Beantwoord

Outlook 2016 Wizard weigert email in te stellen.

• 20 juli 2017
  • 50 reacties
  • 9307 keer bekeken

Toon eerste bericht

50 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Ik ben bang van niet, het lukt niet om het probleem te reproduceren 😞 De instructies die er nu staan kloppen en zijn nogmaals werkend getest.
@henor1974: Is dat het enige wat jij hebt moeten aanpassen om dit werkend te krijgen?
Reputatie 7
En toch is het voor mij onmogelijk om Outlook 2016 werkend te krijgen in combinatie met mijn @planet.nl e-mailadres. Met al mijn andere zakelijke en privé e-mailadressen is dat geen enkel probleem, alleen mijn @planet.nl wil niet.
Is er al een oplossing gevonden??
De eerder genoemde websites van de KPN helpen niets; ik kom met geen mogelijkheid langs de installatie wizzard... : Enorm balen....
Reputatie 7
Badge +27
Welkom Dorus! Er is verder geen onderzoek meer gedaan. Ik heb het zelf wel kunnen testen op een locatie waar Outlook 2016 was en het (met enige moeite) werkend gekregen. Dat ging als volgt;
- Voer het e-mailadres in, kies voor Geavanceerde opties, vinkje bij 'account handmatig instellen.'
- Kies voor IMAP
- Alle instellingen staan goed, behalve de versleutelingsmethode bij de uitgaande mail. Zet deze op STARTTLS. Laat alles verder zo staan.

Na het verbinding maken verschijnt drie keer een popup dat vraagt om het wachtwoord, ook al kies je voor wachtwoord opslaan. Voer elke keer het wachtwoord in. Vervolgens is het account ingesteld en verschijnt een testbericht van Outlook in de inbox.

Waarom het op deze manier moest is me niet helemaal duidelijk, maar ik heb het zo werkend gekregen en kunnen reproduceren. Kun je testen of dit werkt?
Joran, je bent een held; het werkt ....
Heel veel dank !!!! ?
Reputatie 7
Badge +27
Super! Ik ben erg blij om dat te lezen.

@sesch_63: Kun jij het ook eens testen op deze manier? En @wjb, mocht je nog willen testen ben ik ook erg benieuwd.

Nu ik de FAQ nog eens doorlees staat het er exact op deze manier in. Als Outlook de standaardinstellingen direct goed zou zetten zou dat een stuk makkelijker zijn. Ik vraag het e-mailteam of zij een manier hebben om dat bij Microsoft aan te kaarten.
Reputatie 7
...En @wjb, mocht je nog willen testen ben ik ook erg benieuwd...Ook hier succesvol.
Wat frappant is, is dat ik exact dezelfde instellingen gebruikte toen het nog absoluut niet lukte om mijn @planet.nl account te koppelen. Er moet dus iets veranderd zijn, maar wat dan?
Kan iemand mij ook helpen? Ik heb hetzelfde probleem toen ik vandaag op een nieuwe laptop office heb geinstalleerd. Ik volg de laatste instructie en bij mij blijft het venster met gebruikersnaam/wachtwoord terugkomen. Enig idee?
Reputatie 4
Hallo miel.gerritse, welkom! Uiteraard helpen wij jou ook graag hiermee 🙂 Heb je bij het instellen de instructies op https://www.kpn.com/faq/18079 gebruikt?
En heb je een hoofdmailaccount/adres ingesteld of een alias-adres?
Bij een alias-adres moet je er namelijk verdacht op zijn dat je verschillende dingen moet invullen (bij gebruikersnaam: het hoofdmail-adres, bij wachtwoord: uiteraard het wachtwoord, en bij e-mailadres: het alias-adres).

Laat je even weten of het hiermee lukt om de e-mail werkend te krijgen? Zo nee, dan ga ik verder in detail met je meekijken.
Reputatie 7
En heb je een hoofdmailaccount/adres ingesteld of een alias-adres?
Bij een alias-adres moet je er namelijk verdacht op zijn dat je verschillende dingen moet invullen (bij gebruikersnaam: het hoofdmail-adres, bij wachtwoord: uiteraard het wachtwoord, en bij e-mailadres: het alias-adres)...
Dat is helemaal niet nodig, je kunt overal gewoon je alias gebruiken, dat doe ik ook. Zie drie berichten terug waarbij alles ingesteld is met mijn @planet.nl alias en er nergens het bijbehorende @kpnmail.nl mailaccount gebruikt is.
Hoi allemaal,
Dank voor jullie reactie Ik heb alle variaties geprobeerd en uiteindelijk kreeg ik de melding dat account gekoppeld is. Ik heb de alias gebruikt, maar weet werkelijk waar niet waardoor het nu gelukt is.
Ik heb hu wel een ander probleem an dat is dat de tijd die bij berichten wordt aangegeven steevast 9 uur vroeger is dan de systeem tijd. Iemand een idee hoe dit nou weer op te lossen?
Reputatie 7
Wat frappant is, is dat ik exact dezelfde instellingen gebruikte toen het nog absoluut niet lukte om mijn @planet.nl account te koppelen. Er moet dus iets veranderd zijn, maar wat dan?Ik heb alle variaties geprobeerd en uiteindelijk kreeg ik de melding dat account gekoppeld is. Ik heb de alias gebruikt, maar weet werkelijk waar niet waardoor het nu gelukt is.Dan hebben we allebei een behoorlijk gelijkende ervaring.

Ik heb hu wel een ander probleem an dat is dat de tijd die bij berichten wordt aangegeven steevast 9 uur vroeger is dan de systeem tijd...Vreemd, ik neem aan dat de regional settings goed staan. Ook Outlook zelf heeft een tijdzone onder Bestand -> Opties -> Agenda.
Cool. De tijdszone in de agenda stond niet goed. Dat is ook opgelost! Dank wjb.
Ik ga verder met outlook, 'ns kijken of alles t nu goed doet.
Reputatie 4
@miel.gerritse; Fijn te lezen dat je al iets verder gekomen bent met de outlook problemen 🙂

We zijn inmiddels 3 dagen verder sinds jouw laatste post; werkt de Outlook nu helemaal goed?

Dat is helemaal niet nodig, je kunt overal gewoon je alias gebruiken, dat doe ik ook. Zie drie berichten terug waarbij alles ingesteld is met mijn @planet.nl alias en er nergens het bijbehorende @kpnmail.nl mailaccount gebruikt is.
Hmm, dat is vreemd! Mocht je nog de huidige instellingen van Outlook kunnen achterhalen, dan verneem ik dat graag. Ben erg nieuwsgierig hoe de e-mail dan nu qua account vormgegeven is.
Reputatie 7
Hmm, dat is vreemd! Mocht je nog de huidige instellingen van Outlook kunnen achterhalen, dan verneem ik dat graag. Ben erg nieuwsgierig hoe de e-mail dan nu qua account vormgegeven is.
Ik heb een emailaccount met de emailadres abc@kpnmail.nl. Bij dat emailaccount is een alias abc@planet.nl vastgelegd. Ik gebruik nergens abc@kpnmail.nl maar altijd abc@planet.nl. Dus ook om in te loggen op webmail of om een mailcliënt in te stellen.
Mijn outlook werkt nu helemaal goed.
Bij gebruikersgegevens: planet.nl email adres.
De imap server is imap.kpnmail.nl (met poortnr 993 en SSL/TLS versleuteling) en smtp.kpnmail.nl (met poortnr 587 en STARTTSL versleuteling).
Aanmeldingsgegevens is planet.nl adres met wachtwoord.
Reputatie 4
@wjb en @miel.gerritse; heren, dank voor jullie terugkoppeling en fijn dat de mail nu goed werkt! 🙂
bij mij is hetzelfde probleem nu ook. PC opnieuw installeren compleet heeft ook niet geholpen.
Microsoft helpdesk gechat en gebeld maar komen er ook niet uit. vanmorgen met kpn helpdesk gechat en via remote mee gekeken snappen er ook niks van.

iemand nog surgesties???
Groet Taco
Reputatie 7
Badge +21
Hi Taco, lastig dat jij dit probleem ook ervaart. Is je Outlook helemaal up to date? Als dit niet het geval is zou updaten soelaas kunnen bieden! Je kunt dit controleren door in Outlook naar Bestand -> Office-account -> en dan naast Office-updates Bijwerkopties -> Nu bijwerken te kiezen. Ik hoor graag weer van je!
Hier ook probleem met Outlook 2016. Kan mappen niet synchroniseren. IMAP. Vanalles al geprobeerd SSL/TLS STARTTLS enz.
Het werkt niet
Hi Taco, lastig dat jij dit probleem ook ervaart. Is je Outlook helemaal up to date? Als dit niet het geval is zou updaten soelaas kunnen bieden! Je kunt dit controleren door in Outlook naar Bestand -> Office-account -> en dan naast Office-updates Bijwerkopties -> Nu bijwerken te kiezen. Ik hoor graag weer van je!

Ik heb alles geupdate maar lukte niet.
heb de computer opnieuw geinstalleerd daarna werkte alles weer naar behoren.
maar ik begrijp dus niet hoe dit ineens kan gebeuren.
ik denk dat in de nieuwste microsoft update een foutje zit in de beveiliging.
of dat een antivirus scanner de boosdoener is.
ik zou het echt niet weten.
hier werkt het voor nu wel weer.

Groet Taco
Reputatie 7
Badge +21
Hoi Taco, goed om te lezen dat het weer werkt. Omdat je je systeem volledig opnieuw geïnstalleerd hebt is het inderdaad lastig te achterhalen wat de oorzaak van het probleem nu precies was. Maak je nu trouwens gebruik van de 32- of 64 bits versie van Office 2016, en welke versie exact zit je nu op? (Bijvoorbeeld 16.0.4639.1000)

@jpkop: lastig dat jij ook problemen ervaart met Outlook 2016. Heeft het eerder wel gewerkt, of stel je nu voor het eerst je account er op in en loop je nu tegen de problemen aan?
We zijn weer stapje verder. De reden waarom het mislukt is omdat de pop server reageert met (tijdens 'testen accountinstellingen'):
-ERR [auth] invalid user or password

Verzenden van testbericht gaat prima, probleem zit hem in het aanmelden bij pop- en imap-server.

Gebruik toch echt de zelfde instellingen als op mijn oude pc. Ook daar alles opnieuw ingevuld als test, werkt feilloos.
Dit gebeurt zowel bij outlook als bij Mozilla Thunderbird.....

*(ik heb eerst een werkend account aangemaakt in outlook, dan start outlook tenminste op.
daarna dat account verbouwd naar kpnmail-account via de oude vertrouwde configuratie schermen)
De ultieme oplossing die het gewoon echt doet, vooropgesteld dat je instellingen verder in orde zijn:
https://support.microsoft.com/nl-nl/help/3189194/how-to-disable-simplified-account-creation-in-outlook-2016

Hier wordt uitgelegd hoe je in de registry de wizard die het probleem veroorzaakt kan uitschakelen. Dit is niet voor watjes, fouten maken kan desastreuze gevolgen hebben!
De ultieme oplossing die het gewoon echt doet, vooropgesteld dat je instellingen verder in orde zijn:
https://support.microsoft.com/nl-nl/help/3189194/how-to-disable-simplified-account-creation-in-outlook-2016

Hier wordt uitgelegd hoe je in de registry de wizard die het probleem veroorzaakt kan uitschakelen. Dit is niet voor watjes, fouten maken kan desastreuze gevolgen hebben!

Dit blijkt voor mij de oplossing.
Wizard uitgezet en oud en vertrouwd de servergegevens kunnen ingeven en voila, zonder problemen account kunnen toevoegen.

Bedankt voor de tip Eric55!

Reageer