Vraag

Outlook 365 installeren op Iphone met Imap server

• 26 februari 2017
  • 13 reacties
  • 1298 keer bekeken

Ik heb onlangs Office 365 Home aangeschaft. Installatie op mijn laptop was simpel. Vervolgens Outlook 365 installeren op mijn IPhone 5s een drama. De app downloaden en installeren geeft geen problemen. Maar dan vraagt Office 365 op een zogenoemde Werk-of schoolaccount (welke ik niet heb!). Ik moet dan op een knop rechtsboven " Geen Office 365" klikken en daarna " Accountprovider wijzigen" (hoe ingewikkeld kan men het maken). Daarna kies ik " IMAP" en vul emailadres en wachtwoorden in voor in en uitgaande server. Helaas dat lukt na 4 keer proberen niet. Wie kan mij helpen? Of had ik nooit Office 365 Home moeten aanschaffen? Het enige wat ik nl wil is outlook op IPhone met Outlook op laptop synchroniseren (agenda + mail)

13 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Voor wat voor account? Hier heb je volgensmij niet per de 365 voor nodig
ik heb kpnplanet als account / provider
Reputatie 7
Badge +30
Ik betwijfel of je met zo'n account agenda kan doen. Misschien dat iemand anders dat kan bevestigen.

Als je een outlook/live/microsoft account toevoegd is het synchroniseren van agenda's een eitje. Bij Google idem. Je kan gewoon beide accounts op de normale manier toevoegen en agenda + contactpersonen worden automatisch gesynchroniseerd tussen alle apparaten.

Als je KPN Email tussen beide apparaten wil synchroniseren wil je beide gewoon als IMAP instellen. Dan wordt alles met de server gesynct en daaropvolgend met je apparaten.

Robin
Reputatie 7
Badge +24
Hoi @Jacobus123, welkom! Ik heb zelf ook geen ervaring met Outlook 365 eerlijk gezegd. Ik hoop dat je wat aan Robin's antwoord hebt.

Misschien nog wat handige links:

- Youtube instructie voor Office 365 op iPhone.
- Setup Office 365 op iPhone.
Reputatie 7
Badge +30
He Paul, weet jij toevallig of je in KPN Webmail een agenda hebt of die te synchroniseren is met Email(agenda)-clients?
Reputatie 7
Badge +24
He Paul, weet jij toevallig of je in KPN Webmail een agenda hebt of die te synchroniseren is met Email(agenda)-clients?
Nee dat werkt niet voor zover ik weet. Wel een agenda maar die is niet te synchroniseren met e-mail-clients.
Beste allen, bedankt voor het youtubefilmpje en de reactie.
Nog even mijn probleem scherp: ik heb express Office 365 Home aangeschaft om zowel op Laptop als IPhone 5 Outlook emailberichten + agenda te kunnen ontvangen + synchroniseren.
In het scherm "Emailaccount toevoegen" kiers ik " IMAP" . Daarna krijg ik de melding " Kan niet aanmelden" Ik heb 2 keer een uur gechat met een Microsoftmedewerker, maar helaas kunnen die me ook niet helpen. Wie heeft ervaring met Outlook 365 op IPhone?
Reputatie 7
Badge +30
Wat vul je in bij IMAP dan? Wat kan je allemaal invullen? Heb je eventueel een screenshot?

Office 365 heb je niet nodig om je KPN agenda en email te synchroniseren.
Reputatie 7
Office 365 (met name Outlook daarin) werkt niet met IMAP maar met Exchange, d.w.z. voor Micrsoft-accounts. Dat is onlangs allemaal vernieuwd. Ik heb zelf Office 365 Home en moest bij alle gebruikers Outlook opnieuw instellen. Maar .. ik hoefde helemaal niets te kiezen. Nadat ik het Microsoft-account had opgegeven detecteerde Outlook vanzelf de juiste verbindingswijze (Exchange). Ook op m'n telefoon, maar dat is een toestel met Windows 10 Mobile, maar wel met de officiële Microsoft Office apps. Ik heb geen ervaring met Android/iOS.
Ik heb ook een KPN-emailadres toegevoegd en ook daar werd het verbindingstype automatisch gedetecteerd (de veilige - secure - variant zelfs). Met e-mailadressen van een andere provider heb ik geen ervaring.
Voor het afsluiten van een Office 365 abo heb je een Microsoft-account nodig voor zover ik weet. Vanuit de Office365 beheeromgeving kun je andere accounts uitnodigen gebruik te maken van Office 365; met de Home-variant tot 5 extra gebruikers op 5 PC's. Voor zover ik weet tellen tablets en slimfoons die gebruik maken van de apps niet mee voor dat aantal (bij mij niet), wel de accounts die je daarop gebruikt.
Office 365 (met name Outlook daarin) werkt niet met IMAP maar met Exchange, d.w.z. voor Micrsoft-accounts. Dat is onlangs allemaal vernieuwd. Ik heb zelf Office 365 Home en moest bij alle gebruikers Outlook opnieuw instellen. Maar .. ik hoefde helemaal niets te kiezen. Nadat ik het Microsoft-account had opgegeven detecteerde Outlook vanzelf de juiste verbindingswijze (Exchange). Ook op m'n telefoon, maar dat is een toestel met Windows 10 Mobile, maar wel met de officiële Microsoft Office apps. Ik heb geen ervaring met Android/iOS.
Ik heb ook een KPN-emailadres toegevoegd en ook daar werd het verbindingstype automatisch gedetecteerd (de veilige - secure - variant zelfs). Met e-mailadressen van een andere provider heb ik geen ervaring.
Voor het afsluiten van een Office 365 abo heb je een Microsoft-account nodig voor zover ik weet. Vanuit de Office365 beheeromgeving kun je andere accounts uitnodigen gebruik te maken van Office 365; met de Home-variant tot 5 extra gebruikers op 5 PC's. Voor zover ik weet tellen tablets en slimfoons die gebruik maken van de apps niet mee voor dat aantal (bij mij niet), wel de accounts die je daarop gebruikt.
Nu raak ik de weg kwijt (IMAP / Exchange e.d.). ik heb wederom Outlook 365 op mijn IPhone 5s geinstalleerd. Zodra ik Outlook open zegt ie " 1 account gevonden" . Als naam geeft hij @.kpn-cloud.com . Als ik daarna op " account toevoegen " klik dan krijg ik het Office 365 scherm waarin hij Werk-of schoolaccount vraagt en alvast bovenstaande naam invult. Ik heb helemaal geen Werk-of schoolaccount, maar ik heb Office 365 Home via Microsoft aangeschaft..... Wel heb ik vorige maand exchange via KPN op proef aangeschaft maar meteen weer geannuleerd, veel et ingewikkeld. Zou dit probleem een restant daarvan kunnen zijn?
Reputatie 7
Welke versie van Office 365 heb je? Personal, Home of zoiets als Pro?
Ik heb: Office 365 Home-abonnement , zie ook:
https://products.office.com/nl-nl/office-365-home

Reageer