Beantwoord

Outlook 2016 Wizard weigert email in te stellen.

• 20 juli 2017
  • 57 reacties
  • 10865 keer bekeken

Toon eerste bericht

57 reacties

Ik ben vandaag uren en úren bezig geweest en heb me helemaal gek geGoogled hoe ik dit moest oplossen. Alle tips die hier staan en ook die op vele andere websites, heb ik geprobeerd, niets werkte!

Probleem is om te beginnen dat er twee "Outlook 2016"-programma's zijn als je erop Googlet en de oplossingen voor beide programma's zijn verschillend. De vele, vele mensen die tegen dit probleem aan lopen ervaren bij beiden problemen. Je hebt dit programma, Mail:

Oplossing daarvoor is om de mailadressen toe te voegen via windows-instellingen (configuratiescherm). Zoek in de instellingen op het woord Mail en dan kom je hier:

Na alle reacties van blije mensen bij wie het werkte deed ik dat en ja, hoor, het werkt! Het ene na het andere e-mailadres voegde ik toe zonder problemen. Zowel Gmailadressen als e-mailadressen van de websites die ik beheer.

En dan? Ze verschenen niet in DEZE Outlook 2016, waar ik nou net zoveel problemen mee ondervond!

De problemen waren onnavolgbaar, want het ene Gmailadres voegde hij wel toe, het andere niet, het ene e-mailadres dat bij een Strato-website/domein hoort wel een ander weer niet, terwijl ik overal IMAP gebruik en nog nooit eerder problemen heb gehad met het toevoegen van mailaccounts, tot dit automatische gedoe van Microsoft, met onduidelijke foutmeldingen zonder oplossingen.

Inmiddels was ik zover dat ik de tip van @Eric55 * wilde gaan proberen, maar dat vind ik echt heel eng om te doen en eigenlijk wil ik de standaardinstelling helemaal niet kwijt - en ik kan ook nergens terug vinden hoe je dit evt. weer kan terugzetten.

*Hier wordt uitgelegd hoe je in de registry de wizard die het probleem veroorzaakt kan uitschakelen. Dit is niet voor watjes, fouten maken kan desastreuze gevolgen hebben!

Ik deed een allerlaatste wanhoopspoging op Google naar een oplossing...en vond 'm. De mogelijkheid om in het klassieke scherm te komen. Ik hoop dat veel mensen hier iets aan hebben!

Met megaveel dank aan Menno van Schoonepc, die deze optie als enige vermeldt! https://www.schoonepc.nl/instal/emailoutlook.html

"Een e-mailaccount kan gelukkig ook nog op de oorspronkelijke manier via de optie Profielen beheren (in plaats van Accountinstellingen), knop E-mailaccounts, knop Nieuw, optie Handmatige instelling of extra servertypen worden aangemaakt. Hier is de optie Handmatige instelling of extra servertypen te activeren."

Kies hier voor e-mailaccounts

En dan kom je in het welbekende schermpje waar je weet hoe het werkt.

Via deze weg is het dan na een hele middag tijd verdoen gelukt om mijn e-mailadressen toe te voegen.
Reputatie 7
Badge +9
Hallo @mooiscrabblewoo , er is maar 1 Outlook programma, echter wel in verschillende versies bijvoorbeeld. 2013, 2016 etc.
Dan heb je Outlook als webmail, de opvolger van Hotmail en Live en dan heb je de meegeleverde mailprogramma's bij de diverse Windows versies, heel simpel dus.
Hallo @mooiscrabblewoo , er is maar 1 Outlook programma, echter wel in verschillende versies bijvoorbeeld. 2013, 2016 etc.
Dan heb je Outlook als webmail, de opvolger van Hotmail en Live en dan heb je de meegeleverde mailprogramma's bij de diverse Windows versies, heel simpel dus.

Hoe je het noemen wil. Het zijn twee programma's die hetzelfde doen en allebei worden weergegeven als Outlook 2016 als je erop Googlet. Mijn bericht met vele printscreens lijkt me overduidelijk. Wat in Google als DE oplossing werd gegeven voor het probleem van Outlook 2016 ging in mijn eerste stuk beschrijving dus over wat jij webmail noemt. Door heel veel mensen wordt dit echter niet zo genoemd. Ik snap eigenlijk niet dat ik hier nog op in ga, je zou ook kunnen zeggen: goh, fijn, bedankt voor de uitleg voor al die mensen die hiermee worstelen en die ook de oplossing nergens konden vinden.
Reputatie 7
Badge +9
inderdaad, je hebt ook nog de Outlook app als tegenhanger van de Gmail app, die was ik nog vergeten.
Reputatie 7
Badge +27
Top dat je de moeite hebt genomen voor deze uitgebreide en waardevolle post @mooiscrabblewoo! Dit topic lijkt goed door Google gevonden te worden dus ik ben erg benieuwd of anderen hier ook mee geholpen zijn. Als dat het geval is markeer ik jouw bericht als beste antwoord. Ik laat het vorige antwoord nu nog even staan omdat dit oorspronkelijk de beste oplossing leek te zijn. We zijn inmiddels bijna twee jaar verder dus goed mogelijk dat jouw antwoord nu actueler is. Vriendelijk dank!
Top dat je de moeite hebt genomen voor deze uitgebreide en waardevolle post @mooiscrabblewoo! Dit topic lijkt goed door Google gevonden te worden dus ik ben erg benieuwd of anderen hier ook mee geholpen zijn. Als dat het geval is markeer ik jouw bericht als beste antwoord. Ik laat het vorige antwoord nu nog even staan omdat dit oorspronkelijk de beste oplossing leek te zijn. We zijn inmiddels bijna twee jaar verder dus goed mogelijk dat jouw antwoord nu actueler is. Vriendelijk dank!

Heel graag gedaan, dit topic scoort inderdaad hoog in Google en was na het vele zoekwerk sowieso het enige bericht waar werkbare oplossingen in stonden.

@Joran Jouw oplossing heb ik uiteraard als eerste geprobeerd maar STARTTLS kiezen was niet de oplossing voor het probleem bij mij helaas, Outlook bleef weigeren de mailadressen toe te voegen met niet-informatieve foutmeldingen.
Reputatie 7
Badge +27
Je hebt gelijk, we zijn inmiddels een aantal updates verder. Ik heb het antwoord aangepast. Nogmaals dank! 🙂

Reageer