outlook

• 14 augustus 2015
  • 6 reacties
  • 345 keer bekeken

Ik heb windows 10 op mijn desktop.

Vandaag kreeg ik een update en na het installeren wilde ik naar mijn mail van Outlook van Microsoft. Ik gebruik KPNmail en gmail als email.

Voor de update werkte alles prima, maar nu krijg ik de melding dat ik geen toegang heb tot mijn kpn mail.

Ik begrijp hier niets van en weet ook niet hoe ik die toegang weer krijg.

6 reacties

Reputatie 7
Hoi jwh-b, welkom op het forum.

Heb je dit topic al gelezen?

Welke versie van outlook gebruik je overigens? 2013?

Outlook 2010

Reputatie 7
Kies bij de "Uitgaande e-mail server (SMTP) voor mail.kpnmail.nl.

Kies bij "Gebruik het volgende type versleutelde verbinding" voor TLS.

De uitgaande e-mail poort moet op 587 staan.

Aanmelden op de server is verplicht en gebruik hierbij jouw KPN email adres en het bijbehorende wachtwoord.

Bedankt, maar ik kwam Outlook zelf niet in, omdsat hij aangaf dat ik geen toegang had terwijl ik beheerder ben.

Zoieven is het toch gelukt via windows zelf die het programma controleerde en daar wijzigingen aanbracht en Outlook weer opstart.

Daarna moest ik Outlook uitzetten en weer aan en het werkt. Ik krijg nu alleen de melding mag dit programma wijzigingen aanbrengen. In het systeem staat dat er geen melding hoeft gegeven te worden, maar toch. Ik kan er mee leven. Bedankt voor de moeite.

Reputatie 7
Ik kan niet volgen wat je nu allemaal gedaan hebt, maar misschien kan je dat eens duidelijk maken door hier screenshots te plaatsen van de handelingen die je uitgevoerd hebt.

Ik zou me groen en geel ergeren aan die melding en daar komt bij dat Outlook nu blijkbaar in "Administrator mode" draait en daar zijn dan weer beveiligingsrisico's aan verbonden.

Ik weet het niet precies meer, omdat ik ben gaan zoeken en kwam bij comptabiliteit terecht en na diverse handelingen kwam Outlook weer op mijn scherm met de mededeling dat ik het programma weer uit moest zetten en weer aan. Outlook startte weer op, maar vooraf krijg ik nu elke keer de vraag of mijn computer veranderingen mag aanbrengen. Ik heb dit geprobeerd te veranderen, maar dat lukte niet. Ik hoop dat u mij verder kan helpen.

Reageer