshot gehaald



Admin: e-mailadres uit screenshot gehaald



En elke keer komen we hier op uit.
Reputatie 7
Badge +30



Admin: e-mailadres uit screenshot gehaald
Vul je hier je hele mailadres + wachtwoord in?

Bij Uitgaande email wil je versleuteling aanzetten. Bij voorkeur op STARTTLS

Robin
Reputatie 7
Badge +21
Dag @rvanleiden, welkom op het forum! Lastig dat het instellen van je e-mailaccount in Outlook zo moeizaam gaat 😞 wjb en Robin zijn je al goed aan het helpen, waarvoor dank 🙂 Speelt het probleem op dit moment nog steeds? Lukt het je wel om toegang tot je mailbox te krijgen via de Webmail omgeving ? Ik hoor graag weer van je!
Hallo, ook ik heb hetzelfde probleem zoals hierboven beschreven door @rvanleiden.
Aan het wachtwoord kan het niet liggen omdat ik gewoon toegang heb tot mijn webmail mailbox. Zoals hier omschreven lukt het mij dus niet: https://www.kpn.com/faq/16722.
En ook deze instelling werkt niet: https://www.emailinstelling.nl/outlook/kpn-mail-instellen.

mvg
Reputatie 7
Badge +27
Welkom sesch! De instellingen op de tweede link zijn verouderd, die kun je beter niet gebruiken. De screenshot hierboven van rvanleiden geeft de goede serverinstellingen. Verder stel je het hele e-mailadres in als gebruikersnaam, plus het wachtwoord.
Reputatie 7
Het lijkt inderdaad onmogelijk om in Outlook 2016 een account te maken die op kpnmail aangesloten wordt.
Ook mij is het niet gelukt, maar dat zegt natuurlijk nog niet zo veel. 😊
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @rvanleiden, speelt het probleem op dit moment nog steeds? Is als dit het geval is je Office wel up to date? In Office 2016 is dit als ik me niet vergis te controleren onder "Bestand" en dan "Office-account." Als dit ook in orde is: wordt alleen "Er is iets misgegaan" aangegeven in Outlook als je het account probeert in te stellen, of verschijnt er ook een specifieke foutcode?
Reputatie 7
Badge +27
@wjb: Dus het werkt überhaupt niet met Outlook 2016? Kreeg je nog een duidelijke foutmelding te zien of alleen een algemene "Er is iets misgegaan" melding? Ik heb helaas geen Outlook 2016 anders had ik het graag willen reproduceren. Als het helemaal niet werkt lijkt me dit een serieuze bug in Outlook.
Reputatie 7
@wjb: Dus het werkt überhaupt niet met Outlook 2016?Klopt, volgens mij was dat een tijd terug ook het geval met Outlook 2013.
Verder geen specifieke melding, maar het lukt niet om in te loggen op imap.kpnmail.nl.
Reputatie 7
Badge +27
@rvanleiden @sesch_63 @wjb: Het e-mailteam heeft dit probleem kunnen reproduceren, Microsoft lijkt iets te hebben aangepast waardoor het op de standaard manier niet lukt om het account in te stellen. We hebben de instructies vanmorgen aangepast. Kunnen jullie het instellen nog eens proberen met deze FAQ? KPN E-mail: Outlook 2016 instellen, controleren, verwijderen
Reputatie 7
En wat is er dan aangepast in de instructies?
Dit lijkt immers precies de procedure te zijn die ik toch al uitvoerde en die dus niet tot het gewenste resultaat leidde.
Reputatie 7
Badge +27
De wijzigingen zijn de inkomende e-mail van SSL naar SSL/TLS, de uitgaande e-mail van TLS naar STARTTLS.
Reputatie 7
De wijzigingen zijn de inkomende e-mail van SSL naar SSL/TLS, de uitgaande e-mail van TLS naar STARTTLS.Er bestaat in Outlook 2016 helemaal geen losse SSL optie bij inkomende e-mail, het is dan altijd SSL/TLS.
Er bestaat in Outlook 2016 helemaal geen TLS optie bij uitgaande e-mail, het is dan altijd STARTTLS.
De instellingen zoals aangegeven in de handleiding had ik al gebruikt, maar daarmee is het niet mogelijk om een verbinding op te bouwen.
Heeft het e-mailteam dat dan wel weten te bewerkstelligen met Outlook 2016?
Reputatie 7
Badge +27
Hmm, misschien mijn fout door het te vergelijken met de google cache van de FAQ. De screenshots van de accountinstellingen zien er uit als Outlook 2013. Ik vraag het nog eens na.

edit: Het verschil (ook in screenshots) komt door een update van Office 2016. Voor deze update was het mogelijk alleen SSL of TLS in te stellen. Met de meest recente versie zijn de opties veranderd naar SSL/TLS of STARTTLS (en Geen/Auto). De vraag van het e-mailteam is of jullie de meest recente versie van Outlook 2016 gebruiken.
Reputatie 7
Badge +30
Ik heb helaas geen KPNMail account maar kan het zijn dat Outlook geen PLAIN/LOGIN auth (over SSL/TLS) ondersteund. Maar de server geen MD5-CRAM (o.id.)?

Als ik het niet vergeet zal ik even één van m'n mailservers aanpassen qua authenticatie om te kijken of ik het zelfde probleem kan krijgen.
hallo,

ik heb hetzelfde probleem. Ik krijg met geen mogelijkheid mijn mail ingesteld via de wizard. Je kan de wizard ook niet overslaan helaas. Heeft iemand al een oplossing?
ow ik het het nu wel voor elkaar 🙂. truc was om SSL/TLS aan te vinken en het volledige mailadres te gebruiken als gebruikersnaam.
Hmm, misschien mijn fout door het te vergelijken met de google cache van de FAQ. De screenshots van de accountinstellingen zien er uit als Outlook 2013. Ik vraag het nog eens na.

edit: Het verschil (ook in screenshots) komt door een update van Office 2016. Voor deze update was het mogelijk alleen SSL of TLS in te stellen. Met de meest recente versie zijn de opties veranderd naar SSL/TLS of STARTTLS (en Geen/Auto). De vraag van het e-mailteam is of jullie de meest recente versie van Outlook 2016 gebruiken.


Ik gebruik de meest recente versie van Outlook 2016.
ow ik het het nu wel voor elkaar 🙂. truc was om SSL/TLS aan te vinken en het volledige mailadres te gebruiken als gebruikersnaam.

En hiermee lukt het mij ook niet...😤
Reputatie 7
Hmm, misschien mijn fout door het te vergelijken met de google cache van de FAQ. De screenshots van de accountinstellingen zien er uit als Outlook 2013. Ik vraag het nog eens na.

edit: Het verschil (ook in screenshots) komt door een update van Office 2016. Voor deze update was het mogelijk alleen SSL of TLS in te stellen. Met de meest recente versie zijn de opties veranderd naar SSL/TLS of STARTTLS (en Geen/Auto). De vraag van het e-mailteam is of jullie de meest recente versie van Outlook 2016 gebruiken.
Zeker gebruik ik de meest recente versie van Outlook 2016.
Helaas lukt het nog niet om mijn KPN account daarmee te koppelen.
Op zich maakt het voor mij niet zoveel uit aangezien het een zakelijke machine betreft waar mijn zakelijke emailaccount gebruikt wordt die wel zonder problemen geconfigureerd kon worden.
Het was puur naar aanleiding van dit topic dat ik geprobeerd heb mijn KPN mail account te koppelen.
Reputatie 7
Badge +27
Sorry voor de late reactie. Ik ben er nog niet uit waarom het bij jullie beide niet lukt. Zelf heb ik niet de beschikking tot Outlook 2016. Ik heb nog wat heen en weer gemaild met de mensen die de FAQ hebben gemaakt. Ze kwamen er achter dat er afbeelding 7 bij "Controleren" nog niet de goede versie was. Die is opnieuw geupload. Het is verder niet gelukt om dit probleem te reproduceren. Nu het bij henor hierboven ook lukt weet ik niet wat het verschil maakt.

Dit is de nieuwe screenshot - volgens mij al gelijk aan de tekst die er naast stond:
http://kpn-customer.custhelp.com/rnt/rnw/img/enduser/outlook_2016_controleren_07.png

@wjb: In ieder geval bedankt voor het testen! 🙂
Wat ik ook probeer, ik kan mijn kpn mail niet koppelen aan Outlook. Met het zakelijke account lukt het trouwens wel gewoon.

ow ik het het nu wel voor elkaar 🙂. truc was om SSL/TLS aan te vinken en het volledige mailadres te gebruiken als gebruikersnaam.
Ik weet niet hoe henor het alsnog voor elkaar heeft gekregen... 🤓
@henor, misschien kun je een printscreen sturen?

@Joran
Ik hoop dat jullie hier nog een oplossing voor vinden.

mvg

Reageer